zondag 16 december 2012

Week 50 2012

Nieuwe week, nieuw schema.

Ik moest maandag beginnen met een pittige duurloop. Op hartslagfrequentie 145, 150 en 155. Jammer genoeg, wilde het niet vandaag. Mijn hartslag kwam niet boven de 135 uit en na driekwartier ploeteren gaf ik de moed op want ik kon gewoon niet sneller lopen. Ik heb wel de 18 kilometer volbracht maar niet volgens de opdracht. Ik wist het eigenlijk wel maar ben toch gaan lopen. Gezien de omstandigheden is het niet vreemd dat juist deze training en dan ook nog eens op deze dag niet ging lukken.

Oei, ook deze week weer de zwemtraining op dinsdagavond overgeslagen. Helemaal geen zin om te gaan.
Het is sowieso een klote week maar ik zal toch verder moeten.

Woensdag naar de zwemtraining. Een lekkere training met leuk programma. Aansluitend naar het trainersoverleg om de vernieuwingen door te nemen voor het komende seizoen. Mezelf ook aangeboden om een looptraining te verzorgen i.v.m. het feit dat de loopgroepen te groot zijn geworden en splitsing wenselijk is.

Donderdag stond gereserveerd voor een looptraining. Maar de jaarlijkse kerstborrel stond dit jaar ook op deze dag gepland. Ja, dan wordt het keuzes maken. Nou, dat was vrij makkelijk want de kerstborrel had de eerste keuze. Gezellige manier om met collega's op een andere manier samen te zijn.

Vrijdag had ik maar ingepland om de looptraining in te halen. Maar gedurende de dag merkte ik dat ik onvoldoende herstelt was van donderdag. Dus ook vandaag maar de korte looptraining laten schieten.

Eindelijk kon ik de motivatie vinden om een fietstraining te gaan doen. Ik heb twee uur getraind en bewust geen endomondo aangezet. De kracht in mijn benen is helemaal weg en da's niet zo vreemd als je bedenkt dat ik bijna vier maanden geen lange afstanden heb gefietst. Ik schat in dat ik ongeveer een kilometer of 40 heb gefietst. En ja hoor, mijn knie is pijnlijk na het fietsen. Aansluitend naar de zwemtraining gegaan. Op zaterdag altijd in Stad en dat zwemt toch lekkerder dan in Haven. Een lekkere training met de nodige variatie.

Op zondag eerst naar de sportschool gegaan. Een belofte aan mijn zoon ingelost en samen getraind. Was een leuke ervaring die ik zeker nog een keer wil proberen. Op een andere manier werken aan de conditie van jouw lichaam. Aansluitend de laatste looptraining van deze week gedaan. Ruim 15 kilometer gelopen met een intervalelement opgesloten in de training. Lekker gelopen alhoewel de laatste 2 keer steigerung niet meer zo super gingen.

Trainingsschema week 50

Fietstraining
120" duurtraining (geschatte afstand 40 kilometer)

Looptraining
1e training
18 kilometer
15' inlopen, 25' op Hf 145, 25' op Hf 150 en 25' op Hf 155 en de rest van de tijd uitlopen

2e training
15 kilometer met 8 keer een steigerung van 2'

Zwemtraining
1e training
300 meter inzwemmen
2 x 50 meter (slepen-school) r = 15"
100 meter BC op 80% kmtijd
2 x 50 meter (bijleggen-rug) r = 15"
200 meter BC op 80% kmtijd
2 x 50 meter (slepen-armen) r = 15"
350 meter BC op 80% kmtijd
2 x 50 meter (bijleggen-benen) r = 15"
piramide (25 school-50 rug-75 school-100 BC-100 BC-75 school-50 rug-25 school) per 25 m 5" rust
4 x 150 meter (100 m. armen en 50 m. benen) r = 15"
50 meter uitzwemmen|
totaal 2.400 meter

2e training
400 meter inzwemmen
6 x 100 meter techniek (hoge arm snel insteken-armen lang doorhalen) r = 20"
6 x 75 meter (1e,3e en 5e slepen, bijleggen en slepen, andere gewone slag) r = 20"
6 x 50 meter (1e, 3e en 5e armen zonder pullboy, andere gewone slag)
6 x 25 meter (1e, 3e en 5e benen zonder plankje, andere gewone slag) r = 20"
600 meter (iedere 2e baan één slag minder)
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

Geen opmerkingen: