dinsdag 25 december 2012

Week 51 2012

De laatste weken van het jaar vallen me zwaar.

De eerste training combineer ik met het trainen samen met mijn zoon in de sportschool. Ik ben moe na de training en besluit voor de derde week op rij de zwemtraining over te slaan.

Woensdag ben ik wel naar de zwemtraining geweest. De laatste van dit jaar want ik laat deze week mijn tattoo bijwerken en dan kan ik niet zwemmen. Het was een lekkere training maar ik had weer eens moeite om het tempo bij te houden.

Donderdag was het slecht weer. Het regende en het was koud maar toch de loopschoenen aangetrokken en op weg gegaan voor een duurlooptraining van 10 kilometer met interval daarin verwerkt. Ik moest op Hf 155 lopen tijdens de interval maar ik kon er niet. In een wedstrijdje lukt het mij wel maar in de training lukt het niet. Da's het nadeel van alleen trainen want als je moe bent dan kan jezelf niet motiveren/prikkelen om voluit te gaan. Toch maar terugkoppelen met Jos en kijken wat hij aandraagt als oplossing.

Voor vrijdag stond niets op het programma en daar had ik rekening meegehouden. Mijn tattoo wordt bijgewerkt en dat betekend sowieso even pas op de plaats. Ook vandaag is het prutweer, het is mistig en dus supervochtig. Later gaat het regenen en dat is wat het de laatste maand heel veel doet.

Zaterdag was ingepland voor een fietstraining maar die heb ik geskipped. Het weer motiveert mij niet om op de fiets te stappen. Het nieuwe jaar wordt voor mij de start van het nieuwe fietsseizoen.

Voor zondag stond de lange duurloop op het programma. Een duurloop met de opdracht om met de hartslag op 140. Het rare is dat het mij vandaag wel lukte om met die hartslag te lopen terwijl ik eerder deze week niet in de hartslag kon komen. Vermoeidheid en de nodige spanning hebben duidelijk invloed op mijn trainingsprestaties. Ik heb daarom ook overleg met mijn begeleider gehad en hebben we in samenspraak mijn schema iets aangepast. Deze duurloop ging dus wel super en ik moest zelf de rem er op houden.

De laatste twee loopwedstrijdjes hebben mij wel het inzicht gegeven dat ik veel meer met de rem erop moet lopen. Gewoon met een hartslag van rond de 140 blijven lopen levert mij meer rendement op dan met een hogere hartslag. En dat geldt ook voor de hele triathlon.

Trainingsschema week 51

Looptraining
1e training
10' inlopen
7 x brug op- en af
15' uitlopen
totaal getraind 3,5 kilometer

2e training
10' inlopen
4 x (4' op HF 155 + 2' dribbel)
totaal gelopen 10 kilometer

3e training
duurlooptraining 20 kilometer op Hf 140

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 350 meter
8 x 50 meter (oneven techniek/even benen) r = 20"
4 x 150 meter (steigerung 50 meter/steigerung 100 meter per 25 meter versnellen) r1 = 10" r2 = 20"
4 x 125 meter (50 meter HT/75 meter HT) r1 = 15" r2 = 30"
4 x 150 meter ( 100 meter BC DT/50 meter school)
400 meter BC op DT
uitzwemmen 50 meter
Totaal getraind 2.900 meter

Geen opmerkingen: