zondag 9 december 2012

Week 49 2012

Een rustige week voor de boeg na twee wedstrijden ruim één week tijd.

Op maandag een rustige herstelduurloop van 5 kilometer. Het was slecht maar toch had ik zin om te trainen. Dus in de stromende regen de duurloop gedaan. Het ging best redelijk ondanks het slechte weer en de kou.

Dinsdag was een waardeloze dag. Naast zwemmen had ik gelukkig niets anders op het programma staan. Het zwemmen heb ik even gelaten voor wat het was.

Woensdag moest ik de zwemtraining verzorgen. Ik laat het succes van de training altijd afhangen van de reacties. Als ik hoor, het was een lekkere training, dan ben ik tevreden. Gisteren hoorde ik dat weer dus was de training goed.

Donderdag was ik later thuis dan normaal maar toch de loopschoenen aangetrokken en gaan trainen. De laatste tijd heb ik steeds geen zin als ik laat thuis ben maar nu wel. Ik moest even lekker lopen in de vrieskou. Het was tijdens het lopen al behoorlijk glad.

Vrijdag had ik een rustdag op het programma staan. Dat kwam maar goed uit ook want het heeft behoorlijk gesneeuwd en toen ik thuis kwam lag er al een behoorlijk pak. Ieder jaar hoop ik weer dat de winter sneeuwloos voorbij zou gaan maar helaas. Ik vind de winter al helemaal niks en dus als er overlast zoals sneeuw bijkomt. Werkelijk vreselijk.

Zaterdag was de wereld nog steeds heel erg wit. De voorspellingen geven in ieder geval regen en temperaturen boven nul te zien. De geplande fietstraining ging in ieder geval niet door. Ik blijf de training maar uitstellen en dat komt omdat ik bang ben voor mijn knie. Die gaat steeds opspelen na een fietstraining.
In de middag geassisteerd bij de zwemtraining van de jeugd. Later zelf gezwommen en dat ging voor mijn gevoel wel goed.

Op zondag was het beroerd weer want er was sprake van heel veel regen. Gelukkig want daardoor verdwijnt de sneeuw en de daarbij behorende overlast. Ik moest vandaag een duurloop doen en dus moest ik ondanks het weer, toch naar buiten. Driekwart van de duurloop ging dan ook gepaard met regen en op het laatst heel veel regen. In de omstandigheden waarin ik momenteel verkeer is het goed om er op uit te trekken. Die rust en afleiding heb ik nodig.

Al met al een rustige trainingsweek en door ook nog eens een keer niet naar de zwemtraining te gaan werd het een nog rustiger weekje. Voorlopig geen wedstrijdjes meer dus ik kan weer aan de bak met trainen.

Trainingsschema week 49

Looptraining
1e training
5 km herstel duurloop

2e training
8 kilometer rustige duurloop

3e training
10 kilometer duurloop

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
5 x 100 meter (slepen, bijleggen, armen, benen en lange slag) r = 15"
5 x 250 meter (200 meter slag en 50 meter benen) r = 15"
4 x 150 meter (100 meter op 90% kmtijd en 50 meter op kmtijdtempo) r = 15"
50 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter



Geen opmerkingen: