dinsdag 31 mei 2011

Week 22 2011

Maandag 30 mei

Bij het opstaan voel ik de spierpijn die het gevolg is van de inspanningen van gisteren. Voor vandaag had ik een rustige duurtraining van 90 minuten op de fiets gepland maar dat werden er maar 60. Ik had me aangemeld als vrijwilliger voor komende zondag en we hadden een bijeenkomst.

Dinsdag 31 mei

De spierpijn is er nog steeds, dus de fietstraining van 60 minuten had niet veel geholpen. Voor vandaag had ik een intervaltraining gepland want ik wil vrijdagavond in het buitenwater trainen. De looptraining ging redelijk maar de stijfheid van zondag zat toch nog wel goed in mijn benen.

Door de wedstrijd van zondag begint het gevoel wel weer een beetje terug te komen en dat heb ik zeker nodig voor de komende tijd. Ik ben nog niet klaar voor de hele en moet wel het nodige nog doen. Ik had toch wel gehoopt verder te zijn maar goed met het tegenvallende voorseizoen mag ik ook weer niet klagen waar ik nu staat.

Woensdag 1 juni

De weken/maanden vliegen voorbij en dan is het vandaag al weer 1 juni. Ik heb voor vandaag alleen de zwemtraining op het programma staan. Een training die ik als pittig ervaar maar dat zou maar zo kunnen komen doordat ik nog niet voldoende hersteld ben van zondag. Ik moet weer heel hard werken om de zwemmers bij te kunnen houden. Wel bijna 3 kilometer gezwommen tijdens de training.

Donderdag 2 juni

Het is vandaag mooi weer en dat nodigt uit om te fietsen. Zondag moet ik namelijk helpen bij de triathlon en kan dus niet trainen. Aanvankelijk wilde ik een looptraining doen maar koos dus voor een fietstraining. Ik wilde graag 4 uur trainen en had al een route uitgestippeld. Aan het einde van de training had ik het ook helemaal gehad. Wel bijna 120 kilometer gefietst.

Vrijdag 3 juni

Ik had begrepen dat diverse leden van TVA op vrijdagavond in het Gooimeer trainen. Dus besloot ik om ook naar deze training in het buitenwater te gaan. En daar stond ik dan in mijn eentje want naar later bleek hadden de meeste via social medium "Facebook" met elkaar afgesproken om in de hoge Vaart te gaan trainen met het oog op de OD triathlon van komende zondag.

Ik heb uiteraard wel een zwemtraining gedaan want ik was er toch en wilde niet voor niets gaan. Het algemeen advies is om niet alleen te trainen in het buitenwater maar ik heb het er toch maar op gewaagd. Ik heb lekker een minuutje of veertig gezwommen.

Zaterdag 4 juni

Alleen in de vroege ochtend een lekkere duurloop gedaan. Mede vanwege het heerlijke weer is het een genot om die trainingen te doen. Aan het einde van de middag naar de zwemtraining geweest. Ik moest weer heel hard werken om enigszins in het spoor te kunnen blijven van de anderen. Op die manier schiet de training vaak zijn doel voorbij en ik wordt er niet sneller van. Tenminste dat denk ik.

Zondag 5 juni

De OD triathlon heb ik niet in de wedstrijdplanning opgenomen. Daarom heb ik besloten om te gaan helpen. Nu pas realiseer ik me wat het allemaal aan organisatie kost om dit te realiseren. Dan is het een kleine moeite om te helpen.

Fietstraining
1e training
60' uitfietsen

2e training
240 duurtraining op dt1/2

Looptraining
1e training
15' in-uitlopen
6'-5-4'-5-4'-3'-4-3'-2' op dt3, r=2'-1,5'-1'-1,5'-1'-30"-1'-30"

2e training
60' duurloop

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
5 x 150 meter (iedere 150 meter 2 sec sneller) r=20"
10 x 75 meter wedstrijdtempo r=20"
50 meter schoolslag
3 x 200 meter duurtempo r=30"
4 x 100 meter hoog tempo
totaal getraind 2.900 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter (1e & 3e heen bijleggen, terug armen, 2e & 4e heen een arm terug slepen) r=20"
4 x 100 meter op de helft versnellen, r=20"
100 meter schoolslag
400 meter (even baan hoog tempo) r=20"
100 meter schoolslag
8 x 50 meter (even serie wedstrijdtempo) r=20"
100 meter schoolslag
400 meter duurtempo
totaal getraind 2.700 meter

Geen opmerkingen: