donderdag 5 mei 2011

Week 18 2011

Maandag 2 mei

Vandaag een looptraining gedaan. Gewoon vanuit het werk door naar huis, snel omkleden en trainen. De trainingen doe ik de laatste keren steeds met de honden erbij en dat gaat heel goed. Hebben zij hun beweging en ik ben lekker aan het trainen.

Dinsdag 3 mei

Na het werk weer snel omgekleed en trainen. Dat moet wel omdat ik avonds weer naar de zwemtraining ga. Ik blijf verbaasd over het mooie weer van de laatste weken. Ik ben zo bang dat het plots afgelopen zal zijn met dat mooie weer en dat we dan weer (typisch Hollands weer) weken lang slecht weer zullen hebben. Dat je na verloop van tijd weer enorm de balen hebt van het slechte weer.

Woensdag 4 mei

De reguliere zwemtraining op de woensdagavond. Wederom in mijn oude baan om aan mijn tempo te werken. Het gaat al een beetje beter moet ik eerlijk zeggen ondanks dat ik in de sprint helemaal wordt weg gezwommen.

Donderdag 5 mei

Vandaag is het bevrijdingsdag en ik ben lekker vrij. De dag wordt in beslag genomen omdat ik aan het schilderen (in huis) ben. Aan het einde van de middag gaan de loopschoenen aan om te trainen. Die honden hebben een top week want ze gaan al voor de derde keer mee. Heerlijk om te zien hoe ze rennen en vliegen over de paden.

Vrijdag 6 mei

Ik heb genomen voor vandaag en ga in de ochtend verder met het schilderwerk. In de middag een training gedaan van 150 minuten en aansluitend even mee geholpen om 7 kub zand te verrijden in de tuin van één van de buren. Na zo'n dag ben ik wel helemaal op.

Zaterdag 7 mei

In de vroege ochtend een heerlijk duurloop gedaan. Wat valt het toch steeds weer op wat een heerlijk weer het is zo vroeg. Ik maak me echt zorgen over een evt. ommekeer in het weer.

Later op de dag een fietstraining van 3 uur gedaan. Na de pittige dag van gisteren was ik nog niet helemaal voldoende hersteld voor mijn gevoel. Maar toch wel weer de training in z'n geheel volbracht en ook op een hoger tempo dan ik aanvankelijk van plan was.

De zwemtraining was een behoorlijk pittige training. Pittige korte afstanden afgewisseld met langere afstanden maar toch in een hoog tempo. Voortaan gewoon weer zwemmen in mijn oude baan en maar accepteren dat het hele hoge tempo voor mij momenteel niet bij is te houden. Alhoewel het gisteren nog wel enigszins acceptabel was want het verschil in afstand was niet heel erg groot.

Deze week toch bijna 8 kilometer (7.900 meter) gezwommen. Ik heb me al steeds voor genomen om eens te kijken wat ik in zo'n seizoen als voorbereiding op de Long Distance aan afstand afleg met het zwemmen. Ik ben na deze week toch wel eens nieuwsgierig wat ik tot nu heb gezwommen. Komende week maar eens uitzoeken.

Zondag 8 mei

De derde fietstraining deze week, wel uniek want dat komt niet zo voor. Zoveel tijd voor een extra fietstraining,een luxe. Lekker stevig doorgetrapt met een gemiddelde boven de 30 kilometer per uur.

Ik hoop dat ik voldoende kracht kan opbouwen om een goede fietstijd neer te zetten op de hele. Ik ga in ieder geval alle beschikbare tijd te benutten om een extra fietstraining te kunnen doen.

Fietstraining
1e training
90' dt2/3
60' dt2

2e training
180' dt1/2

3e training
'90 duurtraining op dt3

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
9 x 3'30" dt3, r=1'30"

2e training
10' in-uitlopen
15x1'30" dt3, r=1'

3e training
10' in-uitlopen
21x40" dt3, r=1'

4e training
60' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
1x 50 m.(oksel aantikken), 100 m.(1 op 3 ademen) en 200 m. (lange slag) r =30"
200 meter benen
200 meter armen
3 x 100 meter borst (techniek)
200 meter borst
200 meter schoolslag
200 meter wisselslag
250 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4x 250 meter( 100 borst armen. 50 borst benen, 50 school armen en 50 school benen)r=30"
200 meter borst op duurtempo
10 x 50 meter op km tijd, r= 15"
200 meter borst op duurtempo
10 x 25 meter sprint, r=10"
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

3e training
400 meter inzwemmen
4 x 50 meter techniek, r = 10"
4 x 25 meter sprint gevolgd door 100 meter hoog tempo, r= 5" (start 1 m. v.d. kant)
50 meter schoolslag
2 x 50 meter gevolgd door 200 meter hoog tempo, r= 10" (start 1 m. v.d. kant)
2 x 400 meter (1e 400 m. oplopend tempo, 2e 400 m. aflopend tempo) r=30"
2 x 100 meter wisselslag (vlinder vervangen door borst) r= 20"
4 x 25 meter gevolgd 100 meter hoog tempo r=5" (start 1 m. v.d. kant)
2 x 50 meter gevolgd door 200 meter hoog tempo, r= 10" (start 1 m. v.d. kant)
100 meter wisselslag (vlinder vervangen door borst)
50 meter uitzwemmen
totaal 2.800 getraind

Geen opmerkingen: