maandag 25 april 2011

Week 17 2011

Maandag 25 april

Het is tweede paasdag en dat betekent vooralsnog dat ik vrij ben. Zolang dat nog duurt in Nederland. Het zal mij niets verbazen dat men deze vrije dag ook zal gaan afpakken. Na de sportieve perikelen van gisteren stond er vandaag gewoon weer een training op het programma. Vanwege het mooie weer en de beschikbare tijd een fietstraining. 180 minuten op duurtempo 2 genietend van het mooie weer en alle drukte buiten. De strandjes rond om mijn woonplaats waren druk bezet met zonaanbidders. De drie uur waren zo voorbij als je je vermaakt.

Dinsdag 26 april

Vanmorgen de laatste behandeling bij de ortho-manueel arts. Als het goed is moet ik van de problemen af zijn. Aan het einde van mijn werkdag doe ik daarom maar weer een intervaltraining. Een uurtje even door het bos heen rennen samen met de honden.
Later naar de zwemtraining en uurtje zwemmen. Ik heb lekker getraind maar op een rustig tempo. Ik kom er achter dat je niet alle trainingen kunt pieken. Dus de dinsdagavond is een avondje waarop duurtempo voorop staat.

Woensdag 27 april

Voor vandaag stond alleen een zwemtraining op het programma. Het is gelijk de laatste zwemtraining want zaterdag is het Koninginnedag en dus geen zwemmen. Ik heb weer in mijn oude baan meegetraind en kon redelijk goed meekomen. Dat is overigens meer de verdienste van de andere zwemmers dan die van mij. Zij zwommen in een tempo dat ik gelukkig bij kon houden.

Donderdag 28 april

In de pauze getraind in lekkere omstandigheden. Bewolkt en steeds dikke druppen regen en een matig windje, kortom ideale omstandigheden. Ik heb wederom een intervaltraining gedaan en die ging echt lekker. In het begin wilde mijn hartslagfrequentie niet voldoende omhoog maar gaandeweg de training loste dat probleem zich vanzelf op. Later in de middag naar een afscheidsreceptie van twee collega's die met pensioen gaan. Toch wel een raar idee als je bedenkt dat het echt hun laatste werkdag is. Morgen kom ik op kantoor en zij zijn er niet meer en ze komen ook niet meer.

Vrijdag 29 april

Ik had op het programma een intervaltraining op de fiets staan maar toen ik thuis kwam had ik helemaal geen zin om te trainen. Dus ben ik maar de honden gaan uitlaten om ruim 2 uur later weer thuis te komen. De honden blij en ik dacht bij mezelf ik had net zo goed een uurtje kunnen gaan trainen.

Zaterdag 30 april

Het is niet de zaterdagmorgen die ik gewend ben. Normaal doe ik een rustige duurloop maar vandaag dus niet vanwege Koninginnedag. Ik geniet van de duurlooptraining omdat ze gewoon lekker zijn om te doen. Een welkome afwisseling in het trainingsschema.

Vandaag wel een intervaltraining gedaan. Die was heerlijk om te doen en het ging ook nog eens allemaal redelijk makkelijk. Aan het begin van de avond gelopen omdat het dan niet te warm is voor de honden. Die trouwe viervoeters hebben ook weer ruim een uur meegelopen.

Zondag 1 mei

De tweede fietstraining van deze week was een lange duurtraining van 3 uur. Ik heb heerlijk getraind en de tijd vloog voorbij. Als je je gedachten de vrije loop kan geven heb je eigenlijk geen benul van de tijd. Door de wind was het eerste deel van de training zwaar en had ik na 100 minuten fietsen slechts 45 kilometer afgelegd. Het tweede deel van de training ging als een speer want toen had ik wind mee. Op de weg van Dronten naar Lelystad haalde ik met gemak 50 kilometer per uur op de teller.

Fietstraining
1e training
180' duurtraining op dt2

2e training
180' duurtraining op dt2

Looptraining
1e training
15' in-uitlopen
12 x 1'30" op dt3, r=1'

2e training
10' in-uitlopen
8 x 3'30" op dt3, r=2'

3e training
10' in-uitlopen
18 x 40" op dt3, r=1'

Zwemtraining
1e training
800 meter inzwemmen
3 x 200 meter (borst, school en vrije keuze)2e 100 m. hoger tempo, r=20"
200 meter benen
200 meter armen
6 x 100 meter (borst, school) r=30"
100 meter benen
100 meter armen
totaal 2.600 meter getraind

2e training
350 meter inzwemmen
4 x 150 meter (100 m. armen, 50 m. benen) r=10"
10 x 50 meter hoog tempo, r=15"
5 x 100 meter lange slag, r=15"
3 x 150 meter (50 m. sprint en 100 m. rustig) r=15"
100 meter uitzwemmen
totaal 2.500 meter getraind

Geen opmerkingen: