dinsdag 12 april 2011

Week 15 2011

Maandag 11 april

Het is een prachtige dag en ik ben voor mijn werk op pad. Ergens hoop ik dat ik eerder naar huis kan gaan maar dat komt er helemaal niet van. Sterker nog, ik ben heel laat thuis. Geen tijd meer om te trainen en ik besluit dan ook om morgen een looptraining in te plannen.

Dinsdag 12 april

Ik heb besloten om terug te grijpen naar het trainingsschema van 2008. Dat begon ook begin april en omdat ik door de blessure ruim vier weken nauwelijks een looptraining heb gedaan is dit wel een mooie opstap. De looptrainingen van dat schema in combinatie met de fietstrainingen van het schema van 2010. Dat moet vast iets moois worden.

De intervaltraining gaat heel goed en ik kan ook in de hartslagzone blijven. Het weer is aanzienlijk frisser dan gisteren maar toch goed weer om te trainen. Terug op kantoor kan ik tevreden terug kijken op de eerste serieuze looptraining sinds weken. Dat geeft me in ieder geval een goed gevoel. Ook tijdens en na de training niets te merken van mijn blessure.

De zwemtraining gaat wel maar ik vind dat het niet overhoudt. Die snelheid en dat gemak is iets wat ik heel erg mis. Misschien komt het allemaal wel terug als ik beter in vorm kom.

Woensdag 13 april

Ik was vandaag op pad voor mijn werk en was dit keer eens eerder thuis. En die tijd heb ik benut om een looptraining van 50 minuten af te werken. Het ging net als gisteren lekker en na de training had ik ook een voldaan gevoel.

De zwemtraining moest vandaag maar weer in mijn oude baan. Want dan moet ik echt aan de bak om het tempo bij te houden. Ook hier met een voldaan uit het water gestapt. Helaas kreeg ik 's avonds na de zwemtraining wel weer last van mijn rechterheup.

Donderdag 14 april

Vanmorgen was de eerste afspraak bij de ortho-manueel arts. De doorverwijzing van Eric was goed geweest want naast de diagnose die Eric had gesteld, en die werd bevestigd door de arts, werden er ook nog andere problemen vastgesteld. Dus na de diagnose werd een aanvang gemaakt met de behandeling.

Ook vandaag op pad meteen collega voor het werk. Helaas was ik vandaag veel later thuis dan ik had gehoopt. Hierdoor kwam de geplande fietstraining in het gedrang. Dus ondanks de behandeling van vanochtend maar een looptraining gedaan.

De looptraining was conditioneel geen probleem maar fysiek ging het iets minder. Da's logisch als je bedenkt dat ik toch al vier weken niet of nauwelijks heb getraind. Maar ondanks dat wel de gehele duurloop volbracht.

Vrijdag 15 april

Ik had mezelf een fietstraining beloofd in de hoop dat ik bijtijds thuis zou zijn. Maar helaas was ik pas 19.15 uur thuis en daarmee was de laatste mogelijkheid om deze week nog een fietstraining te volbrengen verkeken. Het weekend biedt geen extra ruimte om te trainen.

Zaterdag 16 april

Natuurlijk in de vroege ochtend een rustige duurlooptraining. Later op de dag de zwemtraining. Overdag ben ik druk met sociale verplichtingen in combinatie met groenonderhoud.

Zondag 17 april

Rustdag vanwege andere verplichtingen.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
6 x 3'30" op dt3, r=1'30"

2e training
10' in- en uitlopen
15 x 40" op dt3, r=1'20"

3e training
80' duurlooptraining (met daarin 5 x 15/45)

4e training
60' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
200 meter benen
6 x 50 meter borst (hele slag) ademen 1 op 3, r=20"
50 meter rug
3 x 200 meter wisselslag (vlinder= borst), r=30"
400 meter hele slag
250 meter uitzwemmen
totaal 2.400 meter getraind

2e training
300 meter inzwemmen
7 x 100 meter (75 meter duurtempo en 25 meter kmtijd tempo oplopend naar
100 meter kmtijd en terug)r=20"
4 x 200 meter (100 m. hele slag, 50 m. rug en 50 m. school)
4 x 150 meter (100 m. armen, 50 m. school, 50 m. benen) r=20"
150 meter hele slag
150 meter uitzwemmen
totaal 2.700 meter getraind

3e training
400 meter inzwemmen
2 x 250 meter (100 hele slag, 100 armen en 50 benen) r=20"
3 x 100 meter steigerung (1 op 95%, 2e op 105% van je km tijd en 3e sprint)
10 x 25 meter sprint, r=15"
3 x 200 meter steigerung tot max. km tijd, r=20"
4 x 50 meter steigerung tot max. km tijd, r=20"
200 meter armen
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

Geen opmerkingen: