woensdag 11 mei 2011

Week 19 2011

Maandag 9 mei

Ik ben zo moe vandaag dat ik maar heb besloten om een rustdag in te plannen. Ik moet dan steeds denken aan de woorden van Juriaan, rust is ook trainen. Je hebt gewoon rust nodig om te herstellen.

Dinsdag 10 mei

Na thuiskomst de loopschoenen aangetrokken en een intervaltraining gedaan. Het was behoorlijk warm weer om te trainen want mijn bidon was veel sneller leeg dan normaal.
Lekker getraind overigens en natuurlijk de honden meegenomen.

Vandaag geen zwemtraining want ik had andere verplichtingen in de avonduren.

Woensdag 11 mei

De woensdagroutine betekent thuiskomen, zwemspullen verzamelen en op de fiets naar het zwembad. Ik hou nu vast en blijf in mijn oude baan trainen. Een lekkere zwemtraining waarbij hoog tempo werd afgewisseld met duurtempo. Ik kon gelukkig het tempo redelijk bijhouden.

Na de training had ik het met Jeroen (Schenk) over het zwemmen in het buitenwater. Wij beiden hebben dit seizoen nog buiten gezwommen. Gezien mijn optreden over twee weken moet het er toch een keertje van komen. Maar eens kijken of ik dit weekend, bijv. zondag, in het buitenwater kan trainen.

Donderdag 12 mei

De tweede looptraining van deze week op het programma. Wederom een intervaltraining en deze ging gelukkig beter dan de eerste.

Het lopen gaat steeds beter en de conditionele achterstand begin ik inmiddels helemaal in te lopen.

Vrijdag 13 mei

Vrijdag de 13e, als je bijgelovig bent een gevreesde dag. Daarom was ik maar thuis gaan werken om geen problemen te ondervinden met het OV. Ik had ook nog wat uurtjes staan van extra gemaakte tijd tijdens het werk en dat heb ik vandaag maar eens opgemaakt. Ik wilde namelijk 3 1/2 uur trainen op de fiets en dat is gelukkig gelukt. Ik heb lekker getraind en met de wind hier en dan aardig tegen was ik toch tevreden met een gemiddeld snelheid van 30 kilometer per uur.

Zaterdag 14 mei

De dag loopt niet zoals gepland en brengt een hoop zorgen. Ik laat het vandaag alleen bij de zwemtraining. Dat was een verrassend leuke training en toch lekker pittig voor mij. We deden twee (verkapte) kilometertests en ik zwom deze keer rond 15'07 op de kilometer. Dat zou betekenen dat ik mijn kilometertijd toch weer met een minuut zou verbeteren. Dat was wel het enige lichtpuntje vandaag.

Zondag 15 mei

De kick off van de Almere Holland Triathlon stond voor vandaag gepland. Aanvankelijk wilde ik er naar toe maar na gisteren stond mijn hoofd er even niet naar.

Later op de dag 110 minuten duurtraining op de fiets gedaan. Er stond een harde wind die mij op sommige stukken in snelheid terug deed zakken. Op die stukken kon ik maar net 28 kilometer halen.

Fietstraining
1e training
180' op dt1/2
30' uitfietsen

2e training
110' duurtraining op dt2/3

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
10 x 3'30 op dt3, r=1'30

2e training
10' in-uitlopen
16 x 1'30", r=1'

Zwemtraining
1e training
200 meter inzwemmen
300 meter duurtempo
12 x 25 meter hoog tempo, r=10"
300 meter duurtempo
6 x 50 meter hoog tempo, r=15"
300 meter duurtempo
3 x 100 meter hoog tempo, r=30"
300 meter duurtempo
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

2e training
450 meter inzwemmen
4x100m., 4x75m., 4x50m., 4x25m. op kmtijd, r=10"
500 meter duurtempo
4x100m., 4x75m., 4x50m., 4x25m. op kmtijd, r=20"
totaal 2.950 meter getraind

Geen opmerkingen: