maandag 16 mei 2011

Week 20 2011

Maandag 16 mei

Een nieuwe week en dus weer een nieuw trainingsschema. Vorige week kwam er een zwemtraining en een looptraining te vervallen. Redenen, verplichtingen en gemopper over het trainen. Het leven van een triatleet gaat niet in alle gevallen over rozen.

Ik had een looptraining voor vandaag gepland en dat kwam vanwege het weer ook heel goed uit. Ik vond het behoorlijk koud toen ik op pad ging en in eerste instantie had ik geen spijt van mijn extra shirt. Later toen ik eenmaal op temperatuur was was het te warm voor een extra shirt. Ik wil meer gaan doen in een looptraining zodat ik kan volstaan met tweemaal een looptraining. Dat heb ik in 2008 ook gedaan en dat beviel wel. Hierdoor heb ik extra ruimte om of een extra fietstraining te doen of een extra uitwijkmogelijkheid voor trainen. Of extra ruimte om voor andere zaken in te plannen zodat ik iedereen weer tevreden kan houden.

Dinsdag 17 mei

Ik kwam thuis en was weer eens helemaal total loss. Of dat nou komt van de stevige training van gisteren of gewoon te weinig slaap gehad, ik weet het niet. Het was zo erg dat ik de geplande looptraining heb laten schieten.

Ik ben wel later naar de zwemtraining gegaan maar dat was meer omdat ik woensdag hoogst waarschijnlijk geen tijd heb om de zwemtraining te bezoeken. Ondanks de vermoeid wel heel lekker getraind. Helaas alleen aan het einde van de training een vette kramp in mijn kuit.

Woensdag 18 mei

Ik was laat thuis en had geen zin meer om iets te gaan doen dus maar een extra rustdag gepakt.

Donderdag 19 mei

Gisteren was er sprake van een extra rustdag en dat was te merken want de looptraining die ik had gepland voor vandaag ging super. Ik heb lekker kunnen trainen omdat ik voor mijn gevoel ook wat extra energie had.

Vrijdag 20 mei

Eerder naar huis gegaan want in Amsterdam was het prachtig weer. Bij aankomst op het station viel het hier in ieder geval wat tegen. Thuis aangekomen omgekleed en op de fiets voor een training van 210 minuten. Het was er weer eens met wat tegenslag want ik kreeg een lekke band onderweg. Tot overmaat van ramp kwam ik er achter dat ik mijn pomp thuis had laten liggen. Op een bijna lege band naar Nijkerk gefietst en daar een bezoek gebracht aan fietsenzaak Harry Geurts. Daar waren ze zo vriendelijk om mij even te helpen met het verwisselen van de binnenband. Daar kwam ik er achter dat ik op nieuwe fiets banden heb met veel langere ventielen dan op mijn andere racefiets. Ook hier was gelukkig een oplossing voorhanden en met een kleine onderbreking van half uur ging ik weer op weg naar huis.

Met dank aan de mensen van fietsenzaak Harry Geurts in Nijkerk kon zonder verdere problemen thuis komen. Wel weer een fijne ervaring om zo te worden geholpen.Het vervangen gaf mij gelijk inzicht in het verwisselen van de band, dat kost veel tijd omdat de bevestiging van het achterwiel beduidend anders is dan mijn andere fiets. Kortom een hoop geleerd vandaag.

Zaterdag 21 mei

Vanmorgen eerst een lekkere duurloop gedaan en aansluitend naar Haven gereden om voor de eerste keer dit seizoen in het buitenwater te trainen. De temperatuur viel mij alleszins mee. Of dat komt dat het vandaag redelijk mooi weer was of omdat de temperatuur van het water al aan de redelijke kant is, ik vond het goed te doen. Ik heb lekker gezwommen in een aardig tempo. Ik moest alleen op de weg terug even mijn aandacht bij een zeiljacht houden en vlak voor het strandje voor een groep surfers.

In de middag nog een fietstraining van ruim 1 1/2 uur gedaan op een hoog tempo. Ook vandaag was ik weer een gelukkig man want ik had al mijn tweede lekke band binnen 24 uur te pakken. Ik word er een beetje hopeloos van en word ook nerveus als ik aan volgende week denk. Ik ga toch niet lek rijden tijdens de half triathlon. Het gebeurde vlak bij huis en ik hoefde dus gelukkig geen capriolen uit te halen zoal gisteren. Mijn reservebandje die ik gisteren nog extra had gekocht gaat morgen er maar om. Deze week nog maar even twee reservebandjes halen.

Zondag 22 mei

Ik heb plechtig beloofd dat ik vandaag geen trainingen zou doen. Dus een verplichte vrije dag.

Fietstraining
1e training
210 duurtraining op dt1/2

2e training
90' duurtraining op dt2/3

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
10 x 3'30" op dt3, r=1'30

2e training
10' in-uitlopen
22 x 1'30" op dt3 r=1'

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
4 x 100 meter wisselslag, r=20"
200 meter borst
3 x 200 meter (borst, school en armen) r=20"
50 m., 100 m., 200m. borst, r=1'
150 meter uitzwemmen

2e training
40' buitenwater trainen

Geen opmerkingen: