maandag 6 juni 2011

Week 23 2011

Maandag 6 juni

Na de pittige buien van gisteren stonden er voor vandaag ook weer enkele op het programma. Ik had aanvankelijk een fietstraining ingepland maar durfde niet de gok te nemen om in de regen de training af te sluiten. En toch wilde ik graag fietsen en dus heb ik de koppeltraining van donderdag naar voren gehaald. Dat komt nog goed uit ook want donderdag heb ik waarschijnlijk geen tijd om te trainen. De fietstraining van vandaag kan ik zo niet meer inplannen omdat ik zaterdag de wedstrijd heb.

De koppeltraining ging lekker en ik kon onder het fietsen zelfs nadenken over de te realiseren tijd komende zaterdag. Als ik onder de 2uur 15 minuten wil komen dan moet het fietsen sneller dan 1 uur 15 minuten. Dat zal nog wel een hele klus gaan worden.

Dinsdag 7 juni

Ik had voor vandaag al ingepland dat de zwemtraining zou komen te vervallen ten gunste van een looptraining. Maar daaraan vooraf eerst een korte fietstraining op snelheid. Een uur lang op duurtempo 3 door de polder rammen. Ik geniet van deze training met volle teugen en dat wordt alleen maar meer als ik er aan denk dat het misschien zaterdag ook lukt om zo hard te fietsen op die 40 kilometer.

Woensdag 8 juni

Voor vandaag alleen de zwemtraining. Op weg naar het zwembad merk ik dat het weinige slapen de laatste dagen mij begint op te breken. Ik ben gewoon moe. Het is een lekkere training waarbij ik heel goed mee kan komen met de rest.

Donderdag 9 juni

Ik heb een studiedag en zit de hele dag in Utrecht. Daar had ik al rekening mee gehouden en heb dus niets gepland. Met zaterdag in mijn achterhoofd is rust ook wel lekker.

Vrijdag 10 juni

Voor vandaag stond er een korte duurloop op het programma maar ik heb geen zin en ben eigenlijk nog steeds moe. Dus even helemaal niets. Ik maak kennis met de DVD Bruce Springsteen "Live in Hyde park". Ongelofelijk dat ik mezelf nooit echt in zijn muziek heb verdiept want het is één lang en fantastisch optreden van The Boss. Wat een enthousiasme en gedrevenheid straalt hij uit. Gewoonweg heerlijk om te zien en ook frustrerend dat ik dit nooit door heb gehad. Een echte rasartiest met een enorme performance. Van hem wil ik absoluut nog een concert zien.

Zaterdag 11 juni

Vanmorgen even niet op de normale tijd uit bed. Ik had er even geen zin om zo vroeg op te staan als ik later in de ochtend een wedstrijd heb. Met de checklist in hand even controleren of ik alles heb ingepakt. Dat is gelukkig zo en ik ga op weg. In Huizen aangekomen kijk ik al een paar keer naar boven want de lucht is donker. In tegenstelling tot andere jaren oogt de organisatie iets minder althans dat gevoel bekruipt mij. Op weg naar het strand heb ik geen hartslagmeter om, dan maar zonder en op gevoel de wedstrijd doen. Het zwemonderdeel in Huizen vind ik altijd lastig, namelijk een breed veld waaiert uit over het Gooimeer. Da's lastig beginnen omdat je gewoon veel langzamere zwemmers moet inhalen. Ook deze keer weer erg veel last van die draaierigheid aan het begin maar door rustig te beginnen verdwijnt dat gelukkig redelijk snel. Voor mijn gevoel zwem ik best goed en ook snel maar de teleurstelling is groot als ik constateer bij het uitgaan van het water dat ik er echt veel langer dan vorig jaar over heb gedaan. Zeker dik drie minuten meer en da's een domper. Hopelijk kan ik op de fiets tijd goed maken maar ook dat blijkt niet zo te zijn. Al hoewel ik het idee heb dat ik sneller fiets dan vorig jaar blijkt dat toch niet zo te zijn. Het lopen gaat ook goed en in het tweede rondje kan ik ook nog versnellen. Maar de eindtijd geeft geen goed gevoel als ik de klok op 2 uur 23 minuten en 7 seconden stop zet. Ruim zes minuten langzamer dan vorig jaar en da's wel een domper als je vooraf de intentie hebt om 2 uur 15 minuten neer te zetten. De vraag is of het nu aan het trainen ligt of dat het misschien wel aan de deelname in Nieuwkoop heeft gelegen. Ik heb pas twee weken geleden een 1/2 triathlon gedaan en dat was vorig jaar niet zo. Ik wacht maar geduldig af tot de tijden op de site komen te staan.

Verder doe ik niks vandaag want rust is ook heel goed.

Zondag 12 juni

Ik heb voor vandaag een rustige fietstraining op het programma gezet. Gewoon lekker uitfietsen maar uiteraard ga ik weer te hard als er iemand voor mij fietst. Die moet ik even pakken en ga een paar kilometer volle bak. Dat was niet de bedoeling dus snel terug in tempo.

Fietstraining
1e training
Koppeltraining, 60' fietsen op dt3 en 30' lopen op dt2

2e training
60' op dt3

3e training
90' op dt1 (uitfietsen)

Looptraining
1e training
15' in-uitlopen
5 x 10'op dt3, r=5' op dt0

Zwemtraining
400 meter inzwemmen
50-100-150-100-50 m, r=10" (laatste 25 m in hoog tempo)
100-150-200-150-100 m, r=20" (laatste 50 m in hoog tempo)
50-100-150-100-50 m, r=10" (laatste 25 m in hoog tempo)
10 x 50 m (even nrs. hoog tempo) r=20"
4 x 25 m steigerung
200 uitzwemmen
totaal 2.700 meter getraind.

Geen opmerkingen: