dinsdag 14 juni 2011

Week 24 2011

Maandag 13 juni

Tweede pinksterdag en traditioneel de dag van Pinkpop. Ik probeer dan ook via internet het festival te volgen. In de loop van de middag doe ik een koppeltraining. Het is de bedoeling om deze in duurtempo 3 te doen maar dat lukt gewoon niet. Dus schakel ik maar over op duurtempo 2. De vermoeidheid zit in mijn lichaam en dat merk ik dan ook. Gelukkig is de training na 1 uur en 3/4 kwartier voorbij. De rest van de dag is het uitrusten geblazen.

Dinsdag 14 juni

Ik ben vroeger wakker dan normaal en dus ga ik ook vroeger naar mijn werk. Betekend dat ik ook eerder naar huis kan en da's mooi want ik wil nog trainen. Ik twijfel over een fietstraining i.p.v. een looptraining. Dit komt mede dat de voorspellingen voor de rest van de week geen goed weer laat zien. Uiteindelijk ga ik een looptraining doen en die gaat super. Ik moet in duurtempo 3 lopen en dat gaat heel makkelijk. Dat stemt mij tevreden en ik ben gelijk opgeladen voor de zwemtraining.
De zwemtraining ging ook lekker den ik ga dan ook voldaan naar mijn mandje.

Woensdag 15 juni

Na een nachtje heel weinig slaap had ik voor vandaag alleen de zwemtraining op het programma staan. Gelukkig want ik was niet in vorm. De zwemtraining ging gelukkig wel redelijk goed en heb dus lekker getraind.

Donderdag 16 juni

Het is de laatste dagen weer ouderwets Hollands weer. Met andere woorden veel regen en wind. Ik had voor vandaag een duurloop op het programma gezet. Ik was amper de deur uit of ik werd overvallen door een forse regenbui. Lekker begin van de training in natte loopkleding. Ik had wel wat moeite de duurlooptraining en ik bedacht me dat het wellicht een goed idee zou zijn om toch wat meer duurlooptrainingen in te plannen ook mede vanwege het leren omgaan met de duur en de snelheid die daar bijhoort. Ik moest volgens het schema 100 minuten lopen maar het werden er 110. Ik had me enigszins in de afstand vergist.

Vrijdag 17 juni

Voor vandaag stond er een training van 90 minuten op het programma. Op basis van de voorspellingen en de ontwikkelingen op buienradar heb ik min of meer over de training van zondag al de nodige twijfels. Het wordt namelijk herfstachtig weer met veel regen. En da's nou net iets waar ik op de fiets ontzettend de schurft aan heb.
Maar ik kon vandaag in iedere geval de 90 minuten volbrengen zonder een drup regen.
Maar afwachten wat de komende dagen gaat brengen.

Zaterdag 18 juni

In de vroege ochtend een duurloop gedaan. Eentje die ik altijd lekker op mijn gemakkie loop en die eigenlijk bedoeld is als ontspanning.

Ik had geen fietstraining gepland maar het had bij nader inzien gekund want het weer was alle zins redelijk te noemen. Er staat er nog eentje op de planning voor morgen en dus maar zien of het weer dan ook acceptabel is. Omdat ik toch wel behoorlijk moe heb ik het maar eens lekker van genomen.

Aan het einde van de middag naar de zwemtraining gegaan. Het was weer eens heel rustig en we zwommen met z'n vieren in de baan. Een lekkere training waar ik gelukkig aardig mee kon komen met het tempo.

Zondag 19 juni

Vanmorgen maar eens de vraag uitgezet bij de organisatie van Nieuwkoop of er nog foto's op de site komen. Ik vind het altijd wel leuk enkele actie foto's van mezelf te downloaden en op mijn weblog te zetten. Ik ben benieuwd of ik reactie krijg want ik heb laatst ook al een email gestuurd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Later op de dag klaarde het weer op en ben ik nog een duurtraining op de fiets gaan doen. Veel rotzooi op de fietspaden met als gevolg dat ik een stukje tak klem had zitten waardoor mijn ketting er af liep. Balen want om de ketting er weer op te zetten betekent meestal dat je er zwarte handen aan over houd. Al met al toch lekker getraind.

Fietstraining
1e training
Koppeltraining, fiets 60' dt3 en 5'-10'-15' op dt3, r=5' op dt0

2e training
90' dt3

3e training
210' dt1/2

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
10 x 1'30" dt3, r=1'30"

2e training
110' duurloop

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
4 x 150 meter BAS (BC, SS, RC, VK) r=20"
3 x 300 meter BAS (BC, SS en VS) r=40"
300 meter armen
totaal 2.400 meter getraind

2e training
400 meter inzwemmen
9 x 100 meter, r=20"(1e & 9e op duurtempo, tussenliggende 75 m duur en 25 m km tijd tempo oplopend tot 100 meter kmtijd tempo)
200 meter duurtempo BC
2 x (200 m BC, 150 armen, 100 SS en 50 benen) r=10", sp=20"
100 meter duurtempo
totaal getraind 2.600 meter

3e training
300 meter inzwemmen
4 x (4 x 50 m.) BC r=20", sp=50 m. schoolslag
4 x (2 x100 m.) BC r=20", s=30"
2 x 200 meter BC
200 meter uitzwemmen
totaal 2.700 meter getraind

Geen opmerkingen: