maandag 20 juni 2011

Week 25 2011

Maandag 20 juni

Afgelopen nacht al weer heel kort geslapen. Ik weet niet wat het is maar ik slaap slecht de laatste twee weken. Gisteravond nog netjes een reactie gekregen van Nieuwkoop over de foto's. De voorspellingen voor deze week zijn ook uitermate beroerd en met name voor het fietsen vervelend. Vandaag in ieder geval een koppeltraining gedaan. Na de fietstraining van gisteren en de korte nacht voelen mijn benen nog wat stram aan. Wel lekker hard gefietst om vervolgens samen met de honden en mijn zoon (op de fiets) een piramideloop gedaan op duurtempo 3. Moe maar voldaan thuis gekomen en de rest van de avond benut om uit te rusten.

Dinsdag 21 juni

Ik had vandaag een duidelijke mindere dag want ik was ontzettend moe. Even bijtanken na het thuiskomen was niet eens voldoende. Er stonden twee trainingen op het programma maar gezien mijn fitheid moest er één van de twee trainingen afvallen. Ik besloot om de zwemtraining te laten voor wat ie was en de looptraining voorrang te geven. In ieder geval een wijs besluit om er één af te laten vallen want zelfs de looptraining was geen succes. Ik kon maar niet in duurtempo 3 komen terwijl het niet eens lukte om bij diverse pogingen. Ik heb de training wel volbracht maar absoluut in de hartslagzone waarin de training moest. Het geeft alleen maar aan hoe moe ik was en dat allemaal omdat ik eindelijk weer eens een nacht goed had geslapen.

Woensdag 22 juni

De vorige nacht was schijnbaar een incident want de afgelopen nacht was weer een korte. Gelukkig kon ik vandaag wat eerder naar huis omdat ik ook eerder op kantoor was. Hierdoor kon ik even een uurtje bijtanken en dat was voldoende om de fietstocht naar het zwembad en de zwemtraining te volbrengen. De zwemtraining was lekker om te doen en dus op de terugweg met een voldaan gevoel naar huis gefietst ondanks de natte spijkerbroek en sokken.

Donderdag 23 juni

Voor vandaag stond er een fietstraining op het programma en gelukkig was het droog. De training duurde 90 minuten maar ging niet naar mijn zin. Die vermoeidheid zit nog in mijn lichaam en dat merk ik bij het trainen.

Vrijdag 24 juni

Ik moest vandaag een intervaltraining op de fiets doen maar heb deze niet gedaan. Ik heb gewoon in en om mijn woonplaats twee uur lekker rustig rond gereden. En dat beviel me heel goed, even de spanning er af halen.

Zaterdag 25 juni

Eerst lekker duurloopje gedaan in de frisse ochtenduren. De rest van de dag voornamelijk binnen door gebracht vanwege het slechte weer. Aan het einde van de middag werd het langzaam droog en kon ik gelukkig droog naar de zwemtraining. Tenminste dat dacht ik want onderweg begon het weer te regenen.

Het was niet druk op de training dus we hadden alle ruimte. Ik heb lekker getraind en kon gelukkig het tempo bijhouden.

Zondag 26 juni

Voor vandaag een lange duurtraining op de racefiets op het programma. Ik heb lekker getraind en eindelijk eens bevestiging gekregen dat het met fietsen de goede kant op gaat.

Fietstraining
1e training
Koppeltraining
60' fietsen
1'-2-3'-4-5'-5-4'-3''-2'-1', r=1 dt0

2e training
90' duurtraining op duurtempo 2

3e training
120' op dt1

4e training
240' op dt1/2

Looptraining
1e training
10' dt1, 15' dt2, 20' dt3, 15' dt2, 10' dt1

2e training
60' duurloop

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
2 x (4 x 100 meter, slepen, oksel aantikken, armen en benen) r=15", sp=30"
1 x (100 m., 200 m., 300 m. en 400 m.) op duurtempo, r=20"
3 (3 x 50 m. 1e duurtempo, 2e km-tempo en 3e boven km-tempo)r=10", 15 en 20"
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.700 meter

2e training
350 meter inzwemmen
6 x 50 meter wrikken, r=15"
50-100-150-200-150-100-50, r=20"
2 x 200 meter wissel (VS=BC), r=30"
4 x 50 meter, iedere 50" starten
250 meter wedstrijdtempo
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.400 meter.

Geen opmerkingen: