vrijdag 1 juli 2011

Week 26 2011

Maandag 27 juni

Ik had vandaag een tweetal afspraken na het werk waardoor ik niet kon trainen. Eerst bloed doneren en vervolgens door naar de tandarts.

Dinsdag 28 juni

Het was vandaag ongelofelijk benauwd weer. Omdat ik gisteren bloed heb gegeven in combinatie met het weer leek het mij niet verstandig om een looptraining te gaan doen.
Ik heb het dus alleen maar bij de zwemtraining gehouden. Dat was eigenlijk ook meer als genoeg. Wel lekker getraind maar ik kon wel merken dat ik niet echt top was.

Woensdag 29 juni

Voor vandaag alleen de zwemtraining. Gelukkig was ik iets eerder thuis zodat ik nog even kon bijtanken. Vervolgens op de fiets naar de zwemtraining. Ik heb een baantje lager getraind vanwege de drukte in de baan waar ik normaal zwem. De training ging erg lekker en dat geeft mij weer de indruk dat ik misschien toch beter een baantje lager kan blijven trainen.

Bij de vereniging komen ze nog een zwemtrainer tekort dus ik heb me maar aangemeld om één keer in de drie weken een training te geven. Zo doe ik ook nog wat terug voor de vereniging.

Donderdag 30 juni

Een hele kort nacht achter de rug. Amper vier uur geslapen en daardoor ook heel vroeg op mijn werk. Bij thuiskomst was ik erg moe maar ben toch op de fiets gekropen om te trainen. Het is een beetje een bizarre week deze week en zeker niet de leukste uit mijn leven.

Vrijdag 1 juli

Ook vanmorgen weer achterlijk vroeg wakker maar toch blijven liggen. Ik voelde me niet super fit maar bij thuiskomst loopschoenen aangetrokken en een duurloop van 90 minuten gedaan. De geplande intervaltraining heb ik niet gedaan.

Zaterdag 2 juli

Ik doe in de vroege ochtend altijd een rustige duurloop. Die vind ik heerlijk om te doen zeker in deze periode van het jaar. Dan is het buiten stil en lekker fris en toch niet koud. De laatste weken ben ik steeds net op tijd terug bij het zwembad. Ik heb dan moeite om terug te gaan als je lekker bezig bent.

In de middag de zwemtraining gedaan. Lekker getraind en deze keer wat meer oog voor het duurwerk, zeker van belang voor degene die de hele eind augustus gaan doen. Het was niet druk dus we konden allemaal lekker trainen.

Zondag 3 juli

Vanmorgen onder het ontbijt na zitten denken waar de lange duurtraining mij deze keer langs moet brengen. De polder heb ik inmiddels wel gezien en heb dus zin om buiten de polder te fietsen. Vooraf had ik bedacht om via Weesp te gaan fietsen maar ik ben uiteindelijk via Zeewolde en Nijkerk de polder uitgegaan. Het stuk bij Zeewolde was verrassend mooi en zeker voor herhaling vatbaar. Het was niet koud maar ook niet echt warm op de fiets, kortom een echte zomerse dag in Nederland. Het was namelijk half bewolkt en droog. Ik heb precies 4 uur getraind toen ik weer thuis kwam na de training.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt 1/2

2e training
24' duurtraining op dt1/2

Looptraining
1e training
90' duurloop

2e training
60' duurloop

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
4 x 5 meter RC, r=20"
6 x 50 meter BC, r=20"
50 meter samengestelde rugslag
200 meter BC
100 meter benen
100 meter armen
3 x 100 wissel (VS=BC), r=30"
6 x 50 meter (BC, SS) r=30"
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.300 meter

2e training
400 meter inzwemmen
5 x 200 meter, =5 meter SS
100 meter schoolslag
3 x (75, 50, 25) r=15", sp=50 m SS
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.400 meter

3e training
450 meter inzwemmen
4 x 150 meter (50 m. slepen, 50 m. benen en 50 m. bijleggen, sp=20"
4 x 150 meter (50 m. slepen, 50 m. armen en 50 m. bijleggen, sp=20"
2 x 150 meter (50 m. slepen, heen-rechts en terug-links en 50 m. hoog tempo), sp=20"
150 meter (50 m. slepen, 50 m. hoog tempo en 50 m. sprint)
450 meter duurtempo
100 meter uitzwemmen
totaal 2.800 meter getraind

Geen opmerkingen: