dinsdag 1 maart 2011

Week 9 2011

Maandag 28 februari

Voor vandaag stond eigenlijk een looptraining op het programma. Ik had een afspraak staan voor de klok van 12 uur dus geen loopspullen meegenomen naar kantoor. De afspraak was sneller klaar dan verwacht dus aansluitend naar huis gegaan. Ik moest nog een paar uurtjes maken dus had ik mijn werk meegenomen. Ik dacht tussendoor maar even trainen maar ik was lekker bezig met mijn werk. Ik had al weer weinig zin om te gaan trainen en omdat ik toch lekker aan het werk was, ben ik maar door gegaan.

Dinsdag 1 maart

Als ik aan mijn gevoel blijft toegeven dan kom ik nooit meer aan het trainen. Althans die indruk krijg ik steeds als ik merk dat ik geen zin heb om te trainen. Ik denk toch dat dit komt door de lange winterperiode, die ontneemt mij de zin om te gaan trainen. Maar ik heb uiteindelijk toch mijn loopspullen meegenomen naar kantoor. Tot aan het moment van de deur uitgaan om te trainen, was de motivatie bijzonder laag. Na de training verscheen er toch weer een glimlach op mijn gezicht. Die training zit er weer op en ging ook nog eens lekker.

Dat goede gevoel meegenomen naar de zwemtraining. Toch baal ik wel dat ik moeite heb om het tempo dat ik voor mijn ongeluk wel kon halen, nu nog steeds niet haal. Ik ben wel sneller maar nog lang niet het gewenste tempo. Het zwemmen kost me gelukkig wel minder moeite.

Woensdag 2 maart

Voor vandaag alleen maar de zwemtraining op het programma. Is maar goed ook want om 04.15 uur lag ik alweer naar de wekker te kijken. De vermoeidheid zal zich wel gaan wreken in de middaguren. Vroeg naar huis om nog even een uurtje op de bank te liggen en uit te rusten. Van dat uurtje uitrusten kwam uiteindelijk niet veel van terecht.

De zwemtraining ging heel lekker, zeker nu ik besloten heb om een baantje lager te blijven trainen. Eigenlijk ben ik net te snel voor deze baan maar in de baan waar ik voor mijn ongeluk zwom kan ik ook net meer lekker trainen. Zij zijn gewoon veel te snel en hun basis tempo is bij mij al een hoog tempo. Ik zwem liever steeds voorop en dan maar te snel, uiteindelijk is dat beter voor mij.

Donderdag 3 maart

Vandaag een uurtje eerder naar huis gegaan om te kunnen trainen op de fiets. Lekker 90 minuten trainen op duurtempo 2/3.

Ik heb de laatste dagen in ene last van mijn rechterkant. Ik heb last van mijn bilspier en last van mijn scheenbeen. Dus maar weer heel veel rekken en stretchen. Dat helpt wel iets maar niet voldoende.

Vrijdag 4 maart

Vandaag merk ik dat het rekken en stretchen toch wel zoden aan de dijk zet want mijn rechter bilpsier wordt steeds minder gevoelig. Alleen mijn scheenbeen blijft een probleem en die doet echt pijn. Zelfs als ik gewoon zit, heb ik last van de pijn. Maar goed blijven rekken en stretchen en ook al had ik besloten om te gaan trainen, dat maar even achterwege gelaten.

Ik heb de laatste weken steeds kleine blessures en irritaties. Ik word er wel een beetje moedeloos van. Het begint steeds meer te irriteren omdat je aan je lijf voelt dat je niet in goede doen steekt. Morgen maar weer kijken hoe het dan gaat.

Zaterdag 5 maart

In de vroege ochtend een rustige duurloop gedaan om te kijken hoe het gaat. na de duurlooptraining toch nog wel de nodige hinder van mijn rechterkant. uit veiligheid de geplande fietstraining maar gelaten voor wat ie was.

In de namiddag de zwemtraining. Tijdens de training viel ineens de oorzaak van de blessure op zijn plek. Afgelopen dinsdag moet ik tijdens de zwemtraining een keerpunt verkeerd hebben genomen want dat is het enige wat ik mij kan bedenken.

Zondag 6 maart

Bij het opstaan merk ik wel dat het iets beter gaat maar het is niet over. De looptrainingen maar even gelaten voor wat ze zijn. Vandaag daarom maar een lange fietstraining gedaan. Ruim 150 minuten op de fiets gezeten en getraind. Onder prima weersomstandigheden en da's ook wel eens lekker want ik verlang sterk naar warmer en beter weer.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt2/3

2e training
150 minuten op dt1/2

Looptraining
1e training
15' in- en uitlopen
8 x 4' op dt4

2e training
60' duurloop

Zwemtraining
1e training
800 meter inzwemmen
200 meter benen
piramide 1-2-3-3-2-1 borst, per baan 5 sec rust
200 meter armen borst
piramide 1-2-3-3-2-1 school, per baan 5 sec rust
200 meter armen borst
piramide 1-2-3-3-2-1 borst, per baan 5 sec rust
200 meter armen borst
totaal getraind 2.500 meter

2e training
350 meter inzwemmen
200 meter bijleggen
100 meter schoolslag
500 meter armen (3e 100 hoog tempo)
100 meter benen
250 meter armen
250 meter hele slag
100 meter 1e en 4e baan hoog tempo
100 meter 2e en 3e baan hoog tempo
100 meter alleen de 2e baan rustig
100 meter hele slag
100 meter armen
totaal 2.400 meter getraind

3e training
500 meter inzwemmen
4 x 125 meter (techniek) r=20"
250 meter armen rustig tempo
250 meter hele slag rustig tempo
200 meter heen slepen, terug hele slag
200 meter heen bijleggen, terug hele slag
4 x 25 meter hele slag hoog tempo, r=10"
250 meter heen hoog tempo, terug rustig tempo
5 x 50 meter hoog tempo, r=20"
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.650 meter

Geen opmerkingen: