donderdag 31 maart 2011

Week 13 2011

Maandag 28 maart

Het is nog steeds niet goed met mijn blessure. Ik wordt er een beetje moedeloos van.
Lang zitten en vervolgens rechtop gaan staan is en blijft erg problematisch.
Toch in de middag nog een fietstraining gedaan.

Dinsdag 29 maart

Vanmorgen naar de fysio geweest. Op basis van mijn ervaringen gaat Eric aan de slag om het rechtop kunnen staan te verbeteren.

's Avonds naar de zwemtraining. Daar is niet veel aan want we zwemmen slechts 1.500 meter al met al en de rest van de training is het oefenen van keerpunten. Iets waar ik natuurlijk niet veel aan heb. Ik wil juist meters maken en nu helemaal.

Woensdag 30 maart

Soms krijg je van mensen een reacties die je niet kunt plaatsen. Zo ontvingen wij vandaag een reactie van iemand waar wij absoluut geen touw aan vast konden knoppen. Één ding was wel duidelijk namelijk dat ik de gebeten hond was in het verhaal. Ik ben me werkelijk van geen kwaad bewust en kan de inhoud dus ook absoluut niet plaatsen. Wel jammer voor diegene die de reactie verstuurde dat het volledige verhaal niet bekend is. Maar ja, wie ben ik als je op basis van nog geen tien procent van het werkelijke verhaal, een conclusie baseert. Dan is het de waarheid van diegene en daar kan ik helemaal niks mee. Geeft wel weer het gemiddelde niveau van iemand. Ik lig er gelukkig niet wakker van en heb er ook niet minder om geslapen.

's Avonds lekker naar de zwemtraining geweest en lekker volle bak kunnen zwemmen. Bij de keerpunten blijf ik last houden van de spieren in mijn rechterheup.

Donderdag 31 maart

Ik heb nog steeds last van mijn blessure en het lijkt alsof er geen einde aan komt. Ook krijg ik vandaag de eerste griepverschijnselen van dit jaar te verwerken. Als ik op sta heb ik last van mijn keel en in de loop van de dag voel ik me steeds beroerder.
Dat kan er nog wel bij want de voorbereidingen voor dit seizoen gaan toch al niet helemaal volgens planning.

's Avonds mag mijn zoon even als fysio aan de slag en hij doet precies wat ik hem opdraag.

Vrijdag 1 april

Het is geen grap maar ik heb nog steeds last bij lang zitten en rechtop staan.
Ook vandaag doet mijn zoon de handelingen die de fysio ook doet.

Zaterdag 2 april

Pijn of niet, ik moet gewoon even een lange duurtocht op de tijdritfiets maken. Op de weg terug moet ik even langs mijn ouders. als ik dan voor de laatste 25 kilometer weer op pad moet gaat het ineens niet meer lekker. Combinatie van honger en grieperig gevoel geven mij een onaangenaam gevoel. Thuis eerst in het zonnetje gezeten om op temperatuur te komen en even lekker wat gegeten.

Bijna aansluitend op weg gegaan naar de zwemloop. Normaal doe ik daar aan mee maar dit jaar dus niet. Als ik als vrijwilliger banen sta te tellen wordt ik nog eens pijnlijk met de neus op de feiten gedrukt dat ik al bijna vier weken aan het sukkelen ben.

Zondag 3 april

De eigen manier van masseren begint heel langzaam zijn vruchten af te werpen. Over is het zeker niet maar het gaat wel ietsje beter. Het vreemde is dat mijn spieren pijnlijk blijven aan voelen.

ik besluit tevens om over te stappen op het trainingsschema van 2008. Dat startte toen ook medio april en dus kan ik daar nu mooi op aanhaken. Ik wil volgende week toch wel weer beginnen.

Trainingen
Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt 1/2

2e training
150' duurtraining op dt1/2

Zwemtraining
1e training
800 meter inzwemmen
200 meter benen school
100 meter schoolslag
200 meter borst
200 meter uitzwemmen
totaal 1.500 getraind.

2e training
300 meter inzwemmen
5 x 100 meter techniek
piramide:
25-50-75-100-125-150-175-200-225-250-200-100, r=5" per 25 meter
totaal getraind 2.350 meter

Geen opmerkingen: