dinsdag 22 maart 2011

Week 12 2011

Maandag 21 maart

Het gaat vandaag gelukkig een stuk beter en het rekken om mijn heupspieren los te maken gaat ook veel makkelijker. Ondanks het prachtige weer besluit ik maar om rustig aan te doen. Dat lijkt me even verstandiger.

Dinsdag 22 maart

In de vroege ochtend al naar de fysio voor de tweede behandeling. Gelukkig constateert Eric dat er een verbetering in zit en zelf merk ik dat ook. Het blijft pijnlijk maar aanzienlijk minder dan afgelopen vrijdag. Eric pakt deze keer ook mijn rechterbeen mee. Ik krijg ook oefeningen mee om de stabiliteit aan te pakken. Een pittige oefening want ik voel mijn hamstring al na luttele seconden. Goed nieuws, ik mag weer langzaam aan het lopen beginnen, intervallen is het beste.
Als ik op weg naar huis ben, merk ik toch wel dat het geen pretje was. Ik hou de rest van de dag behoorlijk last van de behandeling.

Ik besluit aan het einde van de middag om ook de zwemtraining te laten schieten. Ik ben helemaal kapot van de behandeling bij de fysio. Ik ga dan ook lekker vroeg naar bed.

Woensdag 23 maart

Toch maar naar de zwemtraining en daar had ik achteraf geen spijt van. Ik moest weer in mijn oude baan zwemmen vanwege de drukte in de baan waar ik de laatste tijd zwom.
Ik heb eindelijk weer eens lekker getraind.

Donderdag 24 maart

Zucht, .....

Vrijdag 25 maart

Ik blijf toch last houden van mijn blessure. Het is erger dan aan het begin van de week en mede hierdoor ook geen zin om te trainen.

Zaterdag 26 maart

Vanochtend dan toch maar voorzichtig aan het trainen gegaan. Ik heb een duurloop met enkele versnellingen gedaan. Tijdens het lopen last van mijn spieren gehad maar na de training is dat gevoel weg. Zou het dan toch zover zijn dat ik weer aan de slag kan gaan.

Zondag 27 maart

Al het goede gevoel is weer in één klap weg. De hele dag toch weer last gehad van.

Trainingen

Fietstraining
Geen

Looptraining
60' duurlooptraining met versnellingen daarin.

Zwemtrainingen
1e training
300 meter inzwemmen
5 x 300 meter borst, r=1'
100 meter schoolslag
3 x 100 meter (slepen, armen en benen)
5 x 5 meter hoog tempo
150 meter uitzwemmen
totaal 2.700 getraind

2e training
500 meter inzwemmen
4 x 125 meter (100 hele slag en 25 benen) r=20"
20 x 25 meter sprint, r=10"
2 x 250 meter hele slag, r=30"
8 x 50 meter hele slag, r=15"
100 meter uitzwemmen
totaal 2.500 getraind.

Geen opmerkingen: