maandag 7 maart 2011

Week 10 2011

Maandag 7 maart

Ik moest vandaag eerder naar huis omdat mijn partner naar het ziekenhuis moest voor een poliklinische behandeling. Afgesproken om haar te brengen en te halen maar uiteindelijk ging ze zelf en dus hoefde ik haar alleen maar op te halen. Dus van de tussen liggende tijd gebruik gemaakt om te trainen. De behandeling duurde langer dan voorzien als het gevolg van complicaties en dus kreeg ik pas later dan verwacht het smsje dat ik haar kon ophalen. Hierdoor kon ik twee uur trainen maar die tijd moest ik wel in de avond inhalen om toch mijn uren te maken. Voor je partner moet je toch wel iets over hebben en kunnen trainen maakt veel goed. Ook vandaag was het een schitterende dag om te trainen.

Dinsdag 8 maart

Vandaag weer last van mijn rechterbeen dus besloten om de fietstraining te laten schieten. Wel jammer want het is werkelijk een voortreffelijke dag vol zonneschijn en lekkere voorjaarstemperatuur.

De zwemtraining gaat lekker en ik klaag dus niet.

Woensdag 9 maart

Ik had gehoopt vroeg thuis te zijn om te kunnen trainen op de fiets. Jammer genoeg zat dat er niet in dus alleen naar de zwemtraining. Heen een aardige wind moeten weerstaan en terug volle bak fietsen om op tijd bij een bespreking op school te zijn.
De zwemtraining ging weer erg goed maar aan het einde wel behoorlijke krampverschijnselen. Vermoeidheid of te weinig gedronken of een combinatie van beiden.

Donderdag 10 maart

Een verplichte rustdag. Niet alleen een rustdag maar ook een bewuste keuze om niet te trainen. In de vroege ochtend merk ik dat ik nagenoeg geen last meer heb van mijn rechterbeen. Maar als ik in de avond de honden uitlaat en ik kom weer thuis, merk ik dat de pijn/irritatie terug is. Misschien hooguit 2 kilometer gewandeld en dan al last. Het voelt gewoonweg niet goed aan en ik twijfel of ik toch maar niet naar de fysio zal gaan. Ongetwijfeld zal rust het devies zijn dus maar eens nadenken of ik morgen wel de geplande fietstraining zal gaan doen.

Vrijdag 11 maart

Ook vandaag nog maar een dagje rustig aan gedaan. Alles even wat extra rust geven.

Zaterdag 12 maart

Het maar eerst weer geprobeerd met een hele rustige duurloop. Op zich ging dat goed en dus later op de dag maar een fietstraining gedaan van 120 minuten. Ook die ging ook redelijk goed. Later de zwemtraining gedaan en juist bij de keerpunten gevoeld dat ik last van mijn heupspieren heb.

Zondag 12 maart

Bij het opstaan voelde ik het al, mijn heupspieren zijn geïrriteerd en voelen ietwat pijnlijk aan. Ook weer de uitstraling naar mijn onderbeen is er. Dat komt echt van het zwemmen en het maken van de keerpunten.
Fietstraining
1e training
120' duurtraining op dt1/2

2e training
90' duurtraining dt1/2

Looptraining
1e training
60' duurlooptraining op dt0

2e training
90' duurloop op dt0

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
6 x 25 meter benen hoog tempo, r=10"
100 meter borst, rustig tempo
8 x 25 meter borst hoog tempo, iedere 40 seconden starten
100 meter rug herstel
8 x 50 meter borst hoog tempo, iedere 1 minuut starten
4 x 100 meter borst, r=1'
150 meter uitzwemmen
totaal 2.100 getraind

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter (slepen, armen, benen en hele slag) r=15"
1000 meter (100-200-300-400 meter), r=15", 30" en 45"
3 x 200 meter (150 meter steigerung en 50 meter benen) r=20"
totaal 2.400 getraind

3e training
400 meter inzwemmen
5 x 50 meter benen, r=20"
2 x 125 meter (100 hele slag en 25 wrikken) r=20"
200 meter hele slag rustig tempo (techniek)
2 x 125 meter (100 hele slag + 25 met één arm) r=20"
200 meter armen
8 x 25 meter hoog tempo, iedere 40" weg
200 meter hele slag rustig tempo
200 meter (1 x 100, 1 x 50, 2 x 25) per serie hoger tempo
100 meter uitzwemmen
totaal 2.750 meter getraind

Geen opmerkingen: