maandag 14 maart 2011

Week 11 2011

Maandag 14 maart

Vandaag gebeld met fysio en een afspraak gemaakt. Gisteren na de duurloop behoorlijk veel last gehad. Ook vandaag toch wel last gehad en dus moet er iets gebeuren. Het vervelende is dat ik de laatste maanden steeds iets heb. Ik word er niet goed van en het demotiveert. Het maakt me onzeker en ik heb zelfs al besloten om een snellere tijd uit mijn hoofd te zetten. Als ik 'm eerst maar uitloop, da's wat ik nu denk.
Vandaag maar even niets gedaan om extra rust te nemen.

Dinsdag 15 maart

Ik had besloten om vandaag thuis te werken omdat ik een klus moest doen waarbij ik niet gestoord wilde worden. Op kantoor gebeurt dat toch vrij snel omdat iedereen maar binnen komt lopen en hun vragen en problemen voorleggen. Je wilt je collega's ook niet teleurstellen dus help je hen. Thuis kan ik ongestoord werken en gewoon lekker doorgaan. Ik moest zo nu en dan wel even lopen want ik heb echt behoorlijk last van mijn heup.

Toen ik 's middags klaar was, constateerde ik dat ik niet lekker in mijn vel steek. Na een fietstraining voelde ik me gelukkig iets beter. Dat komt echt doordat ik steeds iets heb en niet lekker vol uit kan trainen. Ik heb trouwens wel lekker getraind op de fiets.

In de avond naar de zwemtraining en daar ook lekker getraind. Ik kon merken dat ik een minuutje of 30 had geslapen.

Woensdag 16 maart

Toch maar twee uurtjes eerder weg van mijn werk. Ik had vorige week gelukkig twee uurtjes gespaard en die kon ik nu benutten. Weer een fietstraining gedaan. Wat een vreselijke harde wind stond er in de polder. Ik reed het laatste stuk zelfs nog 20 kilometer per uur. Één voordeel is wel dat als je de wind in je rug hebt, dan ga je als een speer. Ik haalde met gemak 47 kilometer op een stuk waar ik de wind echt goed mee had.

Aansluitend naar de zwemtraining gegaan en lekker getraind. Ik heb een keer niet het hele uur voorop gezwommen en dat is ook wel eens lekker. Kost toch wel minder kracht.
Ik heb me er bij neergelegd dat ik niet veel sneller meer zal worden de komende weken.

Ik heb nog steeds last van mijn blessure en kijk uit naar vrijdag. Hopelijk ben ik er snel vanaf na het bezoek aan de fysio.

Donderdag 17 maart

Toch maar een rustdag genomen.

Vrijdag 18 maart

Vanmorgen naar de fysio geweest en dat heb ik geweten. De problemen rond mijn heup worden veroorzaakt door onwillige spieren. Volgens Eric is het iets wat ik over een langere periode heb opgebouwd. Op één punt zit een hele dikke knop in de spier en die zit echt behoorlijk vast. Het gaat wel een paar behandelingen duren eer ik er van verlost ben. Veel rekken om die spier los te maken en voorlopig even geen looptrainingen. Zwemmen is geen probleem en fietsen alleen op souplesse.

Zaterdag 19 maart

Vanmorgen vroeg bij de Watervrienden meegetraind en al na 800 meter zwemmen gestopt. Ik heb echt last van de blessure en vond het verstandiger om te stoppen. Ik voel me vandaag ook nog eens extra beroerd want ik heb echt heel veel last van die onwillige heupspier. Daarnaast wordt ik later in de middag steeds beroerder en lig uiteindelijk al om 19.45 uur in mijn mandje.

Zondag 20 maart

Gelukkig voel ik me beter dan gisteren. Vanmorgen maar eens wat extra muziek op mijn MP 3 speler gezet. Al luisterend naar mijn grote collectie waar ik dan steeds ééntje er uitpik om te beluisteren, kom ik wederom tot conclusie dat de beste U2 plaat voor mij toch wel "The Josua Three" is. Niet de nummers die het tot een hit hebben gebracht maar juist de niet hit-nummers van deze plaat zijn de allermooiste songs die U2 ooit heeft uitgebracht. Vooral de nummers "Running To Stand Still", "Red Hill Mining Town" en "One Tree Hill" zijn voor wat mij betreft de mooiste. Ik raak ontzettend ontroerd als ik die nummers hoor.

Dat kan ik nu wel gebruiken want ik voel me niet happy. Het zal wel een samensprel zijn tussen mijn blessure en het feit dat ik me gisteren echt beroerd voelde. Hopelijk ben ik snel van mijn blessure af en kan ik weer trainen.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt2

2e training
30' duurtraining op dt3
60' duurtraining op dt2

Zwemtraining
1e training
900 meter inzwemmen
8 x 25 meter sprint, iedere 1.20 starten
200 meter armen hoog tempo
6 x 50 meter hoog tempo, starten iedere 2 minuten
100 meter schoolslag rustig tempo
2 x 100 meter hoog tempo, r=3'
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.000 meter

2e training
400 meter inzwemmen
250 meter (100 slepen, 100 armen en 5 benen) r=15"
16 x 25 meter sprint, iedere 30" starten
8 x 50 meter, iedere 1 minuut starten
50 meter schoolslag
4 x 100 meter hoog tempo, iedere 2 minuten starten
400 meter duurtempo
50 meter schoolslag
100 meter hoog tempo
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

Geen opmerkingen: