maandag 21 februari 2011

Week 8 2011

Maandag 21 februari

Vanmorgen stond ik op en voelde me alle zins redelijk en besloot toch maar om naar mijn werk te gaan. Als je dan op weg gaat en de dag gaat voorbij dan merk je wel of je voldoende hersteld bent of niet. Ik merkte dus dat ik toch nog niet voldoende hersteld ben want aan het einde van de middag was ik helemaal op. De komende week maar benutten om weer langzaam op gang te komen.

Dinsdag 22 februari

Na een aantal dagen niets doen moet ik toch wel concluderen dat dit mij wel goed gedaan heeft. De zwemtraining van vanavond ging eindelijk weer een lekker. Ik kon goed het tempo maken en het vasthouden. Wel merk je bij echte grote inspanningen dat je conditioneel een stapje terug gedaan hebt. Dat geeft de burger in ieder geval weer een beetje moed want ik begon al aan mijn zwemprestaties te twijfelen.

Woensdag 23 februari

Vandaag had ik geen trainingen gepland omdat ik met mijn zoon op pad zou gaan. We wilden samen op pad om iets leuks te gaan doen. Na even zoeken op het internet hadden we twee leuke culturele activiteiten uitgezocht waar we een bezoek aan zouden brengen. Ten eerste zouden we een bezoek brengen aan het verzetsmuseum in Amsterdam. Volledig onbekend en dus best wel een beetje spannend of mijn zoon het iets zou vinden. Al met al hebben we daar dik 4 uur rond gelopen en hadden we nog niet alles kunnen bekijken. Het verlangen naar een lekker broodje dreef ons naar buiten. Daarna zijn we naar het Joods Historisch Museum gegaan om kennis te maken met de Joodse cultuur. Hier moesten we helaas ook vroegtijdig weg maar dat kwam omdat het museum ging sluiten. Afsluitend zijn we nog samen wat gaan drinken en samen de conclusie getrokken dat we een hele gezellige dag hebben gehad.

Donderdag 24 februari

Ik had vandaag mijn loopspullen meegenomen zodat ik in mijn pauze een looptraining kon gaan doen. Door allerlei omstandigheden had ik pas tijd rond de klok van 14.30 uur. Maar op dat moment had ik helemaal geen zin meer om te gaan trainen. Aan dat gevoel heb ik maar toe gegeven en dus niet meer getraind. Het was toch al een week met een gaatje waarin de trainingen al helemaal niet meer volgens de planningen zijn gegaan.

Vrijdag 25 februari

Vandaag overdag naar een bijscholing geweest van mijn (nieuwe) vakgebied. Thuis gekomen toch maar mijn loopschoenen aangetrokken en de honden meegenomen voor een duurlooptraining van ruim anderhalf uur. Ik heb het al vaker gezegd maar ik geniet van die beesten als zij zo samen aan het rennen, snuffelen en struinen zijn.
Mijn schuldgevoel ook weer iets afgenomen door deze training te doen.

Zaterdag 26 februari

In de vroege ochtend een (herstel)duurloop gedaan op maximaal duurtempo 1. Nadat ik thuis was gekomen en lekker had ontbeten zag ik dat het weer was omgeslagen en dat het behoorlijk regende. De geplande fietstraining viel daarmee letterlijk in het water. Ik had ook geen zin om binnen te gaan trainen op de Taxc. Dus weer een training die er niet van kwam.

Zondag 27 februari

Het weer van vandaag was nog slechter dan gisteren want het regende nog harder. Het weer begint me echt te irriteren want ik verlang naar de zon en hogere temperaturen. De winter duurt me echt te lang die kou, die regen, ik heb er echt genoeg van. Het ontneemt me alle lust om te gaan trainen. Verder de hele dag maar een beetje rondgehangen. Gelukkig voel ik me voor het eerst deze week weer een beetje opgeknapt. Dan maar volgende week er weer tegen aan.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
90' duurloop dt2

2e training
60' duurloop op dt1

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
6 x 50 meter borst (oneven serie techniek, even serie hoogtempo) r=30"
100 meter benen borst
6 x 100 meter (borst hele slag-schoolslag) r=30"
3 x 100 meter wisselslag (1e rustig en vervolgens steeds sneller) r=40"
2 x 50 meter borst (1e hoog tempo, 2e rustig tempo)r=30"
2 x 50 meter schoolslag (1e hoog tempo, 2e rustig tempo)r=30"
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.300 meter

2e training
400 meter inzwemmen
5 x 50 meter steigerung, r=20"
5 x 50 meter (armen, slepen, bijleggen, slepen en benen) r=20"
10 x 100 meter (oneven rustig, even banen hoog tempo, oneven r=15", even r=25")
300 meter duurtempo
4 x 50 meter hoog tempo, r=20"
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

Geen opmerkingen: