woensdag 9 februari 2011

Week 6 2011

Maandag 7 februari

Voor vandaag stond er een looptraining op het programma. Een intervaltraining op dt4, dus een zware training. Ik zie daar altijd een beetje tegenop maar als je eenmaal bezig bent valt het ook wel weer mee. Het was goed weer alleen nog veel wind. Ik kon in ieder geval al weer in een loopshirt met thermo er onder trainen.

Dinsdag 8 februari

Het is eindelijk weer eens een hele mooie dag en dat nodigt direct uit om te gaan trainen op de fiets. Het is nog wel aan de frisse kant dus goed aankleden is noodzakelijk. Nadeel van deze periode is dat je zoveel aan moet trekken wil je het niet koud hebben. En dat kost nu eenmaal veel tijd voordat je eindelijk op weg bent.
Wel lekker 120 minuten lang kunnen trainen. Ik heb er een pittige training van gemaakt met veel werk op een zwaar verzet.

's Avonds naar de zwemtraining en dat was alleen want de kids hadden alle twee veel huiswerk. Ik heb heel rustig getraind in de wetenschap dat ik morgen weer de combinatie van twee trainingen voor mijn kiezen krijg.

Woensdag 9 februari

Ook vandaag weer een fietstraining gedaan en nu eentje gewoon in duurtempo 1/2. Een rondje over het triathlon parcours. Vanwege het mooie weer was ik eerder naar huis gekomen om te kunnen trainen. Na de training had ik het wel even helemaal gehad want de training van gisteren voelde ik nog wel in mijn benen.
Tijdens de zwemtraining kwam ik gelukkig weer een beetje boven Jan en kon ik dus lekker door zwemmen.

Donderdag 10 februari

Een verplichte rustdag.

Vrijdag 11 februari

De rustdag van gisteren heeft mij goed gedaan. Ik kamp de laatste weken met enige lichamelijke ongemakken. Steeds weer heb ik ergens last van en dat irriteert mij. Naast de rustdag ook lekker iets langer kunnen slapen omdat ik vandaag thuis werk.
In de lunchpauze mijn looptraining gedaan.

Zaterdag 12 februari

Na enkele weken in de vroege ochtend de zwemtraining te hebben gedaan, ga ik vanaf vandaag weer een looptraining doen in de vroege ochtend. Een hele rustige duurloop van 60 minuten en die is heel lekker. Gisteren een aardig pittige training gedaan dus is het rustige duurloop een welkome afwisseling.

Het is de laatste twee dagen slecht weer. Het is koud en erg nat door de grote hoeveelheden regen die er valt. Wat een contrast met het begin van de week, toe het zulk heel zonnig weer was. Op dat soort dagen geniet zo van het weer dat je verlangen naar betere weersomstandigheden alleen maar toenemen.

Zondag 13 februari

Wat een contrast met gisteren, toen regende het nagenoeg de hele dag en vandaag was het de hele dag droog. In de middag brak zelfs het zonnetje door en was het aangenaam weer. Ik heb nog wel even snel de laatste fietstraining van deze week afgewerkte en daarmee was gelijk de trainingsweek voorbij. Een pittig weekje vooral omdat het fietsen een vooraanstaande rol had in de trainingen.

Fietstraining
1e training
120' duurtraining met veel werk op zwaar verzet

2e training
120' duurtraining op dt1/2

3e training
90' duurtraining op dt1

Looptraining
1e training
90' duurlooptraining

2e training
75' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
6 x 50 meter (rug-andere slag) r=20"
3 x 200 meter (100 hele slag, 50 armen en 50 benen)r=30"
200 meter armen
6 x 50 meter (borst-school) r=20"
300 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.300 meter

2e training
350 meter inzwemmen
300 meter borst (hoog tempo)
200 meter armen
200 meter bijleggen
4 x 150 meter (1e en 3e serie hoog tempo) r=20"
4 x 50 meter (wrikken-school 2x)
200 meter borst (hoog tempo)
50 meter rug
150 meter armen
150 meter hele slag
6 x 25 meter sprint
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.700 meter

3e training
450 meter inzwemmen
4 x 100 meter (25 armen, 25 benen en 50 hele slag)
300 meter hoog tempo
6 x 75 meter borst, r=20"
200 meter armen
300 meter borst hele slag, rustig tempo
5 x 75 meter borst
300 meter borst
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.475 meter

Geen opmerkingen: