dinsdag 15 februari 2011

Week 7 2011

Maandag 14 februari

Het is alweer week 7 in het nieuwe jaar en de tijd vliegt werkelijk voorbij. De laatste maanden zijn nogal turbulent geweest en dat was mede mijn schuld. Gelukkig is de rust weer gekeerd en dat geeft ook wel een goed gevoel. En natuurlijk trainen want dat is zo'n beetje iedere dag hetzelfde verhaal. Ook vandaag in mijn lunchpauze getraind en het was wederom een intervaltraining op dt4. Gelukkig ging de training heel lekker en was ook relatief kort want ik was met een uur terug op kantoor. Het was een bewolkte dag maar wel met hoge temperaturen want het thermo-shirt met loop-jack was absoluut te warm.

Dinsdag 15 februari

Vandaag was een heerlijke dag en met de wetenschap van gisteren vandaag iets luchtiger gekleed tijdens looptraining. En dat was maar goed ook want het was erg warm tijdens het trainen. Ik heb echt genoten van het mooie weer en des te groter was het contrast toen ik om 17.30 uur op de fiets naar huis ging. Toen was het bewolkt en ineens een stuk frisser.

Uiteraard de eerste zwemtraining inde avond gedaan. Net als alle andere weken tot nu toe, lekker rustig getraind. Het was geen fijne training omdat er erg veel rug in zat en da's niet mijn beste slag.

Woensdag 16 februari

Het was een mooie winterdag, of zou ik moeten zeggen een mooie voorjaarsdag. Het maakt eigenlijk niet uit hoe je het noemt maar het was prachtig weer om te trainen op de fiets. Dus de opgespaarde uurtjes van maandag en dinsdag opgenomen om lekker twee uurtjes eerder weg te gaan om te trainen. Ik heb lekker getraind op de fiets en weer twee uurtjes weggefietst.

Later naar de zwemtraining op de fiets. Lekker getraind maar het lukt niet meer om echte snelheid te maken. Ik begrijp niet dat ik vorig jaar in een baan hoger heb gezwommen want ik kan het tempo niet me bijhouden.

Donderdag 17 februari

Eindelijk een rustdag en daar heb ik zin in want het hele vroege opstaan en het trainen is een zware combinatie.

Vrijdag 18 februari

De planning voor vandaag was fietsen en ik zou er speciaal eerder voor naar huis gaan. Helaas worden de laatste twee nachten ruw verstoord door onze nieuwste aanwinst. Die haalt mij al twee nachten elkaar uit mijn slaap om buiten zijn behoefte te doen. Op zich niet zo erg maar ik val nagenoeg niet meer in slaap dus zijn twee nachtjes van amper drie uur genoeg om mij oververmoeid te laten raken. Tot overmaat van ramp krijg ik een enorm last van de spieren in mijn onderrug. Een vervelende reactie op de vermoeidheidsverschijnselen. Ik besluit om niet te gaan trainen uit voorzorg.

Zaterdag 19 februari

Ook vandaag gaat het niet lekker. Mijn onderrug veroorzaakt heel veel overlast en dus besluit ik wederom om het trainen te laten voor wat het is. Ik kies er voor om mijn lichaam de rust te gunnen en de klachten te laten verdwijnen. Dus de hele dag warmte op mijn onderrug en smeren met Perskindol. Daar heb ik altijd veel baat bij.

Zondag 20 februari

De pijn in mijn onderrug is het gevolg van een heftige buikgriep want vanochtend heeft die zich geopenbaard. Ik lig de rest van de dag als een vaatdoek op de bank en baal als een stekker. Dit doorkruist nou net mijn trainingen waar ik juist weer zo lekker mee bezig was. Ik accepteer maar dat ik ziek ben want het is niet anders

Fietstraining
1e training
120' duurtraining dt1/2

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
2x(3x1'+9') op dt4

2e training
10' in-uitlopen
1'-2'-3'-4-5'-5'-4'-3'-2'-1' op dt3

Zwemtraining
1e training
800 meter inzwemmen
200 meter benen schoolslag
2 x 100 meter schoolslag (techniek)
4 x 25 schoolslag, hoog tempo
200 meter rug
100 meter schoolslag
50 meter samengestelde rugslag
4 x 50 meter rug (techniek), r=20"
2 x 100 meter wissel
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.200 meter

2e training
500 meter inzwemmen
4 x 100 meter, rustig tempo, ademen 1 op 4, r=20"
4 x 250 meter (100 armen, 100 hele slag en 50 benen) r=30"
8 x 100 meter (oneven nummers laatste 25 snel en even de laatste 50 meter) r=15"
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.750 meter

Geen opmerkingen: