maandag 31 mei 2010

Week 22 2010

Maandag 31 mei

Ik heb mijn trainingsschema ontvangen voor deze week. Een heel ander schema dan de laatste weken, alleen intensiteit blijft hoog en daarentegen is de duur sterk ingekort. Advies voor zondag, knallen. Toch wel even lekker dit schema en ook even nodig om op adem te komen. Ik heb het even nodig want ik zit momenteel in moeilijke omstandigheden die mij aardig aan het nadenken hebben gezet over mijn toekomst.

Voor vandaag een 1 uur trainen op de racefiets en dat is alles. Ik heb me niet helemaal aan het schema gehouden want ik heb 1 1/2 uur getraind.

Dinsdag 1 juni

Ik had aangegeven dat ik ook wel een looptraining wilde doen i.p.v. een zwemtraining. Dus stond op het schema een looptraining en een pittige trouwens. 3 series van 5 minuten op duurtempo 4 en dat betekend heel hard lopen. Gelukkig ging het heel goed en kon ik goed in het duurtempo blijven. Ook met deze training ging het niet helemaal in de geplande tijd en dat kwam dat ik verder was gelopen dan de bedoeling waardoor de terugweg automatisch meer tijd kostte om terug te komen bij het zwembad.

Woensdag 2 juni

Na een cursusdag snel naar huis gegaan om mijn spullen bij elkaar te zoeken om vervolgens door te crossen naar Haven. Ja ja, de eerste keer in het buitenwater. Ik was later op de afgesproken plek dan de bedoeling dus de andere zwemmers waren reeds vertrokken. Ik heb uiteindelijk 50 minuten gezwommen en voor mijn gevoel een redelijke afstand gezwommen. Ik merk dat ik sneller ben dan twee jaar geleden.

Donderdag 3 juni

Voor vandaag stond een lichte duurtraining op het programma. Het kwam er echter niet van want bij thuiskomst was ik inmiddels al aardig beroerd van een knallende hoofdpijn. Iets waar ik niet vaak last van heb maar als ik er last van heb dan kan ik maar beter mezelf aan de omstandigheden aanpassen want blijft dan mis gaan. Zodoende had ik donderdag de rustdag i.p.v. vrijdag.

Vrijdag 4 juni

Vandaag was een rommelig dag voor mij. Thuis studeren tussendoor wat kleine zaken regelen. Na zo'n dag denk je "wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan". Met een schuld gevoel heb ik de dag afgesloten en maar direct besloten om morgen nog maar wat tijd te besteden aan mijn studie. Aan het einde van de middag de korte fietstraining gedaan. Er valt weinig over te melden en het was lekker weer zoals het eigenlijk de hele week al weer is.

Zaterdag 5 juni

Er stond 30 minuten loslopen op het programma maar ik heb er 60 minuten van gemaakt. Samen met mijn vaste loop vriendin een rondje Weerwater gedaan. De rest van de dag rustig aangedaan en zoals gisteren mezelf voorgenomen ook een paar uur aan de studie gezeten. In de middag al vast mijn startnummer opgehaald zodat ik morgen al tijd heb om me voor te bereiden op de wedstrijd. Spannend, zo'n eerste test van waar je nu staat t.o.v. 2 jaar terug. Het beloofd een mooie dag te worden maar wel kans op regen en onweer.

Zondag 6 juni

In de ochtend toch nog een keer alles gecheckt zodat ik niet op het terrein er achter kom dat ik iets ben vergeten zoals vorig jaar in Huizen. Ik ben ontspannen maar kijk wel even nog een keer naar Buienradar. Goed drinken want het is benauwd in de ochtend.

Om 13.00 uur is de start van de Olympische afstand in de Hoge Vaart. Het water is opvallend warm in vergelijking met het Gooimeer een paar dagen eerder. Het zwemmen gaat niet echt super en ik merk eigenlijk ook wel dat ik niet volle bak kan zwemmen. De wissel naar de fiets gaat heel goed en het fietsen gaat zelfs boven verwachting. Het laatste rondje merk ik wel dat ik de snelheid van het eerste rondje niet meer haal. De wissel naar lopen gaat ook redelijk goed maar ik maak één fout. Ik wil met alle geweld een bidon mee onder het lopen. Ik merk dat de bidon mij irriteert en bij het ingaan van de tweede ronde geef ik 'm af aan toeschouwers langs het parcours. Het lopen gaat niet lekker en ik vind het heel zwaar. Ik kom binnen met 2.18 uur op de klok en ik ben in eerste instantie tevreden omdat ik merk dat het niet super ging.

Ik ben nieuwsgierig naar de onderlinge onderdelen want mijn enthousiasme neemt eigenlijk steeds meer af want het parcours was maar 38 kilometer i.p.v. 40. Ik reken de twee kilometer erbij en dan heb ik het slechter gedaan dan Huizen vorig jaar.

Fietstraining
1e training
15' op dt1
60' op dt2
15' op dt1

2e training
15' op dt1
10' op dt2
5' op dt3
30' op dt1

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x 5' op dt4
20' uitlopen

2e training
60' loslopen

Zwemtraining
50' duurtraining in het buitenwater

Geen opmerkingen: