vrijdag 11 juni 2010

Week 23 2010

Maandag 7 juni

Ook deze week een relatief rustige week met het oog op de wedstrijd van komende zaterdag. De wedstrijd in Huizen staat op het programma. Voor vandaag mag ik een uurtje rustig fietsen. Dit keer hou ik me hier ook netjes aan en maak een lekker rondje.

Dinsdag 8 juni

Weinig te melden alleen dat ik in de avond een rustige duurlooptraining mag doen.

Oei, ik schrik echt van mijn prestatie van eergisteren als ik de tijden van de losse onderdelen beoordeel. Ik heb echt slecht gepresteerd m.u.v. het fietsonderdeel.
Het zwemmen was zeker een anderhalve minuut te langzaam en het lopen zeker ook een minuutje of drie tot vijf te langzaam.

Woensdag 9 juni

Ik wilde vandaag graag buiten zwemmen maar ik hoorde niets van de anderen en daarom maar de reguliere training bezocht. Een mooie manier om mij in de training af te reageren na een pittige studiedag waarbij ik ook nog eens na de training verder moet om mijn opdrachten voor morgen af te hebben.

Donderdag 10 juni

Ik ga vandaag naar een tweedaags verblijf in een conferentieoord om me bezig te houden met één casus. Verder niets gepland.

Vrijdag 11 juni

Na twee hele intensieve dagen vandaag weer thuis gekomen en vroeg naar mijn mandje gegaan om bij te tanken voor morgen.

Zaterdag 12 juni

Van dat vroeg naar mijn mandje is niet veel terecht gekomen. Ik heb ook slecht geslapen afgelopen nacht. Enigszins vermoeid stap ik uit mijn bed en ga met mijn kids naar de zwemtraining. Hier kan ik rustig bijkomen want later in de ochtend staat de Oostermeent Triathlon op het programma.

Om 11.30 gaan we met een grote groep beginnen met de Olympische afstand. Het zwemmen gaat ook nu weer mis want ik krijg last van grote stress bij het begin. Weer die drukte bij de start, al die mensen zo dicht op elkaar, ik ga dan ook een stukje schoolslag doen om mijn ademhaling onder controle te krijgen. Hier verlies ik tijd mee maar eenmaal goed aan het zwemmen haal ik toch wel weer de nodige mensen in. Ook bij het ingaan van tweede 750 meter gaat het heel even niet goed maar dat duurt vele malen korter. Ik zwem weer goed door en zwem door alle toestanden een tijd ergens in de 25 minuten. Dat moet echt sneller kunnen desondanks kom ik als 31e zwemmer uit het water. De wissel duurt voor mijn gevoel ook heel lang mede omdat ik mijn shirt nog doen aan doen. ik vond het fris en wilde daarom niet shirt in mijn wetsuit aan hebben. Tijdens de wissel ziet ook mensen op een handdoek staan. Heel goed voor de volgende keer want dan kun je ondertussen je voeten afgeven aan de handdoek.

Gelukkig vind ik heel snel mijn tempo en kan hard door trappen. Alleen de stukken tegen de wind in en het waait best stevig, haal ik met pijn en moeite 30 km per uur. Toch fiets ik een voor mijn doen hele goede tijd terug naar de atletiekbaan in Huizen. Ik schat zo in dat ik vermoedelijk zo rond 65 minuten over het parcours zal hebben gedaan.

De wissel fiets-lopen gaat gelukkig sneller en ik kom snel in mijn ritme. Ik let goed op mijn hartslag en deze zit rond de 155. Het eerste rondje gaat lekker en geeft de burger moed voor het tweede rondje. In het tweede rondje zakt mijn hartslag terug en moet ik steeds opletten dat ik tempo blijf houden. Ik kan zelfs nog versnellen in het laatste stuk. Ik zie op mijn klokje dat ik binnen de 2.18 uur binnen ga komen. En tot mijn vreugde kom ik op 2 uur 16 minuten en 46 seconden over de finish.

Een hele opluchting want de Olympische afstand van vorige weekend was een grote deceptie. Daar had ik slecht gepresteerd en als dat vandaag ook was gebeurd dan weet ik niet of ik echt vrolijk had geweest. Vermoedelijk had dat mijn zelfvertrouwen aanzienlijk aangetast.

Zondag 13 juni

Vandaag alleen een uurtje op de fiets getraind om mijn spieren even lekker los te maken. Verder contact gezocht met Juriaan om een nieuw schema door te spreken.

Fietstraining
1e training
60' duurtraining

2e training
60' duurtraining

Looptraining
45' duurloop dt 1

Zwemtraining
300 meter inzwemmen
pyramide:
50-100-150-200-250-250-200-150-100-50 meter om de slag afwisselend hele slag of armen
50 meter benen
50 meter rug
50 meter benen
50 meter school
150 meter techniek
10 x 25 meter sprint
100 meter armen
100 meter hele slag
totaal 2.800 meter

Geen opmerkingen: