maandag 21 juni 2010

Week 25 2010

Maandag 21 juni

Soms heb je van die dagen die heel anders lopen dan gepland. Vandaag was zo'n dag, laat terug van mijn stage, nog even naar de tandarts en nog moeten eten. En dan blijft er geen tijd meer over voor andere zaken, zoals trainen. Dus had ik in ene een rustdag en deze stond niet in mijn schema voor deze week. Lekker.

Dinsdag 22 juni

Weer een dag die ietsje anders liep dan aanvankelijk gepland. Terug van cursusdag, snel omkleden en de training van gisteren inhalen. Die van vandaag gepland voor donderdag en die van donderdag naar zaterdagochtend. Wat een geregel allemaal. Na de training snel opgefrist en omgekleed, op naar de Bloedbank. Nog even doneren voor het goede doel. Oh ja, ook nog even eten en niet veel later al weer naar mijn mandje want morgenvroeg op. Wel lekker getraind trouwens met heerlijke weersomstandigheden.

Woensdag 23 juni

Vandaag was het heerlijk weer en eigenlijk wel een mooie gelegenheid om buiten te zwemmen. Helaas had ik het mailverkeer hierover gemist en ben dus uiteindelijk maar naar de reguliere zwemtraining gegaan. Ik had het iets moeilijker dan normaal maar dat is te wijten aan gisteren.

Ik betrap mezelf erop dat ik wat minder zin in trainen heb. Ik geef hierover als reden dat ik toe ben aan vakantie. Ik ga natuurlijk wel door met trainen want alle arbeid zou dan voor niets zijn geweest.

Donderdag 24 juni

Het was een heerlijke dag vandaag. In de vroege ochtend was het al warm en als je dan op weg bent naar cursus, heb ik weinig zin om de hele dag binnen te zitten.
's Middags stoppen we gelukkig op tijd en ik ga op een drafje naar de trein om mezelf een half uur tijdswinst te gunnen. Thuis aangekomen snel omgekleed en op de fiets voor de tweede koppeltraining van deze week. Het gaat lekker en zelfs het lopen met die hitte gaat prima. Veel gedronken om het vochtverlies zoveel mogelijk op te vangen. Iets wat ik de laatste tijd aanzienlijk heb verwaarloosd.

Na de training realiseer ik mezelf dat ik nog lang niet klaar ben voor de triathlon eind augustus. Ik heb het idee dat ik nog heel ver verwijderd ben van mijn ideale vorm.

Vrijdag 25 juni

Ik had de dag zo ingedeeld dat ik ruim de tijd had om een fietstraining af te werken. De langste training uit het schema voor deze week. Ik had een route in gedachten die ik op het laatste moment wijzigde in een andere. Daar heb ik geen spijt van gehad want het was een hele mooie route. Ik was nog nooit via Nijkerk naar Bunschoten gefietst om vandaar uit via Eemdijk en Eembrugge richting Huizen te fietsen. Vooral vanaf Nijkerk tot aan Huizen is een heel mooi stukje Nederland, verrassend mooi. Als je al zo'n lange tocht moet doen dan moet de route ook een beetje boeiend zijn. En dat was ie in dit geval. Via Huizen door gefietst naar Almere Haven om aansluitend door te racen naar huis. Ik hoefde maar 200 minuten te trainen maar het werden 10 minuten meer. Met zo'n route als vandaag vergeet je die extra tijd zo weer.

Gisteren gaf ik al aan dat ik er nog lang niet ben en dat idee kreeg ik vandaag weer bevestigd. Ik merkte aan mezelf dat ik nog niet voldoende inhoud heb als het om het fietsen van zulke afstanden gaat. Inhoud is misschien het verkeerde woord maar de afgelegde afstand wekt nog niet de indruk dat ik die met enig gemak afleg. Één positief teken is er wel, de snelheid ligt wel hoger dan twee jaar geleden.

Zaterdag 26 juni

De warmte is in Nederland aangekomen. Naarmate de week vorderde werd het steeds warmer en warmer. Gisteren al zo enorm genoten van het mooie weer en de prachtige route. Vandaag ziet er heel anders uit beginnende bij de looptraining in de vroege ochtend. Mijn vast zaterdagochtend loopmaatje had haar zomerse tri outfit aangetrokken. ik zei tegen haar dat ik het dapper vond zo in de frisse ochtend maar nog geen kwartier later had ik spijt van die woorden. Zij, lekker luchtig gekleed en ik in mijn loopshirtje stevig zwetend. Wat een dag, zeg. Om 6.30 uur al een waanzinnige temperatuur eenmaal in de volle ochtendzon.

Later op de dag, eigenlijk later dan gepland, 90 minuten gefietst met wisselend duurtempo. Een zware training mede juist vanwege die duurtempo's 3 en 4. Ik kwam dan ook met spierpijn van de fiets. Waarschijnlijk het gevolg van de training van gisteren, de intervaltraining van vanochtend en dan ook nog eens in die hoge duurtempo's.

Afsluitend de zwemtraining. Ook een pittige training waarbij ik het eerste stuk qua tempo gewoon niet bij kon houden. Het tweede deel alleen maar met armen gezwommen en toen kon ik het wel bijhouden. De benen wilden niet meer.

Zondag 27 juni

De laatste training voor deze week was een koppeltraining. Een lange koppeltraining van 160 minuten. Op zich geen zware training maar de weersomstandigheden maakten het zwaar en dan met name het looponderdeel. Maar dit soort weersomstandigheden zijn wel ideaal om te trainen want als het op de wedstrijddag ook zo warm is, ben je wel gewend aan dit soort omstandigheden.

Moe maar tevreden sluit ik deze week af en kijk vooruit naar de komende week. Die is minder zwaar voor mijn gevoel maar de week daarop bestaat in ieder geval uit veel duurwerk. Hopelijk is het dan ook nog goed weer als ik lang op de fiets moet zitten.

Fietstraining
1e training
210' duurtraining op dt1/2

Koppeltraining
1e training
45' dt1 fiets
15' dt1 lopen

2e training
60' dt2 fiets
40' dt0 lopen

3e training
30' dt1 fiets
20' dt2 fiets
10' dt3 fiets
30' dt1 lopen
30' dt2 lopen
10' dt3 lopen
30' dt1 lopen

Looptraining
1e training
10' inlopen
8'-6-4'-6-4'-2' op dt3, r = 3'-2'-1'-2'-1'-1'
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen
5 x 300 meter hele slag, r = 1'
5 x 100 meter armen, r = 30"
50 meter schoolslag r= 15"
100 armen r= 15"
50 meter benen r= 15"
100 meter rug r= 15"
50 meter uitzwemmen
totaal 2.800 meter getraind.

2e training
400 meter inzwemmen
1000 meter borst
500 meter borst in een sneller tempo dan de 1000 meter
50 meter schoolslag
2 x 250 meter r = 20"
50 meter schoolslag
4 x 100 meter borst
totaal getraind 2.900 meter

Geen opmerkingen: