maandag 14 juni 2010

Week 24 2010

Maandag 14 juni

Het is weer gedaan met de relaxte weken want het gaat er weer serieus aan toe. Ik ontving via de mail alvast een voorschot op mijn trainingsschema voor de komende twee weken. Voor vandaag in ieder geval al weer een koppeltraining van 90 minuten op het programma. Ik mocht nog even rustig aan doen na zaterdag. Morgen wordt het al weer een stuk pittiger met een intervaltraining. Ook kondigde hij aan dat de trainingen in duur gaan toenemen en heel snel. Daar had ik al rekening mee gehouden want ik vroeg me al af wanneer de omvang zou toenemen. We zitten per slot van rekening al midden in juni.

Ik moest wel weer even op gang komen en omschakelen naar de serieuze trainingsarbeid. De overgang van fietsen naar lopen ging gelukkig goed maar helemaal hersteld van de vorige week ben ik nog niet. Veel te weinig slaap gehad de afgelopen dagen.

Dinsdag 15 juni

De zwemtraining op de dinsdagavond heb ik al sinds een paar weken laten schieten. Ondanks al pogingen om mijn tijd te verbeteren komt het er in het buitenwater niet uit, dus maar de prioriteit verleggen naar onderdelen waar ik hopelijk wel mijn tijd kan verbeteren. Daarom staat er voor vandaag een intervaltraining op het programma. Een pittige training met een aantal keren op dt4 lopen. Wonderwel gaat de training heel goed want ik kom redelijk makkelijk in dt4 en kan er ook in blijven lopen.
Ik ben tevreden en zeker als je meetelt dat ik zaterdag nog volle bak heb gelopen.

Woensdag 16 juni

Ik had ruimte gecreëerd om een fietstraining te kunnen afwerken. De training van zondag had ik naar voren gehaald. Na de training was ik behoorlijk vermoeid en had ik pijnlijke benen van het tegen de wind in fietsen. Ook had ik behoorlijk veel energie verbruikt want bij thuiskomst moest ik eerst wat eten om bij te komen.

Ik wilde vandaag perse buiten zwemmen en had al op zondag aan anderen gevraagd of zij ook belangstelling hadden. Gelukkig was er genoeg animo en gingen we z'n vijven zwemen in het buitenwater. Al met al heb ik 50 minuten buiten gezwommen en stopten we eigenlijk alleen maar omdat het aantal surfers te groot werd. Hierdoor waren we niet zeker van onze veiligheid.

Donderdag 17 juni

Voor vandaag stond één belangrijk item op de agenda, het eindexamen van mijn dochter. Daarnaast had ik een verjaardag en dus geen tijd of ruimte om te trainen.

Vrijdag 18 juni

Bij thuiskomst snel omgekleed en op de fiets gestapt voor een training. De duur was 90 minuten met daarin 4 x 10 minuten op dt3. Met de straffe wind uit de noordhoek lukte dat heel goed en kon eigenlijk bij alle 4 keer makkelijk in dt3 blijven. Onderweg moest ik toch even denken aan de hoeveelheid trainingen die ik al heb volbracht. Ik realiseer mezelf steeds meer hoeveel arbeid ik moet verrichten om straks in augustus klaar te zijn. Ik heb al meerdere keren de opmerking meegekregen "volgend jaar geen triathlon" want ik heb geen zin al die trainingen. Aan de ene kant heb ik zelf ook zoiets van volgend jaar inderdaad maar een jaartje overslaan maar aan de andere kant heb ik ook wel zin. Als ik zie hoe afgetraind ik ben vind ik dat ook wel kicken. Zo goed als het fietsen gaat dat ben je dan allemaal weer kwijt. Het zal volgend jaar wel niet worden want anders heb ik oorlog thuis.

Zaterdag 19 juni

De laatste weken heb ik redelijke mazzel met het weer als het om de trainingen gaat. Laat ik het maar niet opschrijven want anders zal ik wel worden gestraft. Het is steeds droog en schijnt gelukkig ook het zonnetje. Want door de wind afkomstig uit de noordhoek is het behoorlijk fris zonder zon en waait het echt stevig. Dat had ik vandaag ook weer ervaren met een wind uit de noordwesthoek afkomstig. Vandaag was echt een schril contrast t.o.v. de andere dagen, het was koud en stevige buien zo nu en dan.

Vanmorgen niet in alle vroegte getraind want de kids hadden allerlei redenen om niet te kunnen trainen. Op zich wel jammer want ik vind het wel lekker zo vroeg trainen. Dan heb je dat in ieder geval gehad want als ik zoals vandaag later op de dag nog moet gaan trainen, ervaar ik dat als minder. Vaak moet ik dan mezelf zo motiveren om te gaan trainen en schuif ik de training steeds maar weer op. Het was vandaag niet anders dan anders en ging ik pas om 12.30 uur de deur uit. Een koppeltraining van ruim 135 minuten onderverdeeld in dt1, dt2 en dt3. Lastige training omdat ik steeds 30 minuten moest fietsen en vervolgens 15 minuten moest lopen. Ik kwam moe en hongerig thuis maar ook voldaan. Ik had goed getraind en kon prima in mijn duurtempo blijven.

Later naar de zwemtraining gegaan en merkte aan mezelf dat ik moe ben van het vele trainen de afgelopen week. Vooraf was ik dus bang dat ik slecht zou presteren maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Ik kon heel goed het tempo vasthouden en deed braaf mijn kopwerk. Na de training merkte ik de vermoeidheid nog eens dubbel en dwars.

Die twee weken afwisseling waren toch wel lekker, alhoewel ik me afvraag of het verstandig is geweest om zoveel gas terug te nemen in het trainingsschema. Maar goed, ik vertrouw op Jur. Ik weet in ieder geval weer wat het is om zo hard te trainen. Morgen nog een duurloop van 80 minuten en dan zit het er voor deze week op.

Zondag 20 juni

Het is bewolkt als ik op sta. Dit weekend is er sprake zijn van een kleine dip in het weer. Het was gisteren al een stuk frisser dan de dagen ervoor en vandaag is het weer een stuk frisser dan gisteren. Op zich wel ideaal om een duurlooptraining te doen. Afgelopen nacht weer slecht geslapen dus ben ik moe en heb ik niet heel veel zin om te trainen. Uiteindelijk heb ik mezelf opgeladen en ga rond 13.00 uur de deur uit. De duurlooptraining wordt een gevecht tegen mezelf en het vasthouden van mijn duurtempo/hartslagfrequentie. Ik begin te vloeken onder het lopen als het echt slecht gaat. Eigenlijk is het niet verwonderlijk dat het niet gaat na zo'n slechte nacht. Laten we het erop houden dat het gewoon een off day is. Een training om snel te vergeten als je bedenkt dat de rest van de trainingen de afgelopen week wel goed zijn gegaan.


Fietstraining
1e training
180' duurtraining op dt2

2e training
90' met 4 x 10' op dt3

Koppeltraining
1e training
60' duurtraining
30' duurloop

2e training
3 x( 30' fietsen plus 15' lopen) op dt1, dt2 en dt3)

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x (6' op dt3 + 3 x 1' op dt4) r = 1' en sp = 5'
10' uitlopen

2e training
20' op dt1
40' op dt2
20' op dt1

Zwemtraining
1e training
50' duurtraining in het buitenwater

2e training
300 meter inzwemmen
5 x 200 meter (hele slag, armen enz.) r= 20 "
12 x 100 meter(1e 100 techniek en dan 2x 100 hele slag enz.)r = 15"
400 meter armen
totaal getraind 2.900 meter

Geen opmerkingen: