maandag 10 mei 2010

Week 19 2010

Maandag 10 mei

Ik had nog geen schema ontvangen van Jur en ook nog geen reactie op mijn sms. Vanmorgen kwam er in ene een berichtje van Jur. Hij zat in Frankrijk en was op vakantie. Ik vermoedde al zoiets want normaal reageert hij altijd snel op een berichtje. Enige tijd later kreeg ik per sms het nieuwe schema voor deze week.

Het begon met met een fietstraining deze week. Twee uur trainen onderverdeeld in verschillende duurtempo's. Na de trainingen van de afgelopen dagen was ik benieuwd hoe ik het er vanaf zou brengen. Er stond een redelijke wind maar ik wilde toch een bepaalde route rijden. Dat was meer om mij te prikkelen hard te fietsen en daarmee met name dt 3 te realiseren. Alhoewel het me alle zins mee viel had ik het zo nu en dan toch wel zwaar. Precies binnen de geplande twee uur was ik weer thuis.

Dinsdag 11 mei

Ik vraag me af waarom mensen "The Black Album" van Jay Z zo'n fantastische CD vinden. Nu is alles natuurlijk persoonlijke smaak maar ik vind het geen bijzondere CD. In het genre Hiphop zijn er wel betere voorbeelden van echte klassiekers. Ik noem "Black Sunday" van Cypress Hill als voorbeeld. Maar zo vind ik ook Enimem een bijzondere Hiphop artiest. Nogmaals het is allemaal heel persoonlijk. Ik heb "The Black Album" van Jay Z nu meerdere malen beluisterd maar kan ik er niet super opgewonden over doen.

Voor vandaag alleen de zwemtraining op het programma en da's maar goed ook want ik ben niet super fit. De trainingen van vorige week en dan met name het fietsen voel ik nog steeds in mijn benen. Lekker rustig getraind en toch weer 2.300 meter afgelegd. Het zwemmen gaat de laatste weken voor mijn gevoel iets minder. Ik mis een beetje de snelheid maar ook de drive om harder te zwemmen.

Woensdag 12 mei

Sinds gisteravond regent het en in de vroege ochtend doet dat het nog steeds. Het is de laatste twee á drie weken stukken minder als het om het weer gaat. Het is te koud voor de tijd van het jaar en het is wisselvallig. Zo nu en dan regent het de hele dag. Extreme weersverschillen zijn er te noteren in Europa, in de Pyrenëen, van de een op de andere dag 20 graden verschil in temperatuur. Als ik later van kantoor op weg ga voor mijn werk kan ik niet anders concluderen dan dat het buiten herfstachtig is.

's Middags zou ik aanvankelijk op de fiets naar de zwemtraining maar ik besloot toch om lekker op de makkelijke manier er naar toe te gaan. De zwemtraining was goed te doen alhoewel ik moeite heb om die snelle jongens bij te houden. Maar ik ben redelijk tevreden met deze training. Ik hoop de komende weken wel weer 3 x in de week te kunnen zwemmen want ik merk wel het verschil van de laatste weken en de weken daarvoor.

Donderdag 13 mei

Vandaag een vrij dag en voor het eerst sinds een hele lange tijd lig ik eens tot 9.00 uur in mijn bed. Ik slaap nooit uit en merk in de loop van de ochtend dat ik lamlendig ben van het lange liggen. Ik kom met moeite op gang terwijl ik juist vandaag een fietstraining wil afwerken. Ik wil zondag naar de kick off van de Holland triathlon om op de groepsfoto te gaan en ook eens kennis te maken met de andere (voor mij niet bekende) triatleten.

Deze ochtend ook weer op zoek geweest naar muziek. Ik heb de laatste van Massive Attack te pakken kunnen krijgen. De eerste indruk is overweldigend en ik kan nu al de conclusie trekken dat het een goede CD is. Het is overigens niet hun beste of meest verrassende/vernieuwende CD.

In eerste instantie wilde ik de fietstraining gaan doen maar omdat ik eerst andere dingen ging doen werd het weer te laat om gezien de lengte van de training, de fietstraining te doen. Dus maar de koppeltraining naar voren gehaald. Een uur fietsen op duurtempo 2 en aansluitend 3 series op duurtempo 3 en 15 minuten en 10 minuten op duurtempo 2 en 1. Normaliter heb ik niet heel veel moeite met de wisseling fiets/lopen maar nu wel. Ik vermoed dat het kwam door de interval op duurtempo 3. Pas in de laatste serie kwam ik weer een beetje op adem. Het was voor mijn gevoel een zware training maar het lopen ging wel steeds beter naarmate de tijd verstreek. Toch wel een aparte ervaring om weer eens dat rare gevoel te hebben als je van de fiets komt en dan gelijk probeert in duurtempo 3 te komen. Alsof je benen niet willen, alsof ze zwaar en dik zijn.

Vrijdag 14 mei

Eindelijk weer eens de zon en de temperatuur voelt gelijk stukken aangenamer. In de ochtend met allerlei kleine klusjes bezig en de tijd voor mijn weblog. Je ziet gelijk dat ik meer tijd heb want de dagelijkse terugkoppeling is langer in geschrift. Lekker als je de tijd hebt om van je af te schrijven.

Aan het einde van de middag de fietstraining van 2 1/2 uur gedaan en wederom over Dronten. Ik hoopte er in ieder geval de geplande tijd over te doen maar ik was uiteindelijk bijna tien minuten eerder thuis.

Zaterdag 15 mei

In de vroege ochtend de intervalraining gedaan. Een lekkere training met langere intervallen op duurtempo 3. Ik was goed uitgerust na twee dagen wat langer slapen. Dat verschil merk ik direct want ik ben gewoon fitter.

Aan het einde van de middag naar de zwemtraining maar voorafgaand daaraan eerst nieuwe loopschoenen gehaald. Mijn oude Mizuno's waren versleten en waren nu toe aan vervanging. Dus eerst mijn Mizuno's vervangen en later dit jaar mijn Brooks. Ik ben bang dat dit voor de Triathlon zal zijn. De zwemtraining was lekker pittig maar ik kon gelukkig redelijk goed mee komen. Het is ook weer de eerste keer sinds weken dat ik weer een keer drie keer een zwemtraining doe. Volgende week zal dat al weer niet lukken want dinsdagavond heb ik andere zaken waardoor ik niet kan trainen.

Zondag 16 mei

Vanmorgen naar de kick off geweest van UPC Holland triathlon. Wat de bedoeling is van deze kick off is mij niet helemaal duidelijk geworden. Een praatje van de nieuwe voorzitster, de groepsfoto van alle Almeerse deelnemers en de onthulling van de nieuwe poster stond in ieder geval op het programma. Tussendoor werden er wat impressie's vastgelegd door Stadsomroep Almere van de bekende tri-atleten. Aansluitend was er een toertocht over het parcours maar daar heb ik niet aan deel genomen. Ik was vrijdag begonnen met het beitsen van de schuttingen en dat wilde ik vandaag afmaken. Ik heb al zo weinig tijd en dan blijft dat klusje ook weer liggen. Als ik aan het einde van de middag klaar ben, ben ik blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Aansluitend ga ik trainen en doe ik de duurloop er nog even bij. Als ontspanning loop ik de 90 minuten zo weg.


Fietstraining
1e training
30'op dt1
30'op dt2
30'op dt3
30'op dt1

2e training
2 x (30' dt1, 20' dt2 en 10' dt3)
30' dt1

Koppeltraining
60' duurtraining op dt3
3x(1'-2'-3)op dt3, r = 1' op dt1
15' op dt2
10' op dt1

Looptraining
1e training
15' inlopen
7 x 3.30' op dt 3, r = 1.30' op dt1
15' uitlopen

2e training
90' duurloop op dt1

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
10 x 50 meter (2x borst, 2x school, 2x rug en 4 x armen)
50 meter actieve rust
3 x 100 meter (borst, school, borst) steigerung
250 meter armen
piramide 25-50-75-100-75-50-25 meter
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.300 meter

2e training
300 meter inzwemmen
3 x 100 meter (armen, hele slag en benen)
4 x 50 meter hele slag (steigerung)
10 x 100 meter (iedere 1.55 weg)
2 x 250 meter armen
3 x 100 meter (rug, hele slag en school)
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.700 meter

3e training
400 meter inzwemmen
4 x 50 meter (armen, school, benen en rug) r = 15"
2 x ( 6 x50 meter, 3 x 100 meter en 1 x 300 meter) r = 15"
2 x 50 meter schoolslag
1 x 200 meter (50 meter school, 100 meter rug en 50 meter school)
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.800 meter

Geen opmerkingen: