maandag 29 maart 2010

Week 13 2010

Maandag 29 maart

Vanmorgen opgestaan om vroeg aan de studie te gaan. Ik wilde 's middags klaar zijn want ik heb nog meer te doen voor mijn studie. Ook stond er een training op het programma en die kon ik absoluut niet verschuiven. Deze week wordt al rommelig met een verjaardag en de zwemloop.
Betekend dat ik woensdag niet naar de zwemtraining kan en mis dus ook een fietstraining.

In de loop van de dag kom ik tot de conclusie dat ik onvoldoende hersteld ben van de trainingsarbeid van het afgelopen weekend. Dit is m.i. het gevolg van gebrek aan een voldoende hoeveelheid slaap. Ik heb met name de laatste twee nachten te weinig geslapen. En misschien ook wel aan het intensieve programma van afgelopen zaterdag waarbij ik alle onderdelen heb beoefend. Daarom had ik maar besloten om de intervaltraining om te wisselen met de voor donderdag geplande duurlooptraining. Een beetje relaxed trainen als hersteltraining.

Ik had zelfs al moeite om tijdens het lopen in duurtempo 2 te komen. Ik was gewoon te moe om te trainen en had ik dus eigenlijk moeten passen. Dat heb ik niet gedaan en ben maar het bos ingegaan om mijn hartslag omhoog te krijgen. Naderhand was ik blij dat ik weer thuis was en de training erop had zitten. Een volgende keer maar niet meer doen als ik te moe ben.

Dinsdag 30 maart

Voor vandaag gelukkig alleen de zwemtraining op het programma staan. De vermoeidheid overgehouden aan de trainingsverrichtingen van afgelopen weekend zijn grotendeels verdwenen. En dat blijkt ook wel tijdens de training want ik kan goed meekomen en heb weinig last van terugval. Ik volbreng de training en train toch weer 2.600 meter. Het is gelijk de laatste zwemtraining voor deze week want morgen kan ik niet trainen vanwege sociale verplichtingen.

Woensdag 31 maart

Een verplichte rustdag en ik heb verder ook niets gepland voor vandaag. Het weer is beduidend minder dan de vorige week. Het scheelt een winterjas als het om de temperatuur gaat.

Donderdag 1 april

Geen grappen voor mij. Serieusheid staat voorop want ik moet studeren en gezien de hoeveelheid kan ik me niet veroorloven om teveel rond te hangen of te freewheelen. Voor vandaag nog wel een looptraining gepland staan want ik had gewisseld in de week met trainingen. Pittige intervaltraining op duurtempo 4. Het weer is nog even een beetje meer winters dan gisteren geworden. Had ik gisteren één vette hagelbui op mijn kop, vanmorgen heb ik al meerdere winterse buien voorbij zien razen. Hopelijk is het aan het einde van de middag beter weer als ik ga trainen.


Vrijdag 2 april

De geplande rustdag in een relatief rustige trainingsweek. Na vorige week ook wel even lekker en een goede voorbereiding op de zwemloop van morgen.

Zaterdag 3 april

Voor vandaag alleen de zwemloop en een uur fietsen op het programma staan.

De zwemloop was weer een serieuze uitdaging om mijn tijd te verbeteren. Aan het einde moest ik helaas constateren dat een snellere tijd niet gelukt was. Dat kwam overigens doordat ik uiteindelijk twee banen teveel had gezwommen. Als ik daar rekening mee houdt dan heb ik wel een betere tijd gerealiseerd. Al met al ben ik tevreden met deze zwemloop want het zwemmen ging heel goed en bij nader inzien het lopen dus ook. De tijd op de 10 kilometer ging in 43.33 en daar ben ik super tevreden mee.

Zondag 4 april

De geplande fietstraining doorgeschoven naar morgen. Verplichtingen zijn er om te worden vervuld en om mensen tevreden te houden.

Omdat ik best druk ben, schrijf ik vaak ervaringen, gevoelens, belevenissen en andere zaken op een kladje om ze daarna over te nemen op mijn blog. De gegevens van de zwemtraining van afgelopen dinsdag ben ik kwijt. Dus vermelding van de training gaat dit keer voorbij.


Fietstraining
1e training

Looptraining
1e training
10' op dt 1
20' op dt 2
10' op dt 1

2e training

Zwemtraining
1e training
totaal getraind 2.600 meter

2e training
sociale verplichtingen, dus niet getraind

3e training
afgelast vanwege de zwemloop.

Geen opmerkingen: