maandag 8 maart 2010

Week 10 2010

Maandag 8 maart

De dag begon vanmorgen vroeg met hele dikke sneeuwvlokken. Vanuit de badkamer stond ik te kijken naar de neervallende sneeuw. Op weg naar het station was het ook weer behoorlijk koud en de combinatie van beiden gaf me weer een rot gevoel. Ik heb het al vaker gezegd, ik wil warmere temperaturen voelen.

Na een intensieve week sport, staat er voor deze week ook weer het nodige op het programma. De week begon in ieder geval met een intervaltraining op duurtempo 3. Of het nu dikke benen waren na zowel zaterdag als zondag een fietstraining te hebben gedaan of dat het gewoon het nare koude rot weer was, ik weet het niet echt maar ik heb niet lekker getraind. Ik kon ook niet echt snelheid maken en daardoor ook niet echt goed in duurtempo 3 komen. Gelukkig was het maar een uur trainen want het ging gewoon niet lekker.

Ik bespeur bij mezelf een steeds groter wordend gebrek aan motivatie om te gaan trainen. Dat komt echt door het weer, dat gewoon te lang duurt. Die kou, die sneeuw, te lage temperaturen en daardoor train ik gewoonweg niet lekker. Ik heb te weinig lekkere trainingen meegemaakt de laatste twee maanden. Ik hoop echt dat het weer snel omslaat naar warmere temperaturen.

Dinsdag 9 maart

Vandaag alleen de zwemtraining op het programma. Een pittige training want er moest hard worden gezwommen. Vandaar ook de geringe afstand die ik heb getraind tijdens deze training.

Woensdag 10 maart

Op weg naar het zwembad had ik wind mee want ik was zo in het zwembad. Een uurtje stevig getraind en weer 2.700 meter gezwommen. Op de weg terug vette wind tegen en dik 45 minuten onderweg geweest. Eenmaal thuis was ik blij ook want ik heb toch wel de nodige moeite tegen de wind.

Donderdag 11 maart

Vandaag thuis aan de studie en uiteraard in mijn pauze van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat extra te trainen op de mountainbike. 70 minuten extra duurtrainen. Ik hoop dat dit straks op de langere termijn mij iets extra's oplevert. 's Middags ook nog even naar Parijs-Nice gekeken. Ook in midden Frankrijk (Finishplaats Mende) was het nog behoorlijk koud en vermoedelijk ook rond het vriespunt. Het voorjaar is nog heel ver weg.

Vrijdag 12 maart

Rustdag

Zaterdag 13 maart

In de vroege ochtend eerst maar een intervaltraining afgewerkt. Lekkere training die net ietsje korter duurde dan één uur. Het ging weer eens echt lekker. Ik kon goed in het duurtempo komen en vooral blijven. Later een fietstraining van 120 minuten gedaan, niet helemaal volgens het schema. Maar dat komt omdat ik natuurlijk een achterstand heb in het schema v.w.b. het fietsen. Aan het einde van de middag de zwemtraining en die ging ook voor mijn gevoel echt goed.

Zondag 14 maart

Ik wilde nog een fietstraining gaan doen maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik had even geen zin meer want ik heb de laatste tijd veel aan mijn hoofd. En daardoor wordt mij de motivatie wel eens ontnomen. Vandaag ook even de afgelopen weken teruggekoppeld en vooral laten weten dat de fietstrainingen nog niet dat is wat ik er van verwacht. Ligt niet aan het trainingsschema maar puur aan de temperatuur waardoor ik meer op mijn mountainbike zit dan op de racefiets. Eigenlijk heb ik sinds eind december niet meer op de racefiets gezeten.

Fietstraining
1e training
70' duurtraining

2e training
120' duurtraining

Looptraining
1e training
10' inlopen
15'-10'-5' op dt 3, r = 5' dt 0

2e training
15' inlopen
2 x (3 x 1' + 7') op dt 3
15' uitlopen

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 650 meter
10 x 50 meter borst-geen borst
250 meter borst
8 x 25 meter sprint
50 meter actieve rust
2 x 50 meter sprint vanaf startblok
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 1.900 meter

2e training
Inzwemmen 400 meter
4 x 100 meter techniek
4 x 250 meter
(1e 250, 50 snel en 200 normaal tempo, en steeds 50 meer snel en 50 minder rustig)
5 x 50 meter, iedere 1.05 weg
5 x 100 meter, iedere 2.10 weg
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.700 meter

3e training
Inzwemmen 400 meter
2 x 500 meter (4 x 25 m., 4 x 50 m. + 1 x 200 m)
6 x 75 meter (25 m. benen en 50 m. armen)
1 x 250 meter (100 m. normaal tempo, 75 m. snel, 50 m. sneller, 25 m. sprint)
100 meter schoolslag
250 meter techniek
150 meter ( 3 x 50 m.)
totaal getraind 2.600 meter

Geen opmerkingen: