maandag 15 maart 2010

Week 11 2010

Maandag 15 maart

De week begon met een intervaltraining in de vorm van een piramide. Ik had even moeite om in het ritme te komen maar eenmaal in het ritme ging het redelijk makkelijk. Het weer was niet om over naar te huis schrijven want het regende lekker stevig. Da's altijd het nadeel in ons kikkerlandje als de temperatuur omhoog gaat, dan komt bijna automatisch de regen.

Dinsdag 16 maart

Vandaag is het weer gelukkig iets beter en in ieder geval droog. Niet dat het heel veel uitmaakte voor mij want ik had voor vandaag alleen de zwemtraining op het programma staan. Een rustige training waar ik niet echt moe van was geworden. Maar wel lekker voor de getrainde meters deze week. Ik vind het kicken als ik per week 8 kilometer zou kunnen trainen.

Woensdag 17 maart

Na een hele slechte nacht was ik behoorlijk moe overdag en was ik al bang dat de zwemtraining niet lekker zou gaan. De fietstocht heen ging ook al niet echt super maar gelukkig ging de zwemtraining wel lekker. En heb ook nog eens een behoorlijk aantal meters getraind. Tevreden terug naar huis gefietst.

Donderdag 18 maart

Vandaag zou het een hele mooie en warme dag worden. Het laatste was zeker waar maar het eerste toch wel beduidend minder. Vroeg naar huis gegaan om een fietstraining af te werken. Ik heb maar een eigen invulling aan de training gegeven en ga vanaf het volgende schema weer over op de trainingen uit het schema. Lekker pittig getraind en bij het uitfietsen voelde ik mijn bovenbenenspieren behoorlijk. Ook de aanhechtingen bij mijn knieën waren weer op de proef gesteld en lichtelijke geïrriteerd. Maar wel lekker weerom weer een fietstraining te doen en dat geeft me een goed gevoel. De rest neem ik wel op de koop toe.

Vrijdag 19 maart

Rustdag

Zaterdag 20 maart

Ik had gisteravond al besloten om in de vroege ochtend de zwemtraining bij de Watervrienden te gaan doen. Door de duurlooptraining van ruim 100 minuten kwam het beter uit om dan in de ochtend te zwemmen. In de loop van de dag de looptraining gedaan nagenoeg de gehele training in de regen gelopen. Wat een vreselijke dag was het vandaag, echt de hele dag regen met zo nu en dan kleine tussenpozen dat het even droog was. Over de temperatuur zal ik niets verkeerds zeggen want het was gewoonweg warm. Maar helaas al die regen maakt er dan een beduidend mindere dag van. Overigens wel heel lekker getraind en dat kon ik ook al van de zwemtraining zeggen. Die training ging ook al zo lekker en redelijk makkelijk.

Zondag 21 maart

Na een slechte start van de dag (regen in de de vroege ochtend) brak vrij snel de zon door en werd het een heerlijke dag met lekkere temperaturen. Zo lekker dat ik redelijk luchtig gekleed op de fiets mijn training kon afwerken. Ik moest een koppeltraining doen en bij terugkomst thuis van het fietsen, snel de lange fietsbroek uit en in de korte broek de looptraining doen. Het fietsen ging best redelijk goed en het lopen ging helemaal goed ondanks de lange duurloop van gisteren. Dacht ik gisteren nog na over het trainen, het opbrengen van de motivatie en wat ik en vooral mijn gezin er allemaal wel niet voor moet laten, was dat vandaag heel anders. Met dat mooie weer is het trainen lekker om te doen en heb ik in ieder geval een heel ander gevoel. Dan valt het me allemaal niet zo zwaar en kijk je gewoon anders tegen hetgeen je er allemaal voor moet aan.

Fietstraining
1e training
2 x 40' met 4 x 5'op dt4, terug dt1/2

2e training
60'training met wisselende omwentelingen per 10'

3e training
Koppeltraining
80' fietsen op dt 2
40' duurloop op dt1

Looptraining
1e training
10' inlopen
1'-2-3'-4'-5'-4'-3'-2'-1' op dt 3, r = 1'
10' uitlopen

2e training
100' duurloop met daarin 10 x 30" versnellen

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 600 meter
8 x 50 meter borst-school
100 meter benen
8 x 25 meter wisselslag
200 meter borst
3 x 100 meter (borst, wissel en armen)
50 meter samengestelde rugslag
200 meter schoolslag
250 meter armen
totaal 2.300 meter getraind

2e training
Inzwemmen 450 meter
2 x 200 meter (1 x hele slag en 1 x armen)
2 x 100 meter techniek
500 meter hele slag hoog tempo
100 meter schoolslag
3 x 50 meter (borst, rug, borst)
2 x 250 meter (hele slag hoog tempo, armen normaal tempo)
10 x 50 meter, iedere 1 minuut starten
4 x 25 meter, eerste start als laatste aan komt
totaal getraind 2.900 meter

3e training
Inzwemmen 600 meter
10 x 50 meter (borst-geen borst)
200 meter benen
200 meter borst
3 x 100 meter (wissel, school en borst)
4 x 100 meter (borst, rug, school en borst)
200 meter armen
uitzwemmen 200 meter
totaal getraind 2.600 meter

Geen opmerkingen: