maandag 30 november 2009

Week 49 2009

Maandag 30 november

Eindelijk eens droog weer 's ochtends. De laatste twee weken zijn echt dramatisch slecht geweest. Omdat ik mijn trainingschema laat heb gekregen van Jur en omdat ik druk was met de studie, heb ik vorige week maar een weekje rust genomen door minimaal te trainen.

Voor vandaag stond er niets op het programma maar juist vanwege het droge weer al vast één fietstraining gedaan. Het was duidelijk wennen aan de kou want toen ik de fietstraining ging doen was het alweer helemaal betrokken en kleurde de lucht grijs. Het was echt waterkoud en het tegen de wind in fietsen vond ik best pittig. Ik had weer moeite om de teller boven de 25 kilometer per uur te houden. Bijna thuis werd ik door een andere fietser in gehaald die toch makkelijk 30 kilometer per uur trapte. Terwijl ik op dat stuk met enige moeite de 28 km vast kon houden en dus maar even een stukje op het finketouw gezeten. Op dit soort momenten twijfel ik er aan of ik ooit nog wel wat sterker zal worden en dan zie ik het somber in. Dan denk ik dat ik mijn doelstelling niet gaan realiseren, proberen een half uurtje sneller te fietsen tijdens de triathlon. Maar goed, we zijn nog heel lang onderweg voor het zover is.

Dinsdag 1 december

Vandaag was het een prachtige dag. De zon scheen volop en ondanks de lage temperatuur was het toch heerlijk weer. Ik heb de fietstraining van zondag naar voren gehaald mede vanwege het droge weer maar ook omdat ik zondag geen tijd heb om te trainen. De fietstraining was dan ook heel aangenaam om te doen mede juist vanwege het weer. Een schril contrast met gisteren, toen het stukken minder ging. Iets wat Jur niet graag leest maar ik heb wel meer dan een half uur langer getraind dan de bedoeling was volgens mijn trainingschema.

's Avonds een looptraining gedaan. Het was een duurlooptraining van een uur. Het was behoorlijk koud om te lopen en de aangetrokken handschoenen waren geen overdadige luxe. Het middenstuk van de training was op dt2 en dat was uiteraard geen probleem. Als je dan zo in het donker loot in je eentje dan weet je weer dat je een dye hard bent want je komt werkelijk niemand tegen.

Woensdag 2 december

De zwemtraining staat altijd op woensdag op het programma. Ik moest vandaag op de makkelijke manier naar het zwembad want ik was laat thuis. Ik was nog net op tijd maar het inzwemmen was al wel begonnen. Dan maak je minder meters maar uiteindelijk toch nog 2.400 meter gezwommen. Ik zwom weer een baantje lager omdat het weer druk was in onze baan.
Wel lekker getraind en de hele training op kop gezwommen.

Donderdag 3 december

De dag begint zoals veel dagen de laatste weken zijn begonnen, namelijk met regen. Het valt dan gelijk op dat het dinsdag zo mooi weer was, het contrast is dan zo groot. Gelukkig heb ik de fietstrainingen van deze week al gedaan. Voor vandaag had ik even niets gepland en dat kwam maar goed uit want ik kon het ook niet opbrengen om in de kou en de regen een looptraining te gaan doen.

Vrijdag 4 december

Ik had voor vandaag de crosstraining van morgen in gedachten maar doordat ik later thuis kwam dan de bedoeling kwam dat qua tijd niet goed uit. Het is vroeg donker en om dan te lopen door oneven terrein leek me geen goed idee. Dus dan toch maar morgen de crosstraining en hoeplijk is het dan iets beter weer dan vandaag. De dag begon grijs en koud terwijl later op de dag de regen er ook nog eens bijkwam.

Zaterdag 5 december

We hadden besloten om de dag iets anders in te delen en daardoor had ik besloten om in de vroege ochtend bij de Watervrienden mee te trainen. Een lekkere rustige training waarbij ik toch nog 2.500 meter heb gezwommen. 's Middags de crosstraining en deze ging niet echt super want ik was eigenlijk te moe om te trainen. Althans daar wijdt ik het maar aan want ik kon met heel veel moeite in dt 3 komen terwijl ik ook in dt 4 moest trainen. Dat lukte gewoon niet en dus heb ik dat ook maar gelaten voor wat het was. Soms heb je van die trainingen waarbij dat gewoon niet lukt, hoe goed je ook je best doet. De eerste helft van de training liep ik nog droog maar het tweede deel was weer een natte bedoening. What's new ?

Zondag 6 december

Niets op het programma staan en de kids hadden een wedstrijd dus ook geen tijd om te trainen. Ik probeer in het overzicht ook steeds aadacht te besteden aan het weer om zo later te kunnen zien hoe de trainingen waren en onder welke weeromstandigheden. Op 19 december is de Houtwijkerkerstloop en ik overweeg om daar aan deel te nemen. De vraag is of ik 10 of 21.1 km zal gaan lopen daarnaast stond deze loop ook niet op het trainingschema. Dus eerst maar even overleggen met Jur wat hij verstandig acht.

Fietstraining
1e training
80' duurtraining
met iedere 10' (5 x 20") op ritme, r = 40"

2e training
120' duurtraining
met iedere 15' (10 x 30") op ritme, r = 30"

Looptraining
1e training
20' inlopen
20' op dt 2
20' uitlopen

2e training
crosstraining
15' inlopen
3 x climax (3' dt+ 3' dt3 + 3' dt4)
15' uitlopen

Zwemtraining
300 meter inzwemmen
7 x 50 meter armen, r = 20"
6 x 50 meter hele slag, r = 20"
3 x 50 meter benen, r = 20"
250 meter armen, r = 25"
250 meter hele slag
150 meter schoolslag
4 x 100 meter hele slag, 1e en 3e rustig tempo, 2e en 4e hoog tempo, r = 20"
250 meter uitgezwommen
totaal gezwommen 2.400 meter

2e training
650 meter inzwemmen
3 x 200 (50 benen 50 armen en 100 hele slag), r = 30"
50 meter armen
12 x 25 meter hoog tempo, r = 30"
2 x 150 meter (100 armen en 50 andere slag)
100 meter armen
4 x 100 meter (50 meter techniek en 50 meter hele slag)
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.500 meter
totaal

Geen opmerkingen: