maandag 9 november 2009

Week 46 2009

Maandag 9 november

Ik had voor vandaag niets op het programma staan maar heb toch maar de training van gisteren ingehaald. De fietstrainingen zijn te belangrijk om zomaar te laten lopen en dus plan ik ze maar in wanneer het uitkomt. In het geval dat ik ze niet kan doen op de dag in het schema, zoals gisteren dus.

Het was koud op de fiets en dat merk je dan direct aan je voeten want je tenen worden onaangenaam koud. Heel goed opletten en op tijd de overschoenen aan doen want je hebt zo schade aan je tenen opgelopen. Ik reed nog niet met mijn overschoenen aan maar ik ben na vandaag gelijk genezen want bij de volgende training heb ik ze echt wel aan. De training ging moeizaam en ik vermoed dat met name het koude weer en geen drinken meegenomen de twee voornaamste redenen waren. Ik deed over mijn gebruikelijke rondje dit keer iets langer dan normaal. Meestal duurt dat ritje ongeveer 90 minuten en soms ook wel iets sneller. Maar vandaag niet en deed ik over de rit precies de vereiste 100 minuten training.

Dinsdag 10 november

De dag begint nog wel redelijk want het is alleen maar zwaar bewolkt. Ik moet vandaag een fietstraining van 60 minuten doen dus mooi eentje voor tussen de middag. Helaas regende het al rond de klok van 12 uur en dat blijft het ook doen de rest van de middag. Dus besluit ik maar om wat te gaan schuiven in het programma. De duurlooptraining van vrijdag maar naar vandaag gehaald en de fietstraining maar door te schuiven naar morgen.

De bedachte route is precies 40 minuten en maak ik dus geen minuut teveel. Over een duurloop valt weinig te melden maar wel lekker gelopen.

Woensdag 11 november

Het regent al in de vroege ochtend en dat blijft het eigenlijk de hele dag door wel steeds even doen. Weer besluit ik maar om te gaan schuiven in het programma en dus gaat de crosstraining van zaterdag naar vandaag en de fietstraining vooralsnog maar naar morgen. In de hoop dat het dan langer droog blijft maar ik reken maar nergens op.

Donderdag 12 november

De geplande crosstraining van zaterdag naar vandaag gehaald. De crosstraining ging goed en maakt het niet moeilijk om in duurtempo 4 te lopen. Gelukkig geen verstuikingen opgelopen tijdens de training. Een klein uurtje trainen was ook een mooie afwisseling tijdens het maken van mijn stageopdrachten.

Vrijdag 13 november

Weer slecht weer vandaag en dus maar weer die ene fietstraining verschuiven naar morgen. Morgen is wel de laatste mogelijkheid want zondag ben ik weg en gaat het dus niet lukken om te trainen. Door de drukke stageopdracht komt het er uiteindelijk niet meer van om te gaan fietsen want het is gewoonweg te vroeg donker. Ik heb nog wel de duurlooptraining gedaan die op het programma voor donderdag stond. Een duurloop van 80 minuten met wisselende tempo's. Een pittige training want ik was het niet meer gewend om langer dan 60 minuten te lopen en dan in combinatie met die wisselende tempo's.

Zaterdag 14 november

In de vroege ochtend een herstelloopje gedaan want de benen voelden dik en vermoeid aan.
Aan het einde van de middag de zwemtraining gedaan. Was een lekkere training waarbij ik weer het tempo goed kon bijhouden. We hebben toch mooi weer 2.900 meter gezwommen in een uur.

Zondag 15 november

De hele dag op pad geweest.

Fietstraining
1e training
100 minuten
7 x 3' op ritme

Looptraining
1e training
40' duurloop

2e training
crosstraining
10' inlopen
2 x (3'-2'-1'- +6') op dt4
10' uitlopen

3e training
80 ' minuten duurloop
onderverdeeld in:
20 ' inlopen
20' dt2
20' dl1
10' dl2
20' dl1

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen
4 x 150 meter (50 techniek, 50 armen en 50 andere slag) r = 20"
4 x 150 meter armen, r = 20"
4 x 150 lange slag, r = 20"
100 meter actieve rust
200 meter borst hoog tempo
150 armen
100 meter uitzwemmen

2e training
300 meter inzwemmen

4 x 100 meter techniek

4 x 100 meter, 4e en 1e baan snel

5 x 150 meter onderverdeeld in:
1e 150 meter 1+2 baan snel
2e 150 meter 2+3 baan snel
3e 150 meter 3+4 baan snel
4e 150 meter 4+5 baan snel
5e 150 meter 5+6 baan snel

gehusselde pyramide;
150 meter
100 meter
50 meter
25 meter school
25 meter
75 meter
125 meter

300 meter steigerung

100 meter armen

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.900 meter

Geen opmerkingen: