woensdag 4 november 2009

Week 45 2009

Maandag 2 november

Voor vandaag niets op het schema staan. Dus een rustdagje.

Dinsdag 3 november

Ik had voor vandaag een fietstraining op het programma staan. Om toch nog droog te kunnen trainen stapte ik halverwege de middag snel op de fiets. Ik hoefde maar een uurtje te trainen dus gebruikte ik de training ook als een onderbreking van het werken aan mijn stageopdrachten.
Ik was net op tijd weer terug van de training toen de regen los barstte. De training op de fiets was lekker maar het was wel een stuk kouder dan 's ochtends.

Tijdens de zwemtraining van de kids maar de looptraining gedaan die donderdag op het programma staat. Was pittig omdat ik 's middags al een fietstraining had gedaan en omdat het hard regende en het ook nog eens koud was. De duurlooptraining afgesloten met 5 x 15/45 en vond ik dus pittig omdat ik toch wel enigzins dikke benen had.

Het is echt herfst en dat merk je aan het wisselvallige en frisse weer. Niks aan dit weer en al helemaal niet om te trainen. Als je zo in het donker aan het trainen bent dan denk ik wel eens "waarom ben ik toch verslaafd aan de triathlonsport". Maar ja, het zegt ook wel weer veel over je zelfdiscipline.

Woensdag 4 november

Ook vandaag was het ronduit slecht weer. Veel regen en een harde wind maakten het echt een nare dag. Ik besloot dan ook maar om op de makkelijke manier naar de zwemtraining te gaan. Zul je altijd zien dat het dan natuurlijk niet meer regent.

De zwemtraining was leuk en afwisselend met allerlei oefeningen buiten het bad. Ik vond de zwemtraining net zo lekker als afgelopen zaterdag.

Donderdag 5 november

Wat een verschrikkelijk weer vandaag, werkelijk nagenoeg de hele dag heel veel regen. De hoop om een fietstraining te kunnen gaan doen vervloog daarmee direct. Aan het einde van de middag was het gelukkig even droog en dus maar snel de loopschoenen aangedaan en gaan trainen. Een crosstraining stond op het programma en daar had ik vorige week niet zo'n succes mee. Ik klapte toen weer door mijn enkel maar dat weerhield me er niet van om het nog eens te proberen. Gelukkig ging het heel goed en heb ik lekker getraind.

Vrijdag 6 november

Op het programma geen training.

Zaterdag 7 november

Gisteravond besloten om vanmorgenvroeg te gaan zwemmen. De trainingen bij de Watervrienden zijn altijd lekker pittig alhoewel het vandaag een redelijk relaxte training was.
Toch al met al 2.500 meter gezwommen maar de oefeningen waren niet echt intensief. Dat was gelijk ook de laatste training voor deze week want het weer was zo slecht dat ik het niet kon opbrengen om de geplande fietstraining van morgen naar vandaag te halen. Het heeft nagenoeg de hele middag gegoten van de regen en tegen de avond begon het pas droog te worden. Dan kan het niet meer want het wordt steeds vroeger donker.

Zondag 8 november

De hele dag met mijn zoon op pad geweest vanwege een zwemwedstrijd. We moesten al vroeg de deur uit en dus geen ruimte meer om een fietstraining te gaan doen.


Fietstraining
1e training
60' duurtraining met 3 x (30"-60") r = 60"

Looptraining
1e training
75' duurloop met 5 x 15/45

2e training
croostraining
10' inlopen
3 x ( 3x 1' + 3') op dt 4
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
4 x 100 meter techniek, r = 20"
4 x 100 meter met oefeningen buiten het bad
400 meter, iedere 4e baan hoog tempo
10 x 50 meter in tempo opbouwend, r = 15"
250 meter hele slag
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.450 meter

2e training
600 meter inzwemmen
4 x 200 meter, 1e en 3e serie borst, 2e rug en 4e naar keuze, 150 meter hele slag
en 50 meter benen, r = 30"
100 meter armen
6 x 150 meter wisselslag. r = 20"
200 meter schoolslag, onderverdeeld in 50 meter benen, armen en hele slag
50 meter armen
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: