dinsdag 27 oktober 2009

Week 44 2009

Maandag 26 oktober

Bij het opstaan voel ik me nog niet echt veel beter. Hopelijk knap ik snel op want ziek zijn is absoluut niet prettig. Ook vandaag maar afgezien van welke training dan ook. Wel een aangename verrassing want ik heb de trainingschema voor het komende seizoen ontvangen. En daar ben ik heel blij mee, het is nameliijk de start van de voorbereidingen voor mijn volgende triathlon. Ik heb ambitieuze plannen voor de komende want ik wil proberen ruim binnen de 12 uur binnen te komen. Ik weet waar ik mijn winst moet zien te halen, het lopen en het fietsen.

Dinsdag 27 oktober

Voor de komende vier weken staat een fietstraining op het programma. Voor zover ik kan overzien past de fietstraining in mijn studieplanning. Voor de schema's erna moet ik wel aangeven op welke dagen ik wel en absoluut niet kan omdat het fietsen overdag zal moeten gebeuren. Gelukkig in dit stadium nog korte trainingen maar dat gaat natuurlijk veranderen later in de tijd.

Zogezegd, voor vandaag een fietstraining. Even wennen aan de vorm van de training, eigenlijk een soort intervaltraining met steeds wisselende tempo's en daar tussen in rustpauze's. Niet echt een zware training maar dat had Jur al aangegeven. Gelukkig was in de middag droog en kon ik dus lekker trainen in een waterig herfstzonnetje.

Woensdag 28 oktober

Voor vandaag alleen een zwemtraining op het programma. Verder niets te melden.

Donderdag 29 oktober

Op het programma voor vandaag, een looptraining. Dat staat voor zaterdag ook op het programma maar da's een crosstraining en die leek me niet handig 's ochtendsvroeg. Dus de trainingen met elkaar gewisseld. Nou heb ik wat met crosstrainingen want enkele weken geleden klapte ik in één week tijd twee keer door mijn enkel. Dus de angst zat er enigzins in en dat bleek achteraf ook wel terecht want ik klapte nu weer door mijn enkel. Een pijnlijke kwestie omdat mijn enkel nog steeds instabiel is. Ik heb dan ook direct de training beeindigd en heb vaste ondergrond opgezocht. Het was trouwens heerlijk herfstweer en ik kon weer in een korte tight trainen.

Vrijdag 30 oktober

Niets op het programma staan.

Zaterdag 31 oktober

De duurlooptraining van donderdag gedaan en gemerkt dat het toch wel weer behoorlijk fris was vanochtend. In de middag de zwemtraining en daaraan voorafgaand maar de fietstraining van morgen gedaan omdat de voorsellingen niet veel belovend waren. Aparte trainingen staan erop het programma, eigenlijk steeds met een licht verzet en op ritme trappen. Ben benieuwd wat daar de bedoeling van is, ze zijn overigens best wel pittig.

Als afsluiting van deze trainingsweek, de zwemtraining. Ik had de afgelopen nacht heel slecht geslapen, hooguit twee á drie uurtjes. Dus op weg naar het zwembad zat ik te gapen en te suffen. Ik dacht al dat wordt helemaal niks met de zwemtraining. Nou, niets was minder waar. Ik heb een heerlijke training gehad en ik kon zelfs voor de verandering het tempo ook nog eens heel goed bijhouden. Daarnaast hebben we ook nog eens 2.900 meter weggezwommen in een uur tijd.

Zondag 1 november

Ik had gisteren ook gefietst en dus vandaag een lekkere relaxdag genomen.

Fietstraining
1e training
60' duurtraining
iedere 10 min, 5 x 20" op ritme met een licht verzet trappen, r = 40"

2e training
75' duurtraining met iedere 15 ' (10x 30")

Looptraining
1e training
20' inlopen
10' dt2
30' uitlopen

2e training
10' inlopen
2 x (4 x 1' + 4') op dt 4, r = 1' , sp = 4'
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
2 x ( 4 x 50 meter) techniek, r = 20"
10 x 100 meter, oneven baan = snel, even naan = rustig, r = 20"
150 meter actieve rust
300 meter armen
5 x 50 meter steigerung, r = 20"

2e training
450 meter inzwemmen
3 x 200 meter (100 meter hele slag, 2 x 25 meter benen en 50 meter armen) r = 20"
4 x 250 meter (1e en 3e serie, 25, 50, 75 en 100 meter snel, 2e en 4e serie, 100, 75, 50 en 25 meter rustig) r = 20"
400 meter hele slag rustig tempo
3 x ( 3 x 25, 3 x 50, 3 x75) sterigerung, r = 15"
totaal gezwommen 2.900 meter.

Geen opmerkingen: