maandag 5 oktober 2009

Week 41 2009

Maandag 5 oktober

Na een intensieve cursusdag was het lekker om even te gaan trainen. Al helemaal in de wetenschap dat ik de komende dagen op conferentie ben voor mijn nieuwe werk. Dan wordt trainen al weer een stukje lastiger. Voor vandaag maar een intervaltraining bedacht. Hopelijk wel de laatste keer want de schema's komen er binnenkort weer aan. In de regen heb ik de training afgewerkt waarbij het op viel dat het toch minder koud was dan ik dacht bij aanvang van de training. Toch is het gebeurd met het mooie weer en komt toch echt de herfst er aan. Voor mij altijd de mindere perioden, herfst en winter. Ik heb het niet zo op het natte en koude weer. De training ging goed en ik kon ook lekker in duurtempo 3 komen en ook blijven. Ik merk wel dat het gevoel weer helemaal terug is want ik kan al weer zonder hartslagmeter bepalen dat ik te langzaam loop in zo'n duurtempo.

Dinsdag 6 oktober

Aanvankelijk zou ik in de vroege ochtend een looptraining gaan doen maar heb daar toch maar van afgezien. Na een stagedag ben ik op weg gegaan naar het conferentieoord. Ik ben vroeg naar bed gegaan.

Woensdag 7 oktober

In de vroege ochtend opgestaan en een looptraining gaan doen. Het werd maar een duurlooptraining want na een minuutje of tien barstte de regen los. Ik had niets specifieks in gedachten dus is een duurlooptraining dan het makkelijkst. Ik heb in lange tijden niet meegemaakt wat ik deze ochtend beleefde. Het regende echt heel hard en na een uur trainen was ik dus ook kletsnat. Wat een hondeweer, zeg. Overigens vond ik het weer niet koud. In middag tijdens een lange pauze even een strandwandeling gemaakt. Dat heeft toch wel wat, zo'n heerlijke strandwandeling.

Donderdag 8 oktober

Vandaag lukte het niet om iets te gaan doen want ik was laat thuis. Dus het er maar lekker van genomen en vroeg in bed gegaan.

Vrijdag 9 oktober

's Middags bij thuiskomst toch nog even fietstraining gedaan van 90 minuten. De voorspellingen voor dit weekend zijn niet echt super dus dan heb ik er toch nog één gedaan deze week. Het was verrassend ook goed weer en was het toch wel aangenaam op de fiets. De training ging soepeltjes en ook in een lekker tempo. Het lukte mij om toch gemiddeld boven de 30 km te kunnen blijven fietsen de gehele training. En daar zat ook een groot stuk wind tegen bij. Ik was dus dik tevreden na de training.

Zaterdag 10 oktober

De voorspellingen voor het weekend waren niet echt hoopvol dus ik had me al ingesteld op slecht weer. Gelukkig viel het in de vroege ochtend reuze mee en kon ik zelfs nog in een korte tight en een shirt met korte mouwen lopen. Een duurlooptraining doe ik meestal al zaterdags en dus vandaag ook.

Aan het einde van de dag was er de zwemtraining. Lekker hard getraind en niet echt moe van de training. Wel een lekke band tijdens de terugweg. Balen, dus.

Zondag 11 oktober

Ik had me voorgenomen om of te fietsen of een koppeltraining te gaan doen. Maar uiteindelijk werd het een training op de mountainbike. Ook lekker want da's namelijk hard werken en soms na een minuutje of 30 ben ik soms al moe. Vandaag ging het gelukkig een stuk beter beter en kon ik het 90 minuten volhouden. Alhoewel ik na het laatste stuk door het bos, er ook genoeg van. Kracht krijg je er wel van want ik kon heel aardig door de mulle stukken zand komen. Later in de middag barstte de regen los en vielen er fikse buien. Gelukkig heb ik die kunnen ontlopen.

Fietstraining
1e training
90' minuten op dt2

2e training
90' mountainbiken

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x (1'-2'-3'-4') op dt 3, r = 30" , sp = 1'30".
10' uitlopen

2e training
60' op dt3

3e training
60' op dt2

Zwemtraining
1e training
Moet missen vanwege een conferentie

2e training
450 meter inzwemmen
3 x (100 meter hele slag, 75 armen en 25 benen) r = 15"
4 x 100 meter hele slag op 110% km tijd r = 30"
50 meter schoolslag
4 x 75 meter op 110% km tijd r = 20"
50 schoolslag
4 x 50 meter op 110% km tijd r = 10"
50 meter schoolslag
4 x 25 meter op 110% km tijd
400 meter hele slag
totaal gezwommen 2.600 meter

Geen opmerkingen: