maandag 28 september 2009

Week 40 2009

Maandag 28 september

Na terugkomst thuis snel omgekleed en een fietstraining van 60 minuten afgewerkt. Een pittige want 70% van de rit was tegn de wind in en daarbij constateer ik dan weer dat aan het einde de kilometerteller een snelheid weergeeft onder de 30 kilomter per uur. Daar is dus nog heel veel tijd te winnen en dus ook veel training te verrichten. Da's wel minder want het fietsen kost veel tijd maar goed als het al lukt om twee keer te fietsen de komende maanden tot aan het voorjaar, is dat ook al winst. Het mountainbiken geeft me extra kracht waarvan ik dan hoop dat het effect gaat sorteren.

Dinsdag 29 september

Vandaag voorzichtig geprobeerd om een duurloop van 60 minuten te volbrengen. Ik was heel erg nieuwsgierig hoe mijn enkel zich zou houden. Gelukkig ging het goed en heb ik geen pijn of andere problemen ervaren tijdens de duurloop. Een ongebruikelijk training omdat ik meestal aan het intervallen ben. Het weer is enorm omgeslagen en de weersomstandigheden komen herfstachtig over. Alhoewel het niet echt koud was maakte de miezerregen het fris. Gelukkig alleen aan het begin van de training en aan het einde miezerde het, dus kwam ik relatief droog over. Ik constateerde wel dat ik voortaan niet meer gebruik kan maken van de parkeergarage als trainingsplek want die is hermetisch afgesloten. Da's wel jammer want het was een mooie uitwijkplek bij slecht weer.

Woensdag 30 september

Vannacht slecht geslapen, iets wat ik de laatste weken vaker heb. Druk bezig geweest met het maken van opgaven en gelukkig alles afgekregen. Aansluitend door naar de zwemtraining en vanwege het slechte weer een keer op de makkelijke manier. Aanvankelijk had ik niet zo'n zin om te trainen maar achteraf toch weer de conclusie getrokken dat het een lekkere training was. Alleen wat last gekregen van mijn rechternekspieren. Ik heb de laatste weken steeds kleine irritaties en dat baart me wel enige zorgen. Hopelijk zijn de klachten morgen weer weg.

Donderdag 1 oktober

Vanmorgen opgestaan met en last van mijn nekspieren en last van mijn rugspieren. Dat van mijn nekspieren kwam van de zwemtraining van gisteravond maar van mijn rug. Ik weet het niet maar ik baal er van. Ik slaap wel slecht de laatste weken dus voor alsnog ga ik er vanuit dat daar de oorzaak ligt. Na een intensieve cursusdag thuis aangekomen en omgekleed om een duurlooptraining te gaan doen. Even 60 minuten lekker ontspannen trainen in de hoop dat de rugspieren los gaan zitten. Deze trainingsvorm lijkt mij het meest verstandig. 's Avonds kijk ik tevreden terug op de training want de spierpijn in mijn rug is weg. Gelukkig gaat het mijn enkel ook weer steeds beter. Hopelijk gaat het morgen beter en kan ik eens trainen zonder problemen.
Vrijdag 2 oktober

Vandaag verliep ook weer eens anders dan gepland en daardoor schoot mijn fietstraining er bij in. Daar baal ik wel van maar het is niet anders. Daarom maar de ATB gepakt en een uurtje door het bos heen gecrosst. Door het mulle zand want daarvan krijg je kracht en wordt ik dus sterker. Alles om volgend jaar bij de triathlon een betere fietstijd neer te kunnen zetten. Nu kan ik in deze fase nog wel enkele trainingen wel missen want we gaan toch de winter in.

Deze week was ook de week van de ommekeer van het weer. Daarom had ik al voor de zekerheid de fietstraining op maandag gedaan omdat de voorspellingen spraken over regen. Ik heb de pest aan fietsen in de regen en dus vermijd ik het zoveel mogelijk. Is misschien niet slim want zo krijg je daar geen ervaring mee.

Zaterdag 3 oktober

Vanmorgen al weer voor de derde keer meegtraind bij de Watervrienden. We hadden voor
's avonds afgesproken met vrienden en ik wilde de training niet missen. Want komende woensdag moet ik de zwemtraining ook al missen en twee achter elkaar missen. Ik moet daar niet aan denken. Net als vorige week was het een hele pittig training want ik was na de training echt versleten. Gelukkig kan ik bij het ontbijtje altijd even bijkomen. In middag nog een looptraining gedaan en ook maar weer een duurloop. De laatst want ik wilde mijn enkel nog even ontzien.

Zondag 4 oktober

Niets gedaan vanwege mijn studie en sociale verplichtingen.

Fietstraining
1e training
60' duurtraining op dt 3

2e training
60'mountaibiken

Looptraining
1e training
60' duurloop

2e training
60' duurloop

3e training
50' op dt 2

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
10 x 50 meter onderverdeeld in 2 x 50 hele, 50 armen, 50 hele, 50 armen en 50 benen, r = 30"
100 meter techniek
4 x 50 meter bijleggen
200 meter schoolslag
4 x 100 meter hele lslag, r = 20"
4 x 100 armen
100 meter schoolslag
350 meter armen
totaal gezwommen 2.750 meter

2e training
inzwemmen 600 meter
100 meter armen
200 meter benen
50 meter armen
6 x 100 meter, borst, andere slag, iedere 2' starten
10 x 50 meter, borst andere slag, iedere 1' starten
3 x 200 meter, wisselslag, armen en schoolslag, r = 30"
totaal gezwommen 2.650 meter.

Geen opmerkingen: