woensdag 2 september 2009

Week 36 2009

Maandag 31 augustus

's Middags een looptraining gedaan toen ik terug kwam uit Utrecht. Ik was er niet helemaal meer bij en dus zou een looptraining een lekkere ontspanning zijn. Ik heb lekker getraind en ben nog steeds verbaasd over het herstel tijdens de trainingen. Ik ben in een goede conditie en merk dat het pittige trainen en een enigzins aangepast eet- en snoeppatroon zijn vruchten gaat afwerpen. Ik zie het vet rond mijn middel heel langzaam in omvang afnemen. Na dit weekend weet ik het zeker, volgend jaar ga ik zeker weten de hele triathlon doen.

Dinsdag 1 september

Na een dag studeren gaf mijn partner mij het advies om even lekker te gaan trainen. Dus dat heb ik maar gedaan want ik wilde ook wel trainen. Helaas had ik grote moeite met de training en dan met name het vasthouden van het tempo. Daar had ik de grootste moeite mee. misschien kwam het door de training of door vermoeidheid, ik weet het niet maar het ging niet echt lekker.

Woensdag 2 september

Op de fiets naar Haven om de zwemtraining te gaan doen. Het is het jaarlijkse ritueel van het feliciteren van de triatleten die de wedstrijd hebben uitgelopen. Ik praat met Hans Lampe en met Thomas Naasz, vooral de tijd die Thomas bij het fietsen heeft gerealiseerd is indrukwekkend. Hij heeft gewoon 4 uur 49 minuten gefietst met die harde wind. Bizar en dan te bedenken dat ik zo graag 5 uur 30 zou willen fietsen over die 180 kilometer. De training is weer enigzins aangepast aan de triatleten die afgelopen weekend hebben gepresteerd. Ik mag voorop in de baan en Hans maakt er nog een grapje over. Dit is de enige keer dat hij voorop mag zwemmen. Ik kan er wel om lachen want ik ben zeker de langzaamste in de baan en overweeg zelfs om toch terug te gaan naar een baan lager. Na de training geeft Robert van de Wetering aan omdat juist niet te doen. Juist als er redenen zijn, zoals bijvoorbeeld gewichtsafname, dan wordt je langzamer omdat je minder kracht hebt. Ik probeer inderdaad af te vallen en vooral het vet rond mijn middel weg te werken. Misschien is dat de verklaring voor mijn gevoel dat ik steeds langzamer ga zwemmen.

Donderdag 3 september

Vandaag is een ronduit slechte dag. Het waait heel hard, het regent regelmatig hard, het lijkt wel herfst. Ik heb nagenoeg de hele dag geleerd en heb wel zin om iets te doen. Aanvankelijk wilde ik een fietstraining doen maar de wind houdt me tegen en ik ga maar een mountainbike training doen. Is ook lekker zwaar zo'n 90 minuten door het bos rijden over mul zand, drassig gras en kleine heuveltjes. Ik kom vermoeid thuis en moet zeker wennen aan het biken.

Vrijdag 4 september

Ik heb de hele dag zitten studeren en ben het zat rond de klok van 4 uur. Ik heb eigenlijk geen zin om een looptraining te gaan doen maar ik trek toch mijn loopschoenen aan. De training zal o.a. bestaan uit 15 keer 90 seconden op duurtempo 3. Bij aanvang van de training heb ik moeite en dat is na de derde keer op duurtempo 3 verdwenen en ik kom dan ook vermoeid maar voldaan thuis. Yes, weer een lekkere looptraining volbracht en wat herstel ik snel. Ik blijf verbaasd over het snelle herstel.

Zaterdag 5 september

Vanmorgenvroeg eruit en op naar de zwemtraining van de kids. Zelf een duurloop gedaan van een uur en dat ging deze keer moeizaam. Ik heb niet lekker gelopen constateer ik achteraf. Misschien zat de training van gisteren nog in mijn benen.

's Middags de zwemtraining toegegaan. Ik wilde voorafgaand aan de zwemtraining nog een fietstraining gaan doen maar ik was te moe. Gisteravond toch iets te laat naar bed gegaan. Daarom even lekker op de bank liggen slapen en toen dus op de fiets naar de zwemtraining.

Zondag 6 september

Vandaag even niets gedaan, alleen even geoefend voor mijn mondelinge examen van morgen.
Deze week maar een keer een fietstraining gedaan en da's wel een beetje te weining. Maar goed het weer is deze week ronduit slecht, zelfs herfstachtig te noemen de laatste dagen.
Ik heb definitief besloten om te gaan trainen voor de hele triathlon van volgend jaar. Ik wil er weer voor gaan en heb er ook heel veel zin in.

Fietstraining
1e training
90' mountainbiken

Looptraining
1e training
10' inlopen
2 series van 7'-6'-5' en 6'- 5'-4' op dt 3, r = 1, sp = 3'
10' uitlopen

2e training
10' op dt 1
15' op dt 2
20' op dt 3
15' op dt 2
10' uitlopen

3e training
10' inlopen
15 x 90" op dt 3, r = 30"
10' uitlopen.

4e training
60' duurloop

Zwemtraining
1e training
250 meter inzwemmen
5 x 2' (in totaal 28 banen), r = 1'
10 x 50 meter iedere 50" starten
200 meter hele slag
5 x 100 meter, r = 20"
uitzwemmen 100 meter
totaal gezwommen 2.250 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter techniek
pyramide:
25, 50, 75, 100, 125, 150, 125, 100, 75, 50, 25, per 25 meter 5" rust extra
1 x serie:
100 schoolslag
50 meter benen
50 meter rug
50 meter benen
100 meter armen
50 meter benen
4 x 25 meter sprint
250 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.650 meter

Geen opmerkingen: