maandag 24 augustus 2009

Week 35 2009

Maandag 24 augustus

De afgelopen weken heb ik steeds op maandag een fietstraining gedaan en vandaag dus ook. Het was prachtig en tegelijk heel warm weer. Fietstraining van 90 minuten op dt 2. Als ik zo aan het trainen ben, kan ik mijn gedachten de vrije loop geven. Dat is lekker ontspannend en geeft me altijd een heerlijk leeg gevoel als ik terug ben van een training. Ik merk wel dat ik in goede conditie steek na die intensieve weken van trainen.

Het is ook de week van de triathlon, de Lomg Distance. Ik merk de laatste dagen dat ik met gemengde gevoelens rondloop omdat ik zelf dit jaar niet mee doe. Het doet toch wel een beetje zeer ook al weet ik heel goed waarom het er dit jaar niet van komt.

Dinsdag 25 augustus

Vanmorgen bij het opstaan toch weer die irritatie onder aan mijn linkerknie. Daar baal ik behoorlijk van want ik heb het afgelopen jaar nooit last van deze irritatie gehad. Ik weet zeker dat het van de fietstraining komt want da's het enige wat ik gister heb gedaan. Het is vermoedelijk toch een vorm van overbelasting. Ik heb alleen deze week nog tijd om meerdere keren een fietstraining te doen dan is het weer over want dan begint mijn studie weer.

Tijdens de zwemtraining van de kids, een lekkere intervaltraining afgewerkt. Ik heb hard moeten werken om in dt 3/4 te komen en te blijven. Na zo'n training heb je toch weer een voldaan gevoel en zeker omdat ik gewoonweg weer lekker getraind heb.

Woensdag 26 augustus

's Middags een uurtje met de mountainbike door het bos gecrosst en daarbij de nodige heuvels beklommen. Da's best zwaar en daar zal ik wel even aan moeten wennen.
De zwemtraining in Haven, dus op de fiets naar naar toe. Er stond een aardige wind en ik had 'm dan ook vol tegen op de heenweg. Ik kwam tegelijk met Pia (Soetebier) aan bij het zwembad en babbelend liepen we samen naar binnen. Voor haar was het de laatste training voor de Triple Play van aanstaande zaterdag. Vooral het zwemmen in het buitenwater, was waar ze tegenop zag. Het fietsen en het lopen, met name het lopen, nog niet eens zo zeer. Aangezien Pia een goede loopster is met de nodige marathon ervaring verbaasd dat mij dus niet. Een leuke en spontane vrouw die er ook nog eens mag zijn.

De zwemtraining was enigzins aangepast aan de triatleten die zaterdag aan de bak mogen. Veel duurwerk in eigen tempo moesten we afwerken. Sommigen stoppen eerder met de training terwijl anderen gewoon door gaan tot het einde van de training. Ik heb overigens lekker gezwommen maar ik heb werkelijk geen idee wat voor een afstand we hebben gezwommen.

Donderdag 27 augustus

Bij het opstaan bespeurde ik bij mezelf de nodige stijfheid en de lichte irritatie links onder mijn knie. Na eenmaal door het huis te lopen zakt de irritatie snel weg. De laatste weken zijn pittig geweest en misschien toch te weinig rust genomen.

's Middags 2 uur op de moutainbike rondgereden.

Vrijdag 28 augustus

Het was de bedoeling om in alle vroegte een looptraining te gaan doen.
Ik zou namelijk 's middags naar een afscheidsreceptie van een collega maar die had besloten om zijn afscheid een maandje uit te stellen. Ik werd daar donderdagmiddag van op de hoogte gesteld en moest daarom mijn programma omgooien. Hierdoor kwam het trainen in het gedrang en kwam er uiteindelijk niets van terecht. Ik had er vrede mee want anders zou ik weer geen enkele dag rust nemen deze week.

Zaterdag 29 augustus

Als ik op sta, is het ronduit slecht weer. Het regent, het waait hard en ik hoor onweer. Wat een weer, verschrikkelijk als de triatleten in dat weer moeten starten. Ik ga met mijn kids naar de zwemtraining en ga zelf een looptraining doen in de parkeergarage vanwege het slechte weer. Heel apart is het als ik op weg terug naar het zwembad constateer dat het droog is en dat weer zich lijkt te verbeteren. Ik heb een hele goeie training achter de rug en ben weer verbaasd over mijn conditie. Door in de parkeergarage te trainen lukte het mij vrij makkelijk om te trainen in duurtempo 4.

In de loop van de middag ga ik richting Haven om naar de triathlon te gaan kijken. Ik volg een deel van de wedstrijd langs het fietsparcours. Ik zie in ieder geval Hans Lampe voorbij komen en verbaas mij over het tijdstip waarop ik hem tegen kom. Later in Haven hoor ik dat Hans bij de start een lekke band heeft gehad en dat hij zelf terug is gekomen naar de Havenkom om zijn band op te pompen. De harde wind is spelbreker en sloopt de atleten want dat zie ik wel aan de reacties bij de aanmoedigingen. Ik krijg het zelfs koud van zo in de volle wind staan en ga daarom maar door naar Haven. In de Havenkom is het weer niet druk en weer irriteer ik me aan de geringe belangstelling voor dit evenement. Ik blijf in Haven totdat Hans (Lampe) binnenkomt en maak mee dat sommigen ondanks de harde wind een persoonlijk record neerzetten. Thomas Naasz komt zelf onder de 9 uur binnen en wordt vierde op het NK. Sander Hospers loopt eveneens een PR in 10.10 uur. Met een knorrende maag race ik naar huis en besluit daar om de reis naar Haven niet meer te maken mede vanwege het matige weer en mijn eigen frustratie van het niet meedoen.

Zondag 30 augustus

Ik maak vandaag weer een tocht van 2 uur op de mountainbike. Noodgedwongen want mijn PC is gecrasht dankzij iemand die het leuk vind om een virus meer te sturen met een bestandje. Ik moet bij mijn zwager wat software ophalen om mijn PC te schonen en weer aan de praat te krijgen.

Eenmaal weer thuis ben ik het helemaal zat want ik ben moe. De rest van de dag lekker gerelaxt. Ik heb wel de beslissing genomen om volgend jaar mee te doen aan de triathlon. Er naar kijken heeft mij alleen meer ziek gemaakt van het feit dat ik niet mee kon doen.

Fietstraining
1e training
15' warm fietsen
90' duurtraining op dt2

2e training
60' mountainbiken

3e training
120' mountainbiken

4e training
120' mountainbiken

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x ( 4 x 1'+ 4') op dt 3/4, r= 1', sp = 3'
10' uitlopen

2e training
10'inlopen
20" op dt4
40" op dt4
60" op dt4
80" op dt4
100" op dt4
120" op dt4
140" op dt4
160" op dt4
180" op dt4

3 x 3' op dt4
10' uitlopen.

Zwemtraining
1e training
10' inzwemmen
20' 100 meters, r = 20"
10' 25 meters, r = 10"
15' armen
5' uitzwemmen

2e training
komt te vervallen vanwege de triathlon.

Geen opmerkingen: