maandag 17 augustus 2009

Week 34 2009

Maandag 17 augustus

Deze week begon met een fietstraining. Het was een rustige fietstraining op dt1, om de benen lekker los te maken. En dat was eigenlijk ook meer als voldoende want ik had vorige week veel getraind en wel de nodige spierpijn aan de trainingen overgehouden. Iets waar ik trouwens normaal nooit last van heb na een training of een aantal trainingen.

Dinsdag 18 augustus

Het seizoen begint weer voor de kids dus traditioneel op de dinsdagavond een looptraining. Althans dat was de bedoeling want ik heb slechts een kleine duurloop van een half uurtje gedaan. Ik verstapte me op het werk vanmorgen en ondervond daardoor wat last aan de onderkant van linkerknie. Ik had er toch wel behoorlijk last van en daarom maar een kort duurloopje om los te lopen.

Woensdag 19 augustus

Vanmorgen bij het opstaan ondervond ik toch nog wel enige last van mijn linkerknie. Dus toch voor de zekerheid nog wat op mijn knie gesmeerd. Gisteravond belde Arie Robbemond mij met de vraag of ik mee ging zwemmen in het Gooimeer. Een aanlokkelijk aanbod maar helaas moest ik afhaken want zij gingen na het zwemmen nog een uur looptraining doen en dat werd mij gewoonweg een te lang tijdsbestek. Ik zou namelijk met Arie mee moeten rijden omdat ik zelf geen vervoer ter beschikking had. Ook de zwemtraining die voor vandaag staat gepland moest ik laten lopen. Soms zijn er in je leven persoonlijke zaken belangrijk om bij stil te staan. Wel heb ik 's middags een fietstraining in de plaats daarvoor ingepland. Een training van ruim 120 minuten grotendeels op dt2. Het was behoorlijk warm op de fiets en tijdens de training kwam ik er achter dat ik te weining drinken mee had genomen. Gelukkig heb ik het gebrek aan vocht bij thuiskomst ruimschoots kunnen compenseren maar het geeft me wel te denken over hoe ik met mezelf en mijn verzorging om spring.

Donderdag 20 augustus

Vanmorgen bij het opstaan merkte ik wel dat mijn linkerknie nog wat gevoelig was. De geplande looptraining in de vroege ochtend maar even gelaten voor wat het is en besloten deze naar het einde van de middag of vroege avond te verplaatsen. Voor alsnog lijkt het er op dat ook een fietstraining ook de irritatie teweeg brengt. Ik moet even beter op mezelf letten en misschien even wat meer rust inplannen. Ik ben natuurlijk met name de laatste twee weken hard aan het trainen geweest en te weinig rust genomen.

In de namiddag toch maar mijn loopschoenen aangetrokken en een looptraining gedaan. Die ging heel lekker ondanks het bloedhete weer. Ik kan dat hele warme weer toch altijd heel goed hebben als ik maar voldoende blijf drinken. De intervaltraining ging echt heel lekker en bij iedere pauze herstelde ik zo snel, dat ik verbaast was hoe snel. Ook liep ik echt heel makkelijk zonder al teveel moeite kon ik dt3 halen en daar was ik eigenlijk ook weer verbaasd over. Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd zo makkelijk heb gelopen. Gelukkig is de irritatie door de looptraining niet groter geworden en op moment van het bijwerken van mijn weblog (in de avond) lijkt de irritatie zelfs weg te zijn. Toch goed opblijven letten met onverwachtse bewegingen.

Vrijdag 21 augustus

Ik stond vanmorgen op en voelde toch weer die lichte irritatie aan mijn linkerknie. Dat was even flink balen want gistermiddag na de looptraining ging het goed. Mede vanwege het volle trainingsprogramma (loop-, fiets- en zwemtraining) van morgen maar veiligheidshalve besloten om rust in te bouwen en te nemen. Dus voor vandaag geen training op het schema. Vanmorgen vroeg kwam ik een collega tegen die ik zeker al meer dan 12 jaar niet meer had gezien. Hij was geen steek veranderd maar dat vond hij van mij niet. Vooral mijn afgetrainde smoel deed hem even nadenken wie ik ook al weer was. Leuk om hem weer eens te zien. Dit soort zaken kan mijn dag weer helemaal goed maken. Op naar morgen.

Zaterdag 22 augustus


In de vroege ochtend een lekkere duurloop gedaan van 75 minuten. Na het ontbijt 2 keer 60 minuten fietstraining gedaan op dt 2. Een heerlijke fietstraining waarbij ik tenminste weer eens oog had vooral alles om me heen. Meestal ben ik verzonken in gedachten maar vandaag dus niet.
In de late middag de zwemtraining en die werd door een ander dan de reguliere trainers verzorgd. Lekkere training waar ik weer ouderwets hard moest werken om het tempo te kunnen volgen.

Tenminste weer eens een dag die vol stond van de sportieve activiteiten. Wonderbaarlijk ben ik eigenlijk niet eens echt moe. Ik ben dus in hele goede doen en dat komt door de vele trainingen van de afgelopen weken. Wel wat last van mijn knieen maar dat komt door de hoeveelheid fietstrainingen en dan met name het tempo tijdens de trainingen.

Zondag 23 augustus

Ondanks de intentie om vandaag een looptraining te gaan doen, heb ik daar maar vanaf gezien en lekker mijn rust gepakt.

Fietstraining
1e training
90' op dt1

2e training
10' op dt1
100' op dt2
10'op dt1

3e training
2x 60' minuten op dt2

Looptraining
1e training
30' duurloop

2e training
10' inlopen
15 x 1'30" op dt 3, r = 30"
10' uitlopen

3e training
10' inlopen
65' duurloop

Zwemtraining
1e training
vervallen wegens persoonlijke omstandigheden

2e training
300 meter inzwemmen
1 x 300, 200 en 100 meter op 80% kilometertijd, steeds eerste en laatste baan snel, r = 15"
50 meter schoolslag
5 x 100 meter op duurtempo, r = 15"
50 rugslag
1 x 200, 150, 100 en 50 meter op 90% tussen de afstanden 50 meter rustig, r = 10"
pyramide 50, 100, 150, 100 en 50 meter, r = 10"
uitzwemmen 100 meter
totaal gezwommen 2.800 meter

Geen opmerkingen: