maandag 10 augustus 2009

Week 33 2009

Maandag 10 augustus

Normaliter train ik nooit op maandag maar vandaag wel en dat kwam omdat ik gisteren te moe om te trainen. Ik heb me voor genomen om serieus te gaan trainen en vooral te blijven trainen, dus dan kan ik niet verzaken. Ik wilde ook wel graag trainen maar niet te zwaar want ik heb nog steeds last van mijn benen. Dus heb ik vermoedelijk vorige week wel spierschade opgelopen tijdens de trainingen. Daarom heb ik een duurlooptraining gedaan met een kleine versnelling iedere 4e minuut. Tijdens de training kwam ik een leuke dame tegen die ook lekker stevig aan het trainen was. Altijd leuk om te zien.

Dinsdag 11 augustus

Vandaag begon de dag bewolkt en regende het nog een beetje. De voorspellingen voor de rest van de week geven een wisselvallig beeld aan. Eerst de hele dag aan de studie gezeten en langzaam aan voel ik dat dingen blijven hangen. Volgende week heb ik met een collega een bespreking gepland met mijn studie als onderwerp en dan gaan we de theorie aansluiten met de praktijk. Dat wordt een leerzame sessie en zal gelijk duidelijk maken waar ik sta. Aan het einde van de middag wilde ik graag een fietstraining gaan doen als afleiding. Het was de bedoeling om 90 minuten te trainen maar het werd 110 minuten. Heerlijk getraind.

Woensdag 12 augustus

Ook vandaag heb ik mezelf vol gestort op mijn studie. In de loop van de middag nam de zin en de motivatie om te studeren ineens hard af en ben ik maar iets eerder gestopt. Ik moest wat zaken regelen dus dat kwam mooi uit dat ik een een half uurtje meer tijd dan gepland. Aansluitend doorgefietst naar de zwemtraining en onderweg daarna toe kwam ik Arie Robbemond tegen. Hij deed een gecombineerde loop-zwem-loop-training en heb hem vergezeld. Ik heb in baan 4 gezwommen want ik wilde niet in dat hele hoge tempo van baan 5 mee trainen. Betekende uiteindelijk dat ik in baan 4 het hele uur voorop moest zwemmen en dan moet je nog hard werken. Toch weer bijna 3 kilometer gezwommen tijdens deze zwemtraining. Ik merk wel dat ik aan mijn plafond zit met twee keer trainen. Ik ga niet echt meer sneller en heb ook niets extra's meer over. Maar om nu nog ergens een uur extra vandaan te toveren voor een extra uur, dat zou mooi zijn maar niet te realiseren op dit moment.

Donderdag 13 augustus

Bij thuiskomst vanmiddag had ik eerst sociale verplichtingen en dus werd de geplande fietstraining verplaatst naar de avonduren. Een pittige training op duurtempo 2/3 in 90 minuten. Je merkt dat de avonden weer korter beginnen te worden en dat het ook frisser wordt. Ik was blij dat ik weer thuis was want ik vond het niet echt aangenaam meer op het laatst. Het fietsen gaat wel steeds beter dus ik hoop het nog even vol te houden met twee trainingen in de week. Maar alles valt en staat met het weer en misschien ook wel de tijd.

Vrijdag 14 augustus

Ik had gisteravond bij terugkomst van mijn fietstraining besloten om vandaag thuis te gaan studeren i.p.v. op kantoor. Klaarblijkelijk moest het zo zijn want ik werd pas om 8.00 uur wakker en dat gebeurt niet vaak. Snel gegeten en aan de studie gegaan. Aan het einde van de middag wilde ik een looptraining gaan doen. Het werd een redelijk pittige training maar dat kwam eigenlijk meer doordat ik last van mijn benen had dan van de training zelf. Ik merkte overduidelijk dat ik dikke benen had van de fietstraining want ik had zelfs een dag later nog last van de overgang. Pas na een minuut of 20 begon ik pas een beetje lekker te lopen. Aan het einde van de training had ik toch weer last van mijn bovenbeenspieren en dat komt volgens mij door de stevige fietstrainingen.

Zaterdag 15 augustus

Ik moest al heel vroeg op pad en dat betekende eigenlijk dat ik voor de rest van de dag ook geen tijd kon inruimen om een andere training te gaan doen dan geplande zwemtraining. Ik werd gisteren nog wel door Arie Robbemond gebeld met vraag of ik zin had om in het buitenwater te gaan zwemmen maar dat had ik ook al afgezegd. Uiteindelijk was ik om 16.00 uur thuis en kon ik gelukkig toch nog naar de zwemtraining. Lekkere zwemtraining afgewerkt.

Zondag 16 augustus

De laatste dag van de week maar ook de laatste dag van een training doen. Want ik heb deze week weer eens iedere dag één training gedaan. Het was lekker afwisselend weer, wat zon , wat wolken en een lekkere frisse wind. Vandaag was de laatste voor deze week een looptraining met diverse duurtempo's. Lekker gelopen trouwens.

Fietstraining
1e training
110 duurtraining op dt1/2

2e training
10' infietsen
70' op dt2/3
10' uitfietsen

Looptraining
1e training
60' duurlooptraining, iedere 4e minuut 15/45 op dt3

2e training
10' inlopen
3 x (5 x 1' op dt3), r= 1' op dt0, sp = 5' op dt0
10' uitlopen

3e training
10' op dt1
15' op dt2
20'op dt3
15'op dt2
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 550 meter
200 meter hele slag
50 meter schoolslag
10 x 100 meter op 95% kilometertijd, r = 15"
2 x 200 meter op 80% kilometertijd, r = 20"
50 meter rugslag
500 meter hele lsag op 80% kilometertijd
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.900 meter

2e training
500 meter inzwemmen
4 x 150 meter, 25 m. benen, 50 m. armen en 75 m. hele slag, r = 15"
8 x 75 meter stevig tempo, r = 20"
200 meter hele slag
10 x 50 meter hoog tempo, r = 15"
200 meter hele slag
8 x 25 meter hoog tempo, r = 10"
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.900 meter

Geen opmerkingen: