dinsdag 4 augustus 2009

Week 32 2009

Maandag 3 augustus

Vandaag wilde ik wel graag een looptraining doen maar het kwam er niet van. Ik had zaken te regelen en daardoor was ik later thuis. 'sAvonds moesten we ook nog naar de verjaardag van mijn schoonzus en tussen de tijd van thuiskomst en daar naar toe zat gewoon weg te weinig tijd.

Dinsdag 4 augustus

De voorspellingen voor vandaag gaven aan dat het een mooie zomerse dag zou worden. Toen ik 's middags uit mijn werk kwam vond ik het benauwd i.p.v. warm. Voor dat ik thuis was, eerst weer zaken geregeld. Thuis snel omgekleed en een looptraining gedaan. Het was een heerlijk pittige training waarbij de nodige hoeveelheid zweet verloren is gegaan. Met dat warme weer loop ik altijd super en het kostte mij weinig moeite om in duurtempo 4 te komen. Met een tevreden gevoel kwam ik na de training thuis. De rest van de avond lekker genoten van de warmte buiten.

Woensdag 5 augustus

Toen ik vanmorgen op stond voelde ik me prima ondanks ik niet al te best had geslapen. Ik voel me sterk en zelf verzekerd. Vandaag had ik ingepland om thuis te studeren waardoor ik niet vroeg hoefde op te staan. Ach, wat is vroeg? Ik was er uiteindelijk om 7.30 uur uit. Ik heb de hele dag zitten leren en steeds weer geconstateerd dat het opname vermogen minder wordt naarmate je ouder wordt. 's Middags voor de zwemtraining heb ik de aanbetaling voor mijn nieuwe mountainbike geregeld. Tegenwoordig moet je overal aanbetalen wat ik persoonlijk wel begrijp maar toch vervelend vindt. Bij het op weg naar de zwemtraining nog eens rond gekeken in mijn schuurtje en gedacht waar laat ik 'm als ik 'm heb. Het wordt straks wel passen en meten.
De zwemtraining was behoorlijk pittig. Gelukkig was ik al een baantje lager gaan zwemmen. Dat was maar goed ook want ik moest zelfs afhaken bij de laatste opdracht. Aan het einde van de training kwam ik tot de slotsom dat ik 3.100 meter had gezwommen.

Donderdag 6 augustus

Ook vandaag thuis aan de studie, dus geen wekker en da's best lekker. Gisteren had ik er een hard hoofd in of alles wel bleef hangen maar gelukkig vanmorgen bij het herhalen zat nagenoeg alles in m'n kop. 's Morgens ook een hoop voortgang geboekt met studeren zodat ik gewoon een goed gevoel begin te krijgen. Mag ook wel eens want je merkt dan toch in ene dat je ouder bent en dat je 10 jaar niet meer hebt gestudeerd. 's Middags gewoon lekker door blijven leren en aan het einde van de dag mezelf een lekkere fietstraining beloofd. Ik merk wel dat zo'n training een positief effect heeft als het gaat om even je hoofd leeg te krijgen. De planning was om in ieder geval 120 minuten te trainen en daarbij het fietsparcours van de triathlon te pakken. Da's zeker twee uur fietsen.

Aanvankelijk begon ik op het triathlonparcours maar tijdens de tocht op de dijk besloot ik om niet op het keerpunt terug te gaan maar door te fietsen. Dus heb ik een ander parcours gefietst en daar had ik geen spijt van. Ik heb hard getraind en dus in een behoorlijk stevig tempo doorgefietst. Ik stapte dan ook met een voldaan gevoel van de fiets. Ik had toch weer een kilometer of zestig weggetrapt.

Vrijdag 7 augustus

Ik was vandaag op kantoor me met mijn studie bezig te houden. Maar ook te darten met een aantal goeie collega's. Nou, die hadden het net zo goed zonder mij kunnen doen want ik was dramatisch slecht. 's Middags maar een looptraining gedaan en dat werd geen korte training zoals vooraf had bedacht. Een heuse pittige intervaltraining van ruim 75 minuten. Ik kreeg tijdens de training ontzettend last van mijn benen en dan met name spierpijn. Die spierpijn heb ik normaal nooit en ik wijt dat dan ook maar aan de fietstraining van gisteren. Het was weer ouderwets trainen en met dus met de motivatie en inzet. Moe maar voldaan kwam ik dan ook terug thuis. Voor morgen heb ik een fietstraining gepland en die wil ik eigenlijk vroeg gaan doen.

Zaterdag 8 augustus

Deze week begint tenminste weer een beetje te lijken op een echte trainingsweek. Na met mijn zoon folders te hebben rondgebracht en samen een bakkie te hebben gedronken, op de fiets gestapt voor een fietstraining. Het werd uiteindelijk een training van 100 minuten. Ik wilde eigenlijk op duurtempo 1 trainen maar het werd toch weer op duurtempo 2. Ik merkte nog steeds aan mijn benen dat ik de laatste dagen hard heb getraind. 's Middags naar de zwemtraining maar eerst een nieuwe zwembril gekocht. Mijn oude bril was versleten want hij liep steeds vol met water. Die nieuwe even snel gepast en hij zat gelijk goed. Op weg naar het zwembad constateerde ik dat ik heel vroeg was. Vervolgens nog even langs Run2Day gegaan en daar toevallig ook nog een leuke triathlonset weten te bemachtigen. Een witte top en da's mooi want dan kan ik mijn shirt opsturen naar de SP. Zij kunnen dan hun logo erop printen en dan krijg ik de kosten van de aanschaf vergoed. En dan kan ik eindelijk zonder het wisselen van shirts mijn wedstrijdjes uitlopen. Ik twijfelde in welke baan ik zou gaan zwemmen maar uiteindelijk maar in de baan waar ik de laatste tijden steeds zwem. Gelukkig kon ik het tempo goed bijhouden en zodoende toch een lekkere training afgewerkt. Weer bijna 3 kilometer in één training gezwommen.

Zondag 9 augustus

Aanvankelijk had ik een derde looptraining ingepland maar die kwam er uiteindelijk niet meer van. Gisteravond laat naar bed gegaan en vanmorgen er vroeg uit voor een afspraak in Brabant.
's Middags pas terug om 15.00 uur en toe constateerde ik dat ik moe was en ook geen zin meer had om te gaan trainen. Daarom maar besloten om de training door te schuiven naar morgen. De rest van de zondag genoten van het weer en lekker zitten lezen.


Fietstraining
1e training
120' duurtraining op dt 2/3

2e training
100' duurtraining op dt2

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x (1'-2'-3'-4') op dt4, r= 30", sp = 1'
10' uitlopen

2e training
10' inlopen
10 x 3'30" op dt 3, r = 1'30"
15' uitlopen

Zwemtraining
1e training
700 meter inzwemmen
5 x 200 meter borst, oneven series hoog tempo, even series iets lager tempo, r = 10"

100 meter, armen schoolslag en benen vrije slag

5 x 100 meter sprint, r = 10"

500 meter armen

1 x 250 meter hoog tempo

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 3.100 meter

2e training
350 meter inzwemmen

6 x 150 meter, waarvan 3x hele slag en 3x armen, r = 20"

2 x 150 meter schoolslag, sp = 20"

10 x 75 meter, iedere 1'20" starten

2 x 250 meter, 1x armen en 1x hele slag, r = 20"

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.900 meter

Geen opmerkingen: