maandag 21 september 2009

Week 39 2009

Maandag 21 september

Ik ben de hele dag druk geweest met de voorbereidingen voor de les van morgen. Het ging niet echt lekker want ik had de grootste moeite met de theorie. En de oefenopdrachten gingen ook al niet super. Na een hele dag aanmodderen ben ik maar gestopt en had ook geen zin meer om iets anders te gaan doen. Dus niet getraind maar wel even de hond op de mountainbike uitgelaten.

Dinsdag 22 september

Op de dinsdag staat nagenoeg altijd een looptraining op het programma. Vandaag dus ook en heb ik alleen in de nabije omgeving van huis getraind. De redenen waarom zijn niet zo heel interessant. Ik heb weer echt een lekkere looptraining afgewerkt en daar een voldaan gevoel aan over gehouden. Ik had gelukkig nauwelijks last van mijn enkel.

Woensdag 23 september

De hele dag druk aan het werk geweest met de opdrachten en dat ging niet echt lekker. Dan ga je te lang door en op het laatst wil het niet meer. Doordat ik te lang was doorgegaan had ik even heel flink de balen. Ik kreeg het advies van mijn partner om i.p.v. naar de zwemtraining te gaan, maar eens lekker uit te waaien op de racefiets. Dus heb ik i.p.v. een zwemtraining een fietstraining gedaan. Daar had ik geen spijt van want het fietsen ging heel goed want ik kon het tempo heel goed vasthouden. Die zwemtraining kan ik in deze periode wel missen en een extra fietstraining is altijd welkom.

Donderdag 24 september

Na mijn cursusdag snel omgekleed en looptraining gaan doen. Ik had er zin na een hele dag intensief met mijn opleiding bezig te zijn geweest. De looptraining ging naar tevredenheid maar ik had wel steeds moeite om in duurtempo 3 te blijven. Al met al was ik achteraf toch wel tevreden met de training.

Vrijdag 25 september

Het was een rommelige dag die er toe leidde dat er geen ruimte was om te gaan trainen. Ik was er niet blij mee maar het was gewoon niet anders. De studieverplichtingen heb ik wel naar volle tevredenheid volbracht en dat is de eerste keer bij dit onderdeel van mijn opleiding. Tot overmaat van ramp verstapte ik mezelf weer toen ik de schuur uitkwam en weer door mijn enkel gegaan. Twee keer in één week tijd is echt teveel van het goede want de pijn is heviger dan afgelopen zondag. Morgen maar kijken hoe het gaat.

Zaterdag 26 september

Bij het opstaan voelde ik mijn enkel heel goed en besloot maar om mee te gaan zwemmen bij de Watervrienden. Veiligheidshalve maar de looptraining gelaten voor wat ie was. Flink balen want daarmee komt mijn deelname aan de 30 van Almere te vervallen. Ik wil namelijk geen risico's nemen met mijn enkel.

Zondag 27 september

Vanmorgen opgestaan en geen pijnlijk gevoel meer aan de enkel. Toch bij mijn besluit gebleven om niet mee te doen aan de 30 van Almere. 'sMiddags een koppeltraining afgewerkt en bij het lopen toch wel wat last ondervonden van mijn enkel. Na ongeveer een kwartiertje lopen kwam de pijn opzetten en steeds geprobeerd om de voet zo neer te zetten dat ik geen pijn voelde. Bij thuiskomst in ieder geval tevreden over mijn beslissing om niet mee te doen en zelfs tevreden met de koppeltraining. Ondanks dat ik in dit soort trainingen meer moeite heb met de omschakeling van het fietsen naar het lopen dan tijdens de wedstrijden.


Fietstraining
1e training
90' op dt 3

2e training
koppeltraining 120'

Looptraining
1e training
10' inlopen
15 x 90" op dt 3, r = 30"
10' uitlopen

2e training
10' inlopen
10' op dt 2
20' op dt 3
10' op dt 2
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
ingeruild voor een fietstraining

2e training
600 meter inzwemmen
3 x 200 meter borst, rug en borst, r = 30"
200 meter hele slag
10 x 25 meter, iedere 30" starten
150 meter, 50 rug en 100 school
10 x 50 meter iedere 1' starten
2 x 100 meter borst en school, r = 30"
totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: