maandag 19 oktober 2009

Week 43 2009

Maandag 19 oktober

Vandaag even geen trainingen gepland. Ik ben begonnen met een intensieve stageperiode die heel veel van tijd tijd zal gaan opslokken. Dat heb ik vandaag dan ook al direct ervaren want het was zo 17.15 uur. Dan is er bijv. al geen tijd meer over om een fietstraining te gaan doen. Het wordt steeds vroeger donker en komende weekend gaat de tijd ook een uur terug. Dan gaat de wintertijd in en dan gaat het helemaal snel. De geplande rustdag had ook te maken met mijn rug omdat ik gisteren toch nog wel enige last had. Een beetje extra rust is niet verkeerd.

Dinsdag 20 oktober

Niet altijd bestaat het leven uit alleen maar trainen. Ik was vandaag de hele dag met mijn zoon op stap en daardoor had ik geen zin meer om iets te doen toen wij weer thuis waren. Dus lekker geskipped op een mooie maar koude dag in oktober.

Woensdag 21 oktober

Het bloed kruipt toch waar het kan en dus vandaag na twee hele dagen inactief te zijn geweest vandaag op de fiets naar de zwemtraining in Haven. Aanvankelijk leek het rustig maar bij de start van de training waren de banen alweer redelijk vol. Een lekkere training met veel tempowisselingen en in mijn baan waar ik altijd zwem. Ik moet wel heel hard werken om bij te kunnen blijven en meestal gaan ze veel sneller en hou ik ze niet bij maar ik maak wel dezelfde meters tijdens de training. Zo ook vandaag, toch maar weer even 2.800 meter gezwommen in een uurtje training.

Donderdag 22 oktober

Bij het opstaan zag het er buiten al slecht uit. Ondanks de voorspellingen dat het droog zou zijn was dat het dus niet. Nou had ik in de planning om te gaan lopen vandaag dus dan maakt het mij niet zo heel veel uit. Je wordt alleen wel nadrukkelijk gewezen op het feit dat we in de herfst zijn beland.

Na de hele dag aan mijn stageopdracht te hebben gewerkt was ik wel even toe aan een looptraining. De eerste intervaltraining na de rugklachten van vorige week. Het ging lekker want ik kon heel goed mijn tempo vasthouden en liep zelfs met een iets hogere hartslag dan normaal. Als het goed gaat dan is zo'n training extra lekker om te doen.

Vrijdag 23 oktober

Weer de hele dag druk geweest met mijn stageopdracht. Zo druk dat ik later ging trainen dan de bedoeling was. Ik kon gelukkig nog wel een fietstraining van 2 uur afwerken. Ook vandaag weer ervaren na een hele dag druk te zijn geweest, dat een training heerlijk ontspannend is. Gelukkig toch kunnen fietsen deze week want de voorspellingen voor het weekend zijn niet best.

Zaterdag 24 oktober

Vanmorgenvroeg lekker meegetraind bij de Watervrienden want er was geen training bij TVA. Het was redelijk rustig vanwege de herfstvakantie. Na de training snel naar huis gegaan om te ontbijten en daar merkte ik al vrij snel dat ik mezelf niet echt lekker begon te voelen. Dat nam in de loop van de dag alleen maar toe. Ik had ook geen zin meer om nog een training te ondernemen.

Zondag 25 oktober

Na een slechte nacht opgestaan met een grieperig gevoel. Snip en snipverkouden en rillerig neem ik het besluit om niet deel te nemen aan de eerste crossloop uit de crosscup. Ik zie verder ook af van enige training.


Fietstraining
1e training
10' infietsen
100' duurtraining op dt 2
10' uitfietsen

Looptraining
1e training
10' inlopen
15 x 90" op dt 3, r = 30"
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
500 meter inzwemmen
10 x 50 meter techniek, r = 20"
10 x 50 meter hele slag, r = 20"
10 x 100 meter, afwisselend twee banen hele slag en twee banen armen, 1e snel en 2e rustig,
r = 20"
250 meter armen
50 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter

2e training
300 meter inzwemmen
2 x 50 meter bijleggen, r = 15"
2 x 50 meter slepen, r = 15"
2 x 50 meter armen, r = 15"
2 x 50 meter benen, r = 15"
2 x 50 meter hele slag, r = 15"

2 x 50 meter, heen = borst, terug = schoolslag, r = 20"
2 x 50 meter, heen = rug, terug = schoolslag, r = 20"
2 x 50 meter, heen = borst, terug = schoolslag, r = 20"
2 x 50 meter, heen = rug, terug = schoolslag, r = 20"

6 x 50 meter rug, r = 20"

50 meter samengestelde rugslag

10 x 50 meter, heen hoog tempo, terug rustig tempo, r = 20"

250 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.300 meter

Geen opmerkingen: