donderdag 19 november 2009

Week 47 2009

Maandag 16 november

Voor vandaag stond er niets op het programma en dat maar goed ook want ik had absoluut geen tijd om te kunnen trainen.

Dinsdag 17 november

De geplande fietstraining voor vandaag kon geen doorgang vinden want ik had een cursusdag.
Ik bedacht zelf maar een intervaltraining in het centrum want daar loopt alles lekker op. Hierdoor lukt het relatief makkelijk om in dt 4 te komen met mijn hartslag. En vandaag helemaal want de bloeddonatie van gisteren liet zich overduidelijk voelen. Het kostte me aanzienlijk meer moeite dan normaal.

Woensdag 18 november

's Morgens was het weer nog wel redelijk alleen nog maar een harde wind. Ik was druk bezig met mijn laatste stageopdracht en wilde dus niet al in de ochtend gaan trainen. In het begin van de middag was de wind overgegaan in een storm en regende het lekker hard. Mede daardat ik aan de late kant was werd het weer de makkelijke manier naar het zwembad. Prima zwemtraining gehad en weer een grote afstand in één uur gezwommen.

Donderdag 19 november

Ook vandaag druk met mijn stageopdracht ergens in de middag stond ik voor de keuze of nog even door gaan en afmaken waar ik mee bezig was of ruimte in te ruimen om te gaan trainen. Het werd het eerste en daar had ik uiteindelijk een beter gevoel bij. Ik ben uiteindelijk de crosstraining op het schema gaan doen. Dat is een pittige training op onverharde ondergrond. Tijdens de training kreeg ik wat last van mijn rechterbovenbeenspier. Iets wat ik normaal nooit heb en de reden hiervan is mij dan ook onduidelijk. Misschien toch wel een combinatie van te snel willen trainen en nog iets anders belangrijks doen na de training. Zelfs 's avonds voelde ik spier nog steeds.

Vrijdag 20 november

Niets op het programma en da's wel lekker want ik moest naar een cursusdag toe. Dan heb je even de tijd om bij te komen. Ik merk namelijk wel deze week dat ik bloed heb gegeven.
Die fietstraining inhalen zal ook wel een probleem worden deze week. Ik zal er toch aan moeten geloven dat ik ook in de regen zal moeten trainen.

Zaterdag 21 november

In de vroege ochtend een duurloop van 60 minuten volbracht. Ik moest eigenlijk 80 minuten maar dat ging niet want ik kon geen ruimte vinden in de planning voor deze dag. Na de duurlooptraining een ontbijtje genomen en op naar de volgende afspraak. Daarvan teruggekomen samen met mijn zoon gefolderd en aansluitend de fietstraining van morgen gedaan.

Aan het einde van de middag naar de zwemtraining gegaan en een baantje lager gaan trainen. Ik wilde rustig aan doen maar ik moest voorop zwemmen omdat ik normaal niet in die baan train. Dus het werd niet echt rustig trainen en dat merkte ik 's avonds dan ook heel goed. Nog nooit heb ik me na zo'n intensieve dag beroerd gevoeld maar deze keer dus wel. Of het de hoeveelheid activiteiten was of iets anders zoals de bloedafgifte, ik weet het niet.

Zondag 22 november

Vandaag was er de ruimte om die ene fietstraining in te halen maar ik had gewoonweg geen zin. Ik voelde me ook vandaag nog niet optimaal en vond een rustdag verstandiger dan trainen.

Fietstraining
1e training
90' met wisselende duurtempo's op dt2, dt3 en dt4

Looptraining
1e training
10 ' inlopen
40' intervaltraining met heuvelop trainen
10' uitlopen

2e training
10' inlopen
2 x (3x2' = 6') op dt 4, r = 1' en sp = 3'
10' uitlopen

3e training
60 ' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen

1 x 200 meter bijleggen

1 x 200 meter hele slag

2 x 200 meter, 1 x hele slag en 1x armen, r = 20"

10 x 50 meter, even nummers alleen armen en oneven nummers hele slag, r = 20"

2 x 100 meter armen, r = 10"

1 x 100 meter benen

250 meter armen

2 x 100 meter schoolslag, r = 20"
1 x 100 meter rugslag

6 x 50 meter, heen snel en terug rustig, r = 10"

2e training
300 meter inzwemmen

serie 1:
2 x 25 meter snel
1 x 100 meter hele slag
2 x 25 meter snel
1 x 100 meter hele slag
2 x 25 meter snel
1 x 100 meter hele slag
2 x 25 meter snel
r = 15"

250 meter hele slag op kilometertempo

serie 2:
4 x 25 meter snel
200 mter hele slag
4 x 25 meter snel
200 mter hele slag
4 x 25 meter snel
200 mter hele slag
4 x 25 meter snel

250 meter armen

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.400 meter

Geen opmerkingen: