maandag 23 november 2009

Week 48 2009

Maandag 23 november

De dag begint onstuimig, harde wind en regenbuien razen over ons huis. Dat duurt zo'n beetje de hele dag en pas aan het einde van de middag wordt het eindelijk een beetje droog. Echt herfstweer, iets waar ik echt de pest aan heb. Ik ben door het schema heen en ben dus in afwachting van een nieuw trainingsschema.

Dinsdag 24 november

Vandaag was een cursusdag en dus in de schoolbanken. Omdat ik morgenavond iets te doen heb, heb ik zwemtraining naar voren gehaald en lekker bij de Watervrienden meegetraind. Het was geen zware training en ik kon met de voorste mee komen.

Woensdag 25 november

Het was vandaag trouwens weer echt herfstweer, veel wind en regen. Het begint echt al vreselijk te vervelen dit weer en volgens de voorspellingen zijn we er voorlopig ook nog niet van af. Vandaag weer in de schoolbanken gezeten en laat thuis en omdat ik vanavond weg moet blijft er geen ruimte over om te trainen.

Donderdag 26 november

Vanmorgen bij het opstaan ging het alweer verschrikkelijk tekeer. Het regende en waaide behoorlijk hard dus bleef ik maar even wat langer in bed liggen. De dag stond weer in het teken van mijn laatste stageopdracht. Gelukkig had ik vandaag wat ruimte om te kunnen trainen maar heb nog steeds geen schema ontvangen en dus zelf maar een fietstraining bedacht, eentje op de mountainbike. Gewoon lekker een uurtje flink trappen tegen de wind in en op de weg terug lekker op een hoog tempo met de wind in de rug. Bij terugkomst merkte ik dat ik toch nog steeds wat last van mijn onderrug heb en dat baart me wel enigzins zorgen. Als dat zo blijft moet ik toch maar eens naar de fysio. Toch maar even een mailtje gestuurd naar Jur en aangegeven dat ik nog steeds geen schema heb ontvangen.

Vrijdag 27 november

De week is bijna voorbij en ik heb voor het eerst sinds maart dit jaar heel weinig getraind deze week. Deels komt dat door de drukke periode met mijn studie, deels doordat ik nog geen trainingschema heb ontvangen en ook deels door het weer. Met name dat laatste stimuleert niet echt om te gaan trainen. Ik gebruik de volledige dag om aan mijn laatste stageopdracht te werken en kan aan het einde van de middag tevreden terug kijken op een productieve dag. Ik heb nagenoeg alles af en hoef alleen nog maar de laatste dingen te doen. Dat geeft voor volgende week in ieder geval wat meer ruimte om de trainingsachterstand van deze week ruimschoots in te halen. Door het slechte weer kon ik mezelf weer niet opladen om naar buiten te gaan en een lekkere looptraining te gaan doen. Dus vandaag helemaal niets gedaan.

Zaterdag 28 november

Vanmorgenvroeg voor de eerste keer deze week een duurloop op dt2 gedaan. Ik voelde me goed en het lopen ging ook heel goed. Ik kon het tempo makkelijk volhouden en dan is een uurtje lopen eigenlijk helemaal niets, tenminste voor een duursporter. Ik ben vaak pas echt goed warm na een minuut of 45. Aan het einde van de middag de zwemtraining gedaan en weer een baantje lager. Dit keer was de drukte in de twee hoogste banen de reden waarom er moest worden geschoven. Niet heel erg om een baantje lager te zwemmen want automatisch wordt er verwacht dat je dan ook op kop gaat zwemmen. Dat heb ik dan ook de hele training gedaan en dan is de training weer zwaarder. Al met al was het geen echte zware training omdat er een groot deel duur inzat en dat gaat op het tempo van je kilometertijd. Gewoon lekker stevig doorzwemmen zonder tempoversnellingen, daar heb ik het niet zo op.

Zondag 29 november

Vanmorgen een rectie gehad op mijn mail inclusief het nieuwe trainingschema. Jur was razend druk de laatste weken en daardoor geen tijd om zich met trainingschema's bezig te houden. Daar heb ik alle begrip voor en dat spreek ik dan ook uit tegen hem. Het nieuwe schema geeft weer voldoende mogelijkheid om de komende maand er tegen aan te gaan.

Uiteindelijk vandaag het er nog maar eens van genomen en lekker lui geweest. Gisteren las ik in een bijlage bij de krant een stuk over een vrouw die ook zo'n beetje zes dagen in de week aan het trainen was. Ook voor de triathlon. Zij was single maar had een relatie gehad met een prof sporter en vandaar de drive voor het sporten. Als je dat zo leest dan denk je bij jezelf, hmm dat zou je partner moeten zijn.


Fietstraining
1e training
60' duurtraining

Looptraining
1e training
60' duurloop op dt 2

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
pyramide 25, 50, 75 , 100, 100, 75, 50 en 25 meter
100 meter rugslag
4 x 100 meter wisselslag
100 meter rugslag
4 x 50 meter techniek
4 x 50 diverse rugslagen
200 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.300 meter

2e training
500 meter inzwemmen
pyramide:
1', 2', 3', 4', 5', 4', 3', 2', 1' op duurtempo, r = 30"
3 x ( 100 armen, 50 benen en 50 rug) r, = 15"
100 meter uitzwemmen

Geen opmerkingen: