maandag 4 mei 2015

Week 18 2015

Maandag 27 april is het Koningsdag. Net als in alle andere steden in Nederland is er feest. In mijn woonplaats begint het feest al de dag ervoor. Als ik 's avonds naar de muziek ga kijken valt het mij dat er weinig sfeer hangt. Ook de dag zelf als het feest in volle gang is valt dat weer op. Weinig sfeer maar ook niet echt druk. Een sfeerloze binnenstad, een andere conclusie kan ik niet trekken.
Gelukkig heb ik een andere invulling aan de dag gegeven waardoor het toch een hele leuke bijzondere dag is geworden.

Deze week ook een dag vrij genomen om nu eens eindelijk mijn portfolio bij te gaan werken. Ik heb het eigenlijk al te lang laten liggen maar ja daar waren redenen voor. Nu weer oppakken en doorzetten.

Drie trainingen bedenken, uitwerken en verzorgen. Best een opgave in combinatie met mijn eigen trainingen. Die even op een lager pitje zijn gezet omdat mijn gezondheid niet voldoende hersteld is. Even extra bijtanken om daarna er weer vol tegenaan te gaan want het zijn nog maar ruim vier maanden om in de juiste vorm te geraken.

Toch nagenoeg de hele week getraind. Wel met een lage hartslagfrequentie. Na vier van de vijf dagen trainen ben ik op vrijdag toch behoorlijk afgedraaid. Ondanks ik de hele week al veel vroeger in bed lig dan normaal.

Trainingen
Maandag 27 april
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 80,70 kilometer
Programma:
hersteltraining
Weer: zonnig weer, aan de frisse kant met slechts 11 graden

Dinsdag 28 april
Training: fartlek
Afgelegde afstand: 9,16 kilometer
Programma:
looptraining TVA
Weer: overdag een paar buien, wisselende bewolkt, 11 graden, harde en frisse wind

Woensdag 29 april
Rustdag, zwemtraining gegeven

Donderdag 30 april
Training: duurloop
Afgelegde afstand: 12,26 kilometer
Programma:
looptraining bij TVA gegeven

Vrijdag 1 mei
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 35,22
Programma:
op MTB woon werk
Weer: wisselend bewolkt, aan de frisse kant met 10 graden

Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 35,93 kilometer
Programma:
op MTB woon werk

Zaterdag 2 mei
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 110,40 kilometer
Programma:
DT 2
Weer: wisselend bewolkt, later zonnig, 12 graden

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.700 meter
Programma
450 meter inzwemmen
400 meter (4x(4 x 100 meter, 25 rustug, 25 techniek, 25 rustig, 25 hoog tempo) p 20"
200 meter (2 x 100 meter, 25 benen, 25 school, 50 rug) p 20"
1.100 meter (2x(50-25-100-25-150-25-100-25-50) p 10" na iedere afstand
500 meter armen
50 meter uitzwemmen

Zondag 3 mei
Rustdag
Weer: grijze dag, motregen en zo nu dan een stevige bui, pas in de avond droog weer, 14 graden

Geen opmerkingen: