zondag 4 januari 2015

Week 1 2015

Maandag 29 december
Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. Een bewogen jaar met veel emotie, verdriet en grote veranderingen. Veel getraind maar zonder een echt doel. Gezien alle ontwikkelingen maar goed ook want die combinatie had ik niet kunnen hebben.

Training: looptraining
Afgelegde afstand: 11,6 kilometer
Zone: 1
PF: 90
P: 1' w

Dinsdag 30 december
Vandaag moest ik eigenlijk een fietstraining doen. Maar ik gaf de voorkeur om samen met mijn vriendin een prachtige strandwandeling te gaan maken. We hebben samen ruim 18 kilometer gewandeld. Ook belangrijk om te doen.

's Avonds naar de laatste zwemtraining van 2014. Eindelijk weer eens ouderwets getraind. Bijna 3 kilometer gezwommen in één uur en op een acceptabel tempo.

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.950 meter
Programma:
400 meter inzwemmen
1.800 meter BC hele slag (400-350-300-250-200-150-100-50 m.) p 30"
750 meter BC armen (200-175-150-125-100)

Weer: droog weer, graad of 5

Woensdag 31 december
Laatste dag van het jaar. Ik kon niet trainen want de bloeddonatie stond op het programma en dan is trainen niet verstandig.

Mijn jaartotalen zijn:
- zwemmen 180 kilometer
- lopen 1.425 kilometer
- fietsen 4.502 kilometer

Donderdag 1 januari 2015
De eerste dag van het nieuwe jaar had een mooie dag moeten worden om te trainen. De fietstraining eindigde al na 10 kilometer. Een lekke band en maar één reservebandje om de lekke te vervangen gaven me onvoldoende vertrouwen om verder te trainen. Dus maar onverrichte zaken terug naar huis. Ik had me in ieder geval een andere training voorgesteld. Wel mijn eigen schuld want ik weet dat de buitenbanden geen topbanden zijn en mij in ieder geval al 5 lekke banden hebben opgeleverd.
Morgen maar in de herkansing maar dan maar op mijn tijdritfiets. Gebruik ik die ook weer eens.

Het nieuwe jaar is tevens een nieuw begin voor mij. Helemaal opnieuw en alleen. Dat biedt nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden. Ik heb er zin in.

Vrijdag 2 januari 2015
De dag begon teleurstellen want het had geregend. Even boodschappen gedaan en besloten om het programma om te gooien. Eerst lopen en dan fietsen. Eerst dus de looptraining. Een pittige training in schema maar uiteindelijk heerlijk om te doen. Zelfs DT 4 kon ik redelijk makkelijk halen en ook vasthouden. Aansluitend naar huis gegaan, omkleden en op de fiets trainen. Net voor het donker binnen gekomen. Lekker en de eerste serieuze training (na de flop van gisteren) op de fiets. Vanwege de harde wind uiteraard veel in zone 2 en 3 gereden.

Training: looptraining
Afgelegde afstand: 15,84 kilometer
Programma:
2' w
15' DT 1
5 x 12' DT 2,3,2,3,4
PF 90
P 1' w + 2' dribbel
Weer: na een regen in de nacht, en bewolking in de ochtend, in de middag zonnig, harde wind, 6 graden

Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 40,60 kilometer
Zone: 2,3

Zaterdag 3 januari 2015
Derde dag in het nieuwe jaar. Voor vandaag stond een duurloop in DT 1 op het programma. Ik had weinig zin om te trainen na zo'n heavy dag als gisteren. Ook onder het lopen vond ik het moeizaam gaan en kon ik de inspanningen van gisteren merken.

Het was mijn beurt om zwemtraining te verzorgen. Dus niet kunnen zwemmen.

Training: duurloop
Afgelegde afstand: 8,74 kilometer
Zone: 1
Weer: grijs en koud regenachtig weer, graad of 5

Zondag 4 januari
Vandaag constateer ik dat de veertien dagen als een speer voorbij zijn gevlogen. Het was sinds juli vorig jaar dat ik vrij was. Schijnbaar ongemerkt toch er behoefte gehad aan een vakantie. Ik heb lekker genoten van de vrije dagen.

Training: intervaltraining
Afgelegde afstand: 13,22 kilometer
Programma:
10' DT 1, 30' DT 2, 30' DT 3
Weer: zonnig weer, 6 graden

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand:2.500 meter
Programma:
400 meter inzwemmen
300 meter (6 x 50 m. techniek: slepen, bijleggen en wrikken) p 15"
200 meter benen (2 x 100 meter wv de laatste 25 m. vlinderbenen) p 15"
100 meter (50 m. rug en 50 m. school)
1.250 meter (10 x 125 m. wv 100 hele slag en 25 school) p 20"
200 meter sprint (8 x 25 m.)
50 meter uitzwemmen

Geen opmerkingen: