maandag 18 augustus 2014

Week 33 2014

Deze week begon met een welverdiende rustdag. Lekker als je de nacht ervoor slecht hebt geslapen.

Al sinds het afgelopen weekend is het weer waardeloos. Zware regenbuien en zo nu en dan onweer.

Dinsdag de eerste training gedaan. Een duurlooptraining die ouderwets lekker ging en onder het lopen merkte ik dat de motivatie terug begint te komen. Nog niet helemaal want 's avonds toch voor de TV hangen om atletiek te kijken i.p.v. naar de zwemtraining te gaan. Juist omdat het in Haven is en een half uur later ontbreekt de motivatie om te gaan zwemmen. Normaal zou ik wel gaan maar nu hou ik het bij de gedachte dat ik na de triathlon wel weer drie keer in de week ga zwemmen. Dan begint het seizoen pas weer voor mij.

Ik beleef dit jaar moeilijke tijden en momenten.

Donderdagmiddag gezellig een bakkie gedaan met mijn dochter. Daarna even gerelaxt om vervolgens naar de looptraining te gaan. Het was mijn beurt om een looptraining te verzorgen.

Vrijdag had ik mijn tweede rustdag. Eerst wilde ik gaan lopen maar gisteravond toch al met al 10 kilometer gelopen en redelijk intensief. Dus toch zo verstandig geweest om niet te gaan trainen.

Sinds ik met die geleende Polar train, neemt het inzicht stap voor stap toe. Het analyseren van de data is leuk en vooral leerzaam. Ik weet niet of dat de reden is maar heel langzaam neemt de onrust weer toe. Met onrust bedoel ik feitelijk de motivatie om te gaan trainen voor de hele triathlon weer toe.

Ik vroeg me al af wanneer het geheugen van de Polar vol zou zijn. Precies op de dag dat ik een rondje Markermeer ging fietsen. Geen data van die fietstocht en dus geen analyse. Dan maar op het gevoel af gaan en dat was goed. Sterk gefietst. Tijdens het rondje realiseerde ik mezelf dat ik eigenlijk niet mag klagen.
Een mooie racefiets en een mooie tijdritfiets, wie heeft dat nu? Het was leuk om onder het fietsen van mijn eigen tijdritfiets. Raar dat een ander er op rijd.

Op de laatste dag van de week maar besloten om toch nog een duurloop te gaan doen. Ik heb na de lange duurtraining op de fiets toch nog een lange duurloop er uit weten te persen. In deze duurloop echt eens geprobeerd om in zone 1 te lopen. Op basis van de zone's volgens de Polarsite ligt zone 1 tussen de 88 en 105. Dus onder mijn hartslag onder de 105 te houden wordt heel moeilijk. Deze lukte het om de gemiddelde hartslagfrequentie op 110 te houden.

Trainingsoverzicht week 33

Maandag 11 augustus
Opmerkingen: rustdag
Weer: wisselend bewolkt, bij volle zon toch wel warm weer, aan het einde van de middag/begin van de avond zware regenbuien en onweer, graad of 20

Dinsdag 12 augustus
Training: duurlooptraining
Afgelegde afstand: 13,75 kilometer
Gevoel: heel relaxt gelopen
Opmerkingen: geprobeerd HF onder de 110 te houden.
Weer: bewolkt en zware regenbuien, later in de middag beter weer, graad of 19

Woensdag 13 augustus
Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.400 meter
Gevoel: lekker gezwommen
Opmerkingen:
400 meter inzwemmen
100 meter armen
100 meter benen/
100 meter bc hele slag
800 meter (1 x 200 m. op 90% kmtijd, 2 x 100 m. op kmtijd, 4 x 50 m. op 110% kmtijd, 8 x 25 m sprint)
900 meter (1 x 300 m op 80% kmtijd, 2 x 150 m op 90% kmtijd, 4 x75 m op kmtijd)
rust 20" bij beide lange series
Weer: overdag wisselend bewolkt, in de middag en avond zonnig weer, graad of 20

Donderdag 14 augustus
Training: clubtraining
Afgelegde afstand: 10 kilometer
Gevoel: lekker gelopen
Opmerkingen: looptraining bij de club, looptraining door mij gegeven
Weer: overdag heel redelijk weer, meer zonnig dan bewolkt, graad of 21

Vrijdag 15 augustus
Opmerkingen: rustdag

Zaterdag 16 augustus
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 152 kilometer
Gevoel: sterk gefietst
Opmerkingen: rondje Markermeer
Weer: bewolkt met een paar regenbuien

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.700 meter
Gevoel: lekker gezwommen
Opmerkingen:
300 meter inzwemmen
1.400 meter (4 x (25-50-75-100 m. bc -50 m. benen - 50 school) r 10"
200 meter (2 x 100 meter easy) r 15"
750 meter (3 x (50 m bc benen HT - 50 m bc a techniekoefening, 150 m. hele slag) r 20"
50 meter uitzwemmen

Zondag 17 augustus
Training: duurlooptraining
Afgelegde afstand: 15,5 kilometer
Gevoel: lekker gelopen
Opmerkingen: geen
Weer: bewolkt, harde wind daardoor fris, en in de ochtend nog droog, in de middag regen.

Geen opmerkingen: