vrijdag 22 juni 2012

Week 24 2012

Maandag was ik nog moe van het weekend. Ik ga de laatste tijd ook veel te laat naar bed. Alles past in het verloop van dit seizoen. De geplande looptraining werd al weer verschoven naar de dinsdag. Maar ik besloot wel om een duurloop in te passen. Om weer op gang te komen na de wedstrijd van zaterdag en ook om die zware benen los te maken.

Op dinsdag tweede looptraining gedaan van deze week. Een intervaltraining van 70 minuten. Het ging weer eens erg moeizaam. Het lukte moeilijk om in duurtempo 3 te blijven. De training uiteraard wel volbracht. In de avond de zwemtraining gedaan en die ging wel weer beter dan ik had verwacht.

Woensdagochtend was ik al heel vroeg wakker en da's best lastig. Vooral als je maar korte nachtjes maakt. Gelukkig alleen maar de zwemtraining op het programma. De fietstocht heen - en terug lekker rustig aangedaan. De zwemtraining was pittig maar ging redelijk goed. Met name op het einde was het beste er toch wel een beetje vanaf. Wel tijdens de training een deel er van met peddels gezwommen. Da's goed voor de techniek maar ook voor de kracht.

Donderdag was de dag waarop ik met de fiets naar het werk ben gegaan. Op mijn nieuwe crosshybride en dat viel tegen een beetje tegen. Het is een stuk zwaarder trappen  dan op de racefiets.
Wel een goede training. Ik weet niet of ik dit zal blijven doen.

Vrijdag stond een looptraining gepland maar die heb ik ingeruild voor het trainen in het buitenwater. Het was weer even wennen maar eenmaal door, ging het zwemmen best redelijk. Wel weer last gehad van die evenwichtsstoornis.

Op zaterdag was de bedoeling om alleen de looptraining te gaan doen. Ik moest plots invallen voor een zwemtraining en dus de geplande intervaltraining ingewisseld voor een duurlooptraining.

De laatste dag van de week is vaak de dag van de lange duurtraining. Zo ook vandaag en gelijk de eerste 4 uurs training. Ik had in tegenstelling tot de laatste tijd zin om de training te doen. Het was m.u.v. de straffe wind heerlijk weer om te trainen op de fiets. Gezien de vooraf bedachte route kwam ik eigenlijk tijd tekort. Nou ja, voor de volgende keer wel een andere route bedacht. Hopelijk wel af te leggen in de geplande 4 uur. Het is een rare gewaarwording als je bedenkt dat je een hele tijd geen plezier beleeft aan het trainen en dat je op zo'n dag als zondag, zo vreselijk geniet van het fietsen.
Het komt misschien wel door een andere nieuwe route en de onbekendheid met die omgeving.


Trainingsschema week 24

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt1/2

2e training
105' duurtraining op dt 1/2

3e training
240' duurtraining op dt1/2

Looptraining
1e training
50' duurloop

2e training
10' dt1 - 15' dt2 - 20' dt3 - 15' dt2 - 10' dt1

3e training
80' duurloop

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
10 x 50 meter (afwisselend hele slag/armen) r = 15"
4 x 100 meter (school, rug, hele slag, armen) r = 15"
2 x (5 x 50 meter, benen, armen, hele slag, school en armen) r = 15"
3 x 150 BC
50 meter rug
100 meter armen
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.450 meter

2e training
300 meter inzwemmen
1000 meter (100 m., 200 m., 300 m., 400 m. waarvan steeds de laatste 50 m. hoog tempo) r = 20"
100 meter  schoolslag
450 meter ( 3  x 150 m. per 50 meter tempo verhogen, laatste 50 hoog tempo) r = 20"
450 meter ( 3 x 25 m. hoog tempo, 3 x 50 m. kmtijd, 3 x 75 m. 90% kmtijd) r = 15"
2 x 200 meter BC
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter

Geen opmerkingen: