maandag 11 juni 2012

Week 23 2012

Het weer is sinds vorige week behoorlijk omgeslagen. Ik had aanvankelijk het idee om toch mee te doen aan de OD uit het ATC maar de weersvoorspellingen weerhielden mij steeds van inschrijven. Uiteindelijk kon je lezen op mijn blog van week 22  2012 dat ik niet mee heb gedaan vanwege de weersomstandigheden.
Deze week staat de Oostermeent triathlon op het programma. Mijn eerste echte wedstrijd voor dit seizoen. De weersvoorspellingen voor zaterdag zijn aan het begin van de week niet al te best.

Na twee weken geen enkele looptraining te hebben gedaan, was het maandag dan eindelijk weer zover. Een intervaltraining die mij redelijk afging. Weinig zin aan het begin maar tijdens de training nam de zin om te trainen weer toe. Eenmaal bezig is de zin om lekker te trainen er dus wel.

Dinsdag na het werk direct omgekleed en op de fiets gestapt. Nog even twee uur trainen voor komende zaterdag. Het was gelukkig droog weer maar wel aan de frisse kant. Ook nu weer aan het begin geen zin wat later tijdens de training dan weer weg ebt. In de avond de zwemtraining gedaan en lekker gezwommen.

Woensdagochtend vroeg al een sms gekregen met de vraag of ik de zwemtraining kon verzorgen voor vandaag. Wat doe je dan als iemand zegt, ik ben druk aan het leren voor mijn tentamen. Dan zeg je maar weer ja. Dus op kantoor eerst een zwemtraining in elkaar gezet.

De laatste training deze week was een duurlooptraining van 40 minuten. Even lekker loslopen en dus maar voor de verandering de honden weer eens meegenomen.

Vrijdag een rustdag.

Zaterdag was het dan zover, mijn eerste wedstrijdje van dit seizoen. Mijn jaarlijkse deelname aan de Oostermeent triathlon in Huizen. Ik geloof de vierde of vijfde keer op een rij. Vorig jaar stond voor mij toch min of meer in het teken van een mindere prestatie. Had ik toen twee weken daarvoor Nieuwkoop gedaan. Dus een logische verklaring van het mindere presteren.
Huizen dit jaar zou in het teken staan van een minder seizoen. Dit jaar gaat het beduidend minder met het presteren maar ook met de motivatie. Het was dit jaar ook slecht weer. Regen, harde wind en kou is het scenario van de laatste weken. We zitten bijna tegen de zomer aan en dan heb je gewoon herfstachtig weer.
Over de wedstrijd kan ik kort zijn, het zwemmen (eerste keer in het buitenwater) ging niet goed. Het fietsen daarentegen ging redelijk goed en het lopen was ook minder. Het past allemaal in het beeld van dit seizoen. Het wil niet, het gaat niet en dat motiveert ook al niet.

Zondag heb ik benut om te herstellen. Ik weet waar ik aan moet werken de komende weken wil ik klaar zijn voor de Hele in september.

Trainingsschema week 23

Fietstraining
1e training
120' op dt 1/2

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
1'-2-3'-4-5'-6'-5-4'-3-2'-1' op dt3, r = 1'

2e training
40' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
3 x 200 meter (100 m. hele slag, 50 m. benen en 50 m. armen in de slagen BC, SS en RC)
4 x 100 meter op hoog tempo, r = 45"
4 x 50 meter op hoog tempo, r = 30"
50 meter armen
2 x 200 meter op km tijdtempo, r = 20"
50 meter armen
300 meter op duurtempo
100 meter hoog tempo
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.550 meter

Geen opmerkingen: