woensdag 6 juni 2012

Week 22 2012

Ik merk aan mezelf dat het dit seizoen al niet zo loopt als ik zou willen. Motivatieproblemen en fysieke gesteldheid gedurende het seizoen. De laatste weken komen daar ook nog eens andere storende factoren bij zoals studiedagen op mijn vakgebied en allerlei verplichtingen waar ik niet om heen kan. Waar ik de laatste jaren steeds voor kon afsluiten, lukt dit seizoen helemaal niet. Allemaal heel rommelig en absoluut niet motiverend. Iets wat ik eigenlijk heel goed kan gebruiken, juist dit seizoen.

De week begon waar de vorige mee geëindigd was, namelijk met schilderen. Gelukkig hoefde ik alleen nog de tuindeuren en de voordeur te doen. Gelukkig bleef er nog wat tijd over en kon ik al vast een fietstraining doen. Even 120 minuten met het verstand op nul en het blik op oneindig. Heerlijk om bij te komen. Eenmaal thuis merkte ik hoe intensief de afgelopen dagen zijn geweest. Ik was helemaal kapot.

Op dinsdag stond er een nog een schilder klus te wachten, wel de laatste buiten. De schuurdeur moest ook nog een likkie verf hebben.Na deze klus ben ik de lange duurtraining op de fiets gaan doen. Eenmaal op de fiets merkte ik dat ik behoorlijk vermoeid was. Vier intensieve dagen in combinatie met weinig slaap hadden er bij mij behoorlijk in gehakt. Toen ik thuis kwam heb ik nog enkele huishoudelijke klusjes gedaan en had ik nog een half uurtje om bij te tanken. Dat was absoluut niet genoeg en daarom heb ik de zwemtraining maar laten schieten. Hetgeen betekent dat ik deze week helemaal niet een zwemtraining zal bijwonen.

De woensdag zwemtraining was wederom mijn beurt om training te geven. Ik heb van deze dag maar gelijk een rustdag gemaakt om even bij te tanken. Ik ben ook nog eens snip- en snipverkouden geworden de afgelopen dagen. Eigenlijk tegen het grieperige aan en dan is rust zeker verstandig.

De donderdag leverde voorlopig de laatste schilderklus op. Er moest in huis nog een en ander worden geschilderd. Het kostte mij uiteindelijk weer de hele dag zodat er geen tijd overbleef om te gaan trainen.

Vrijdag had ik een afspraak met een collega die absoluut doorgang moest vinden dus eventueel een dagje meer vrij nemen zat er niet in. Het werd wederom weer een lange dag en daardoor viel deze ook al af om te trainen. Hierdoor hield ik alleen de zondag nog om eindelijk weer een looptraining in te plannen.

Zaterdag was de dag waarop ik samen met mijn zoon naar een metalfestival zou gaan. Gelukkig was het die dag redelijk weer en hebben we er een leuke dag van gemaakt. Heerlijk naar metal luisteren en naar de bands kunnen kijken.

Zondag was de meest trieste dag van de afgelopen paar weken. Met gevoelstemperatuur van 5 á 6 graden was het niet lekker om te sporten. De combinatie kou en regen maakten het allerminst aantrekkelijk om ook maar iets te doen buiten. Ik heb de geplande looptraining maar laten schieten. De intentie om mee te doen aan de OD van het ATC had ik al eerder die week laten varen op basis van de voorspellingen.

Zo kwam er een eind aan week 22. Een tweede week waarin er geen ruimte was om een looptraining te doen. Wederom maak ik me zorgen over mijn motivatie want het is zo lekker om even niet te hoeven trainen. Dit betekent meestal dat ik dan ook weer over mijn deelname aan de hele triathlon gaan nadenken. Wel, niet speelt dan vaak langere periode door mijn hoofd. Afgelopen week zei iemand, sla dan een jaartje over en doe een halve. Maar dan denk ik weer, wat nu als het de laatste keer is in Almere, dan heb ik 'm wel gemist. En daarmee ook de mogelijkheid om een hele te doen zonder extra kosten die je vaak wel maakt als je een buitenlandse wedstrijd doet.

Trainingsschema week 22

Fietstraining
1e training
120' duurtraining op dt2

2e training
210' duurtraining op dt1

Geen opmerkingen: